Σύμφωνα με την τελευταία παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την εταιρική υπευθυνότητα, το 55% των καταναλωτών παγκοσμίως φέρονται διατεθειμένοι να πληρώνουν επιπλέον για προϊόντα και υπηρεσίες που προέρχονται από εταιρείες κοινωνικά υπεύθυνες, ποσοστό αυξημένο κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2011.

Η τάση υπέρ των «ηθικών» μαρκών εκφράζεται εντονότερα στην Ασία-Ωκεανία (64%), στη Λατινική Αμερική (63%) και στη Μέση Ανατολή (63%). Τα αντίστοιχα ποσοστά παρά το γεγονός ότι είναι χαμηλότερα στη Βόρεια Αμερική (42%) και στην Ευρώπη (40%), η εν λόγω τάση, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Nielsen, είναι συνεχώς αυξανόμενη. Κατά την έρευνα, περισσότερο «ηθικοί» καταναλωτές είναι οι νεότεροι, ηλικίας 21-34 ετών.  Η Nielsen, μελετώντας διαχρονικά τις λιανικές πωλήσεις 20 μαρκών σε 9 χώρες, οι οποίες είτε πληροφορούσαν, μέσω των συσκευασιών τους, ότι είναι κοινωνικά υπεύθυνες είτε προωθούσαν έντονα την κοινωνική τους δράση μέσω των μάρκετινγκ προγραμμάτων τους, διαπίστωσε στις μεν πρώτες μια αύξηση πωλήσεων της τάξης του 2%, στις δε άλλες μια αύξηση 5%.

Αντίστοιχα, η ανάλυση της απόδοσης 14 άλλων μαρκών, χωρίς δράσεις ή δηλώσεις ΕΚΕ έδειξε μια οριακή αύξηση πωλήσεων 1%. Σύμφωνα με τη Nielsen, το ποσοστό των Ελλήνων που, κατά δήλωσή τους, είναι περισσότερο διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για ένα προϊόν ή υπηρεσία, που προέρχεται από επιχείρηση με θετικό κοινωνικό ή περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο, είναι 44% έναντι 40% του μέσου όρου στην ΕΕ. Επιπλέον, σε ποσοστό 49%, έναντι 41% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, δηλώνουν ότι το τελευταίο εξάμηνο αγόρασαν τουλάχιστον ένα προϊόν ή υπηρεσία κάποιας κοινωνικά υπεύθυνης εταιρείας. Ως προς τον σκοπό, για τον οποίο οι Έλληνες δηλώνουν περισσότερο ευαισθητοποιημένοι, την πρώτη θέση δίνουν στην «εξάλειψη της φτώχειας και της πείνας» (97%), τη δεύτερη και την τρίτη (96%) στην «αύξηση της πρόσβασης σε πόσιμο νερό» και στη «μείωση της παιδικής θνησιμότητας».