Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ για το 2024, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σημείωσε αύξηση 3,6%, αγγίζοντας τα 14,8 δισ. ευρώ.
Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κυρίως στη ζήτηση, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις παρουσίασαν σημάδια υποχώρησης. Τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) διατήρησαν θετική δυναμική, με τον όγκο πωλήσεων να αυξάνεται κατά 3,4%, την αξία κατά 3,6% και τη μέση τιμή να παραμένει σταθερή (+0,1%).
Η κατηγορία Τροφίμων και Ποτών ξεχώρισε, σημειώνοντας αύξηση στον τζίρο κατά 4,7%. Η ανάπτυξη αυτή ήταν αποτέλεσμα κυρίως της αυξημένης ζήτησης, ενώ η μέση τιμή ενίσχυσε την τάση με άνοδο 1,2%. Αντίθετα, στις μη διατροφικές κατηγορίες παρατηρήθηκαν διαφοροποιήσεις. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των οικιακών προϊόντων, ο τζίρος μειώθηκε κατά 1,2%, λόγω έντονης αποπληθωριστικής πίεσης (-3,8%), που δεν αντισταθμίστηκε από την αύξηση στη ζήτηση (+2,6%).
Αναφορικλα με την κατηγορία της προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 1,4%, με τη ζήτηση να αποτελεί τον μοναδικό μοχλό ανάπτυξης, καθώς οι τιμές υποχώρησαν κατά 3%.
Ανάπτυξη 21% στις διαδικτυακές πωλήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, οι διαδικτυακές πωλήσεις συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή ανάπτυξη 21% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με τον συνολικό τζίρο να αγγίζει τα 278 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή είναι πενταπλάσια συγκριτικά με τον ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων (+4,2%).
Παρά την ανοδική πορεία, το μερίδιο των online πωλήσεων παραμένει περιορισμένο στο 3,1% των συνολικών πωλήσεων. Η δυναμική αυτή υπογραμμίζει τη σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο σταδιακά εδραιώνεται ως αναπτυσσόμενος τομέας στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Συνολικά, τα Τρόφιμα και Ποτά διατηρούν ηγετική θέση, καθώς συνεχίζουν να παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις τόσο στη ζήτηση όσο και στις τιμές. Η θετική αυτή εικόνα αποτυπώνει την προτίμηση των καταναλωτών για προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης, παρά τις διαφορετικές δυναμικές στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporte