Στα 450,2 εκατομμύρια ευρώ περίπου ανήλθε ο τζίρος της κατηγορίας του γάλακτος από τις 1 Ιανουαρίου έως τις 14 Μαΐου 2023, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ, τα οποία αφορούν στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα άνω των 100τ.μ.) σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες που παρείχε στο FOODReporter ο Σωτήρης Βανακάρης, Customer Success Executive στη NielsenIQ, η υποκατηγορία του φρέσκου γάλακτος παρουσίασε αύξηση στους τζίρους της κατά 13,9%, ενώ σε όγκους (λίτρα) υποχώρησε κατά -3,6%, γεγονός το οποίο υποδηλώνει ότι η ανάπτυξή της είναι πληθωριστική.

Φυτικά ροφήματα: Ο τζίρος τους άγγιξε τα 38,2 εκατομμύρια ευρώ
Εστιάζοντας τώρα στον τζίρο των φυτικών ροφημάτων, εκείνος άγγιξε τα 38,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εμφανίζεται αυξημένος κατά 4,8%.

Όσον αφορά στην αύξηση στις τιμές αυτών, εκείνη ήταν πιο μετριοπαθής και κινήθηκε στο +5,1%. Την ίδια στιγμή, όμως, ανά λίτρο η τιμή τους ήταν πολύ πιο υψηλή στα 2,68 ευρώ, σε σχέση με τον μέσο όρο της κατηγορίας, ο οποίος βρισκόταν στο 1,59 ευρώ, σύμφωνα με τον κ. Βανακάρη.

Το πρωτεϊνούχο γάλα κατείχε το υψηλότερο μερίδιο της αγοράς σε αξία συγκριτικά με τις υπόλοιπες υποκατηγορίες
Τα πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι τα μερίδια σε αξία ανά υποκατηγορία γάλακτος, διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Το πρωτεϊνούχο γάλα στο 39,7%, κατέχοντας το υψηλότερο μερίδιο της αγοράς σε αξία συγκριτικά με τις υπόλοιπες υποκατηγορίες
  • Το φρέσκο γάλα με 30,7%
  • Το παστεριωμένο γάλα με 15,3%
  • Το ξινισμένο γάλα με 3,8%
  • Και το γάλα μακράς διαρκείας UHT (Ultra High Temperature) κατείχε το 2% του μεριδίου της αγοράς σε αξία.

Πώς κινήθηκαν τα PL της κατηγορίας
Σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, για την περίοδο 1 Ιανουαρίου με 14 Μαΐου 2023, αυτά έχουν αυξήσει το μερίδιό τους από 17,1% σε 20% σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Επισημαίνεται από τον Σωτήρη Βανακάρη ότι η αύξηση τιμών κατά μέσο όρο η οποία καταγράφηκε στην εν λόγω κατηγορία έφτασε στο 18,2%, ενώ η αύξηση της μέσης τιμής των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας ήταν σημαντικά πιο υψηλή στο 28,4%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter