Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ (YTD έως 30 Απριλίου), έχοντας πλέον στα τέλη Απριλίου ξεπεράσει την επίδραση της εποχικότητας του Πάσχα συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, η αγορά του κλάδου εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από υψηλό πληθωρισμό. Οι πωλήσεις της την προαναφερθείσα περίοδο αυξήθηκαν κατά 9,1%, αλλά σε όγκο υποχώρησαν κατά 3,5%. Σε επίπεδο κατηγοριών την εν λόγω ανάπτυξη οδηγούν τα τρόφιμα-ποτά, φρέσκα (ανάπτυξη 8,9%) και τυποποιημένα (9,3%), λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στο μέσο «καλάθι» του ελληνικού νοικοκυριού σε σχέση με τις πέραν των τροφίμων κατηγορίες FMCG, σύμφωνα με την εταιρεία. Τα ευρήματα των ερευνών της NielsenIQ δείχνουν ότι κατά το 97% οι Έλληνες καταναλωτές αντιλαμβάνονται τις ανατιμήσεις των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Στο πλαίσιο αυτό, κατά το 68% δηλώνουν ότι θα κόψουν τις περιττές δαπάνες κι ότι θα αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα, ενώ ο ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνει ότι θα επιλέγει πλέον φθηνότερες μάρκες.
Την τάση αυτή επιβεβαιώνουν τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenIQ, καθώς αφενός καταγράφεται μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερεύουσας σημασίας, όπως π.χ. τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας επίπλων (-5,1%). Την ίδια στιγμή, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κινείται σε ανοδική τροχιά, φτάνοντας στο σύνολο της κλαδικής αγοράς στο ιστορικά υψηλό 25%. Οι καταναλωτές δηλώνουν ότι τα επιλέγουν όχι μόνο για τη σχετικά χαμηλή τους τιμή (58% των απαντήσεων), αλλά και γιατί είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα προϊόντα (άνω του 75% των απαντήσεων). Αξίζει να αναφερθεί ότι τα PL, ενώ μεσοσταθμικά έχουν ανατιμηθεί υπερδιπλάσια από τα επώνυμα προϊόντα, οι πωλήσεις τους σε όγκο έχουν συγκρατηθεί, πράγμα που πιστοποιεί τη στροφή των καταναλωτών σε εναλλακτικές λύσεις αγορών χαμηλότερου κόστους.