Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους ανήλθε στις 84 μονάδες, πλησιάζοντας για πρώτη φορά σημαντικά τον ευρωπαϊκό δείκτη, που είναι οι 88 μονάδες.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης συγκριτικά με το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 12 μονάδες. Σημαντικά βελτιωμένη διαπιστώθηκε η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους δώδεκα μήνες, αυξανόμενη κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο. Το 56% των Ελλήνων, διαπίστωσαν οι ερευνητές, αμφέβαλαν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση εντός του επόμενου δωδεκαμήνου, ποσοστό σημαντικά μειούμενο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οπότε ανάλογη αμφιβολία εξέφραζε το 72%. Σημειώνεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 το 68% των Ελλήνων ήταν πεισμένοι για την οικονομική ύφεση στη χώρα.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα, πάντως, εξακολούθησε να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Όπως διαπιστώθηκε, 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες τους για την προσωπική υγεία (22%). Επίσης, 6 στους 10 (63%) προσπαθούν να περικόπτουν τα έξοδα των νοικοκυριών τους, κυρίως περιορίζοντας τα έξοδα διασκέδασης εκτός σπιτιού (62%, δηλαδή στα επίπεδα του τρίτου τριμήνου του 2018) και ρουχισμού (59% έναντι 56% το τρίτο τρίμηνο του 2018). Ακόμα, κατά το 54% ανέφεραν ότι καταφεύγουν σε αγορές φθηνότερων FMCG έναντι 71% το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, ποσοστό σημαντικά βελτιωμένο και μήνυμα αισιόδοξο για την αγορά.