Η Nestlé σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 2,2% το 2024, με πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 0,8% και μέση ανατίμηση προϊόντων 1,5%, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2024. Παρά τη μειωμένη καταναλωτική ζήτηση, η ανάπτυξη επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια του έτους, από 2,1% το πρώτο εξάμηνο σε 2,3% το δεύτερο, ενώ οι όγκοι πωλήσεων ανέκαμψαν από 0,1% σε 1,4%.
Βασικοί μοχλοί ανάπτυξης ο καφές και τα ζαχαρώδη
Οι βασικοί μοχλοί ανάπτυξης ήταν ο καφές, τα ζαχαρώδη προϊόντα και τα προϊόντα για κατοικίδια, ενώ γεωγραφικά, οι αναδυόμενες αγορές και ιδιαίτερα η Ευρώπη είχαν καθοριστική συμβολή. Στην ευρωπαϊκή αγορά, η Nestlé πέτυχε ανάπτυξη 3,3%, με ισχυρές επιδόσεις στον καφέ και τα προϊόντα PetCare, αν και τα ζαχαρώδη κατέγραψαν κάμψη στο μερίδιο αγοράς.
Μειώθηκαν τα καθαρά κέρδη Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους διαμορφώθηκε στο 17,2%, παραμένοντας σταθερό σε σταθερό νόμισμα. Η κερδοφορία ενισχύθηκε από τη βελτίωση του μεικτού περιθωρίου και την αύξηση των επενδύσεων μάρκετινγκ κατά 40 μονάδες βάσης. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 2,9%, φτάνοντας τα 11,3 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω αρνητικών συναλλαγματικών διαφορών.
Nestlé Waters και premium ποτά ως αυτόνομη παγκόσμια επιχειρηματική μονάδα
Η Nestlé προχώρησε σε οργανωτική αναδιάρθρωση για μεγαλύτερη ευελιξία, μειώνοντας τις γεωγραφικές επιχειρησιακές ζώνες της από πέντε σε τρεις. Οι νέες ζώνες είναι η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη και οι Διεθνείς Αγορές (Emerging Markets), στις οποίες ενσωματώνονται η Ασία, η Μέση Ανατολή, η Αφρική και η Λατινική Αμερική. Παράλληλα, η Nestlé Waters και τα premium ποτά λειτουργούν πλέον ως αυτόνομη παγκόσμια επιχειρηματική μονάδα. Στην Ευρώπη, διατήρησε ισχυρή θέση στον καφέ και τα προϊόντα για κατοικίδια.
Η στρατηγική της Nestlé για το 2025 επικεντρώνεται στην επιτάχυνση της ανάπτυξης μέσω στοχευμένων επενδύσεων. Αυξάνει τις επενδύσεις σε διαφήμιση και μάρκετινγκ, με στόχο το 9% των πωλήσεων μέχρι το τέλος του 2025, και εστιάζει σε έξι βασικές καινοτομίες για παγκόσμια ανάπτυξη. Παράλληλα, προχωρά σε βελτίωση του μεριδίου αγοράς, ενισχύοντας τις επιτυχημένες μάρκες της και προσαρμόζοντας τις τιμές για να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της σε ένα περιβάλλον ακρίβειας.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter