Στην ανησυχία των πολιτών αναφορικά με τις εξελίξεις στον πόλεμο της Ουκρανίας και όχι στην ακρίβεια οφείλεται η τάση «στοκαρίσματος» τροφίμων, σύμφωνα με τους αναλυτές της NielsenIQ, η οποία σε έρευνά της διαπιστώνει σημαντικές αυξήσεις σε πωλήσεις συγκεκριμένων ειδών στο διάστημα όλης της εβδομάδας πριν την Καθαρή Δευτέρα, δηλαδή από τις 28 Φεβρουαρίου ως τις 7 Μαρτίου, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή. Μεσοσταθμικά, η αύξηση στα τρόφιμα για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανέρχεται σε 5,1%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της NielsenIQ στα καταστήματα σούπερ – μάρκετ με επιφάνεια άνω των 100 τ.μ. παρατηρούνται σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις ειδών και συγκεκριμένα 43,6% στα ζυμαρικά, πάνω από 20% στα άλευρα και τα όσπρια και 64,8% στα κονσερβοποιημένα είδη κρεάτος.

Αυξήσεις στις πωλήσεις μεγάλων κατηγοριών τροφίμων
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας της NielsenIQ, όλες οι μεγάλες κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν θετική τάση για την εν λόγω εβδομάδα, έναντι της αντίστοιχης εβδομάδας του 2021.
Η πιο συγκρατημένη αυξητική τάση παρατηρήθηκε στα φρέσκα προϊόντα (φρούτα και λαχανικά) που πωλούνται επί ζυγίω. Οι πωλήσεις των ειδών αυτών παρουσίασαν άνοδο 1,1%.

Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνουν οι αναλυτές της NielsenIQ πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα.

Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καθώς την περυσινή χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών διαρκών αγαθών από το κανάλι των σούπερ μάρκετ.

Η αύξηση των τιμών σε ελαιόλαδο, σπορέλαια εμφανίζει μεγαλύτερο τζίρο
Όσον αφορά στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5%, με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%.

Ακολούθησαν τα τρόφιμα & ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης με +4,5%.

Σε ό.τι αφορά σε ορισμένες βασικές κατηγορίες προϊόντων, για τις οποίες παρατηρήθηκαν μεγάλες ανατιμήσεις, το αμέσως προηγούμενο διάστημα, όπως τα σπορέλαια και το ελαιόλαδο, η αύξηση των πωλήσεων που παρουσίασαν, κατά 37,4% και 33,9% αντίστοιχα οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter