Το 80% των διευθύνοντων συμβούλων που εργάζονται σε εταιρείες λιανεμπορίου τροφίμων κάνουν θετικές προβλέψεις και βλέπουν ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους, κατά το επόμενο χρονικό διάστημα.
Το παραπάνω στοιχείο προκύπτει από τη στοχευμένη έρευνα της NielsenIQ που παρουσιάστηκε στο κλειστό ετήσιο συνέδριο Shopper Trends, που διεξήγαγε η διεθνής εταιρεία ερευνών. Η συγκεκριμένη έρευνα φιλοδοξεί να εστιάσει στις τις ανησυχίες, τις στρατηγικές, αλλά και τις προβλέψεις των υψηλόβαθμων στελεχών του λιανεμπορίου τροφίμων.
Για την πορεία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, οι προβλέψεις των CEOs είναι επίσης θετικές, αλλά πιο συγκρατημένες σε σχέση με πέρσι, κάτι που για τη NielsenIQ συνδέεται με την υποχώρηση των πληθωριστικών φαινομένων, που αναμένονται σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Την περασμένη χρονιά, υπήρξε διάχυτη η ανησυχία σε top-level επίπεδο ότι οι αυξήσεις των τιμών θα οδηγήσουν σε μείωση της κατανάλωσης, κάτι που δε συνέβη: Με βάση τις μετρήσεις της NielsenIQ για το 2023, η ζήτηση παρέμεινε σταθερή. Για το 2024, οι άνθρωποι της αγοράς προβλέπουν σταθερότητα, το 20% των ερωτηθέντων προβλέπει ανάπτυξη μεγαλύτερη του 2% ως προς τους όγκους πωλήσεων.
Επιπλέον, ως προς τις βασικές τους ανησυχίες, την πρώτη θέση κατέχει η μειούμενη αγοραστική δύναμη των αγοραστών. Δεν προκαλεί έκπληξη η σημαντική αύξηση των απαντήσεων για την εντεινόμενο κρατικό έλεγχο της αγοράς. Οι διεύθυνοντες σύμβουλοι θέτουν ερωτήματα κατά πόσο αυτός ο έλεγχος επηρεάζει τη ελκυστικότητα της χώρας ή και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για την προσέλκυση επενδύσεων. Μειωμένη βαίνει η ανησυχία για το κόστος παραγωγής.
Νέα προϊόντα και εξορθολογισμός κωδικών
Στους κυρίους πυλώνες ανάπτυξης, οι προμηθευτές αναφέρουν την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά και εν γένει την καινοτομία, κατά 72%. Από την ανάλυση των δεδομένων αγοράς από τον Δημήτρη Βελισσαρίδη, Senior Customer Success Analyst, διαπιστώθηκε ότι το 12% των προϊόντων που πωλήθηκαν στην αγορά το 2023 ήταν καινούρια Η ανάλυση υποστήριξε ότι οι νέοι κωδικοί οδηγούν την ανάπτυξη πωλήσεων, ειδικά για τις μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες μη τρόφιμου, οι οποίες χαρακτηρίζονται από υψηλό δείκτη R&D.
Κρίνεται αναγκαίος ο εξορθολογισμός του κωδικολογίου στις διαφορετικές προϊόντικές κατηγορίες: Μόλις το 18% των κωδικών πραγματοποιεί το 80% του τζίρου των FMCGs στα σούπερ μάρκετ, όπως αναφέρει το Τμήμα Advanced Analytics της NielsenIQ. «Το γεγονός ότι το 42% των κωδικών που βρίσκονται πάνω στα ράφια κάνουν μόλις το 2% του τζίρου -τα λεγόμενα “tails”- θα πρέπει να κινητοποιήσει προμηθευτές και λιανέμπορους. Η απόσυρση μη αποδοτικών κωδικών από τα καταστήματα θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση κόστους, που συνδέεται με την διαχείριση, logistics, πρώτες ύλες και τελικά να αυξήσει την κερδοφορία, μειώνοντας ταυτόχρονα και την πολυπλοκότητα», σχολίασε ο Senior Business Partner της NielsenIQ, Κωνσταντίνος Μπάμπος.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter