Την τέταρτη πιο δημοφιλή δραστηριότητα στο διαδίκτυο, πάνω και από τη χρήση του email, αποτελούν πλέον τα social networks και τα blogs, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Nielsen “Global Faces and Networked Places”. Τα 2/3 (67%) όσων βρίσκονται online παγκοσμίως επισκέπτονται αυτούς τους ιστότοπους κάθε μήνα, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στις ηλικίες 35-49 ετών.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο ρυθμός ανάπτυξης της online κοινωνικής δικτύωσης είναι διπλάσιος συγκριτικά με τους άλλους σημαντικούς τομείς του διαδικτύου, όπως οι μηχανές αναζήτησης, τα portals, τα software και το email.
«Η κοινωνική δικτύωση έχει γίνει πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικτυακής εμπειρίας», σημειώνει ο John Burbank, διευθύνων σύμβουλος της Nielsen Online. «Τα 2/3 των χρηστών επισκέπτονται ήδη τα blogs και social networks, ενώ η συνεχόμενη και ραγδαία ανάπτυξή τους δεν αφήνει να φανεί κανένα σημάδι επιβράδυνσης. Η online κοινωνική δικτύωση θα συνεχίσει να επηρεάζει και να αλλάζει, όχι μόνο τον χώρο του διαδικτύου παγκοσμίως, αλλά και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τους καταναλωτές».
Σύμφωνα με την έκθεση της Nielsen, το Facebook -το πλέον δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο- το επισκέπτονται 3 στους 10 χρήστες του internet τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, στις 9 χώρες που κάλυψε η έρευνα.
Η έκθεση της Nielsen παρέχει σημαντικές πληροφορίες για τις αλλαγές που παρατηρούνται στο συνεχώς αυξανόμενο κοινό που ασχολείται με τα κοινωνικά δίκτυα, διαπιστώνοντας, παράλληλα, το αυξανόμενο μερίδιο του χρόνου που δαπανούν οι χρήστες του διαδικτύου σε αυτά.
Μερικά από τα σημαντικά ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:
- Οι χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως υπολογίζεται πως καταναλώνουν σχεδόν το 10% από τον χρόνο που βρίσκονται συνδεδεμένοι στο internet σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και blogs (1 λεπτό για κάθε 11 λεπτά που βρίσκονται online).
- Το κοινό των social media γίνεται ακόμα πιο πολυποίκιλο, όσον αφορά στην ηλικία, με τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεψιμότητας σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και blogs να ανήκει στις ηλικίες 35-49 ετών.
- Τα κινητά τηλέφωνα παίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στα social media. Η έρευνα αποκαλύπτει πως οι Βρετανοί που συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου έχουν τη μεγαλύτερη τάση για επίσκεψη σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, με το 23% να την πραγματοποιεί, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις ΗΠΑ είναι 19%. Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση σε σχέση με πέρυσι είναι εντυπωσιακή και για τις δύο χώρες, με άνοδο 249% στη Μ. Βρετανία και 156% στις ΗΠΑ.
«Η online κοινωνική δικτύωση δεν αναπτύσσεται απλώς, αλλά εξελίσσεται. Εκτός από την αυξανόμενη προσέλκυση κοινού, δημιουργούνται νέοι τρόποι χρήσης και λειτουργίας της», δήλωσε ο Alex Burmaster, συγγραφέας της έκθεσης και διευθυντής της Nielsen Online για την Ανατολική Ευρώπη. «Θεωρήσαμε αναγκαίο να ερευνήσουμε την κατάσταση των social networks παγκοσμίως και να ερευνήσουμε τις επιδράσεις που έχει στους πελάτες μας, είτε είναι εκδότες, είτε διαφημιστές».
Η πλήρης έκθεση είναι ελεύθερα διαθέσιμη από την ιστοσελίδα της Nielsen.