Η αγορά των μικρών καταστημάτων τροφίμων αναπτύσσεται και εκπλήσσει. Για την εξέλιξή της, αξιοποιεί την ενισχυμένη στον καιρό της πανδημίας απαίτηση για ταχύτητα και ευκολία στην πραγματοποίηση αγορών, αλλά και συνολικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, όπως η αμεσότητα στην επικοινωνία με τον πελάτη και η ευελιξία του ωραρίου λειτουργίας. Δεδομένα έρευνας και προβληματισμοί σχετικά με το μέλλον της απασχόλησαν το Convenience Retailing Conference. Θέματα που απασχολούν τα μικρά καταστήματα τροφίμων, αλλά και προτάσεις για ισχυροποίηση του κλάδου της μικρής λιανικής τροφίμων, συζητήθηκαν στο συνέδριο για τη μικρή λιανική, που διοργανώθηκε στις 2 Νοεμβρίου για τρίτη χρονιά, από το σελφ σέρβις.

Σε online συνέντευξη με τον κ. Ευάγγελο Ντάση, Marketing Manager της Nikolopoulou Foods, το βάρος δόθηκε στην αξία τοποθέτησης στο ράφι των μικρών καταστημάτων νέων κατηγοριών που απαντούν σε νέες τάσεις, όπως είναι τα προϊόντα vegan, και στα σχετικά οφέλη. Η κατηγορία των προϊόντων vegan, σημείωσε ο κ. Ντάσης, είναι μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες στην ελληνική αγορά. Από το 2019 έως και το 2020, σύμφωνα με έρευνα της IRI, υπήρξε μια συνολική ανάπτυξη στα ημιέτοιμα γεύματα κατά 9 φορές, που συνεχίζεται και το 8μηνο του 2021, με αύξηση 100% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα στοιχεία αφορούν μεν την οργανωμένη λιανική, αλλά, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ανάλογη είναι η ανάπτυξη και στη μικρή λιανική και ειδικότερα στα μίνι μάρκετ και παντοπωλεία που διαθέτουν κατάψυξη.

Όσον αφορά την ένταξη των vegan στη γκάμα των μικρών καταστημάτων, ο κ. Ντάσης σημείωσε πως, επειδή ο καταναλωτής συνήθως τα αναζητεί σε ένα μεγάλο κατάστημα, πρέπει στο μικρό σημείο, τουλάχιστον σε βασικές κατηγορίες, όπως το τυρί, το κρέας ή η σοκολάτα, να υπάρχει και η vegan εναλλακτική λύση, ώστε να νιώθει ο καταναλωτής πως του προσφέρεται μια ολοκληρωμένη γκάμα κάλυψης των αναγκών του.

Τέλος, ανέφερε πως οι κατηγορίες που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως είναι το εναλλακτικό γαλακτοκομικό (φυτικά ροφήματα), με το κρέας να ακολουθεί. Στην Nikolopoulou Foods, το κρέας έχει ήδη τον δεύτερο καλύτερο δείκτη ανάπτυξης, τόνισε ο κ. Ντάσης.

 

Διαβάστε και τα παρακάτω άρθρα  για το ίδιο θέμα:

Convenience Retailing Conference: Η αναγέννηση της μικρής λιανικής

Netrino: Η αβεβαιότητα των επιχειρηματιών και οι ευκαιρίες

IRI Greece: Η μικρή λιανική δεν είναι και τόσο μικρή…

NielsenIQ: 1,5 δισ. ευρώ χάθηκαν μεταξύ 2010-2020

ΙΕΛΚΑ: Οι πολλοί δρόμοι προς το convenience

Bespot: Location data για στοχευμένες κινήσεις

Mondelez International: «Η μέτρηση είναι το ήμισυ της ανάπτυξης»

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κανάλι προτεραιότητας η μικρή λιανική

Το παρόν και το μέλλον της οργανωμένης μικρής λιανικής

Το χονδρεμπόριο στην υπηρεσία της μικρής λιανικής