Το σωματείο Περιπτερούχων Καπνοπωλών Αθήνας «Η Ενότητα», εν αναμονή της έκδοσης κοινής υπουργικής απόφασης για τη διαφήμιση στα περίπτερα, προτείνει με σχετικό υπόμνημα τη συνεργασία όλων των φορέων, ούτως ώστε να αξιοποιηθεί η διαφήμιση σ’ αυτά και τα έσοδα να χρησιμοποιηθούν για την αντικατάσταση των παλαιών κουβουκλίων με νέα.

Το σωματείο Περιπτερούχων Καπνοπωλών Αθήνας «Η Ενότητα», εν αναμονή της έκδοσης κοινής υπουργικής απόφασης για τη διαφήμιση στα περίπτερα, προτείνει με σχετικό υπόμνημα τη συνεργασία όλων των φορέων, ούτως ώστε να αξιοποιηθεί η διαφήμιση σ’ αυτά και τα έσοδα να χρησιμοποιηθούν για την αντικατάσταση των παλαιών κουβουκλίων με νέα.

Για το θέμα αυτό ο πρόεδρος της «Ενότητας», κ. Νίκος Παλιογιάννης είπε: «Επί χρόνια ο μόνος επιτρεπτός χώρος για διαφήμιση στα περίπτερα ήταν η οροφή τους (καπέλο ή παπάς), ενώ τα έσοδα από αυτήν τα εισέπρατταν οι ανάπηροι-δικαιούχοι.

Τη διαφήμιση στην τέντα των περιπτέρων, αν και απαγορευόταν, την εκμεταλλεύονταν οι μισθωτές των περιπτέρων, όχι για κάποιο επιπλέον εισόδημα, αλλά για την αλλαγή της σε τακτά χρονικά διαστήματα λόγω καταστροφής ή αλλοίωσής της από τις καιρικές συνθήκες, με απώτερο σκοπό την καλαίσθητη μορφή του περιπτέρου, αλλά και την προφύλαξη των προϊόντων από τις άσχημες καιρικές συνθήκες.

Ενόψει της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων στην πόλη μας, ψηφίστηκε ένα Προεδρικό Διάταγμα που έκανε λόγο για κατάργηση κάθε υπαίθριας διαφήμισης, πλην ελαχίστων που πληρούσαν κάποιες ειδικές προϋποθέσεις. Κατόπιν παρεμβάσεων από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, έγινε μία τροποποίηση η οποία εξαιρεί από την κατάργηση της υπαίθριας διαφήμισης τα περίπτερα, καθώς και τις στάσεις και αφετηρίες των λεωφορείων, με τον όρο όμως να τεθούν κάποιες προϋποθέσεις. Τις προϋποθέσεις αυτές θα θέσει μία κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί από τους υπουργούς Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Ανάπτυξης, ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού.

Εν αναμονή λοιπόν της έκδοσης της απόφασης αυτής, η «Ενότητα» με το από 8-3-2003 υπόμνημά της προς τα συναρμόδια υπουργεία, εξέθεσε τις απόψεις καθώς και την πρότασή της για το θέμα αυτό, μετά από το οποίο οι βουλευτές κ.κ. Φώτης Κουβέλης και Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη κατέθεσαν σχετική αναφορά στη Βουλή.

Το παρελθόν έχει αποδείξει πως ούτε οι ανάπηροι-δικαιούχοι έχουν επενδύσει στην ασφάλεια και την αισθητική του περιπτέρου ούτε και οι ενοικιαστές που είχαν την αβεβαιότητα της τριετίας ή της πενταετίας της μίσθωσης.

Θεωρούμε ότι το δικαίωμα που είχαμε ανέκαθεν στη διαφήμιση δεν πρέπει να απολεσθεί. Πιστεύουμε πως τα έσοδα που προέρχονται από τη διαφήμιση είναι ικανά να αντικαταστήσουν τα παλαιά κουβούκλια των περιπτέρων με νέα καλαίσθητα, ασφαλή και λειτουργικά, εν όψει και της πραγματοποίησης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, τη στιγμή μάλιστα που αναμένεται και η αλλαγή των διαστάσεων των περιπτέρων».