Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen (πραγματοποιήθηκε μεταξύ 20/5 και 7/6 επί δείγματος 31.000 καταναλωτών από 56 χώρες), ο σχετικός παγκόσμιος δείκτης έπεσε πρώτη φορά μετά το 2009 κάτω από τις 90 μονάδες, ενώ η όποια τάση ανόδου ανακόπηκε.

Στον δείκτη της Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας. Οι γεωγραφικές περιοχές της Ασίας/ Ειρηνικού και της Μέσης Ανατολής, παρά την απότομη πτώση τους, βρίσκονται στις πρώτες θέσεις με 98 και 94 μονάδες αντίστοιχα. Όμως η Ευρώπη με 74 μονάδες και η Β. Αμερική με 81, αποτελούν τις πλέον απαισιόδοξες ζώνες του πλανήτη.

Η Ινδία παραμένει η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, όμως, να πέφτει στις 126 μονάδες. Όσο για την Ελλάδα, αποτελεί την πιο απαισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με τον δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης να πέφτει για πρώτη φορά στις 41 μονάδες. Η εντεινόμενη οικονομική ύφεση, σε συνδυασμό με τις γενικευμένες δημόσιες διαμαρτυρίες, έριξαν την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη στη χώρα τέσσερις μονάδες, σε σχέση με το τρίμηνο που προηγήθηκε της τελευταίας έρευνας της Nielsen.