Η πρόσφατη διαδικτυακή έρευνα της Nielsen έδειξε πως κατά πλειονότητα οι χρήστες του Internet παγκοσμίως σκοπεύουν να κάνουν κάποια online αγορά στο επόμενο διάστημα.

Σε ποσοστά 44% τα βιβλία, 36% τα ρούχα και 32% τα αεροπορικά εισιτήρια καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στην πρόθεση αγοράς διεθνώς. Στην Ελλάδα την πρώτη θέση κατέχουν τα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς ένας στους δύο Έλληνες (51%) δηλώνει πως σκοπεύει να αγοράσει online κάποιο εισιτήριο μέσα στο ερχόμενο εξάμηνο. Ακολουθούν οι κρατήσεις ξενοδοχείων (35%), τα βιβλία (33%), ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός (32%) και τα εισιτήρια συναυλιών/παραστάσεων (29%). Συνολικά 8 στους 10 έλληνες χρήστες του διαδικτύου δήλωσαν πως σκοπεύουν να κάνουν κάποια online αγορά στο επόμενο εξάμηνο.

Παγκοσμίως κατά το 34% οι καταναλωτές δήλωσαν πως κάνουν τις online αγορές τους από σελίδες καταστημάτων που υπάρχουν μόνο στο διαδίκτυο, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 21%. Συνολικά μόλις κατά το 16% οι χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως και κατά το 13% στην Ελλάδα, δήλωσαν πως δεν έχουν κάνει κάποια online αγορά στο παρελθόν. Επίσης, κατά το 73% οι χρήστες παγκοσμίως ξοδεύουν σε ψώνια μέσω του διαδικτύου κάτω από το 10% των συνολικών μηνιαίων καταναλωτικών δαπανών τους (στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό φτάνει το 86%).

Οι χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως δήλωσαν πως θεωρούν σημαντικές τις online κριτικές όταν πρόκειται να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές (57%), αυτοκίνητα (38%) και software (28%). Οι Έλληνες δίνουν επίσης μεγάλη σημασία στις online κριτικές όταν φτάνει η ώρα να αγοράσουν ηλεκτρονική συσκευή (70%!), τηλεπικοινωνιακά προϊόντα (57%, το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη) και software (43%).

Επιπλέον 1 στους 3 Ευρωπαίους και 1 στους 4 Έλληνες δηλώνουν πως αξιοποιούν τα social media (blogs, Facebook, Twitter κτλ) στις αγοραστικές τους αποφάσεις. Τέλος, κατά το 41% παγκοσμίως και κατά το 44% στην Ελλάδα οι «ηλεκτρονικοί αγοραστές» δήλωσαν ότι είναι πιθανό να ανεβάσουν αρνητική παρά θετική κριτική στα social media, δημιουργώντας έναν επιπλέον πονοκέφαλο στις επιχειρήσεις.