Οργανική ανάπτυξη 2% παρουσίασε για το εννεάμηνο του 2024 η Nestlé, σε ένα περιβάλλον εξασθένισης της καταναλωτικής ζήτησης. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία για το εννεάμηνο 2024, παρά την επιβράδυνση, οι πωλήσεις της Nestlé έφτασαν τα 67,1 δισ. ελβετικά φράγκα (65,76 δισ. ευρώ), σημειώνοντας μείωση 2,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι ισχυρές συναλλαγματικές διακυμάνσεις και οι εκποιήσεις επιβάρυναν τις πωλήσεις κατά 4,1% και 0,3% αντίστοιχα. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη (RIG) ανήλθε στο 0,5%, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αδύναμη καταναλωτική ζήτηση, επιφυλακτικότητα απέναντι στις παγκόσμιες μάρκες λόγω γεωπολιτικών εντάσεων και περιορισμένη αύξηση των τιμών κατά 1,6%. Το τρίτο τρίμηνο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο, με μείωση περίπου 60 μονάδων βάσης, κυρίως στην αμερικανική αγορά.
Προοπτικές για το υπόλοιπο του 2024
Η Nestlé αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για το σύνολο του 2024, με αναμενόμενη οργανική ανάπτυξη πωλήσεων γύρω στο 2%, σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τις επιδόσεις του εννεαμήνου. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους αναμένεται να παραμείνει σταθερό στο 17%. Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé, Laurent Freixe, σχολίασε, μεταξύ άλλων: «Παρουσιάσαμε οργανική ανάπτυξη πωλήσεων, με ώθηση από θετική πραγματική εσωτερική ανάπτυξη. Η καταναλωτική ζήτηση έχει εξασθενήσει τους τελευταίους μήνες, και αναμένουμε ότι το περιβάλλον ζήτησης θα παραμείνει υποτονικό», ενώ προσέθεσε: «Η εξασθένιση της ζήτησης συνεχίζεται, και το τέταρτο τρίμηνο θα επικεντρωθούμε στη μείωση των αποθεμάτων πελατών».
Ο καφές ήταν ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης
Ο καφές ήταν ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης, με προϊόντα όπως Nescafé, Starbucks και Nespresso να καταγράφουν ανάπτυξη μεσαίου μονοψήφιου ποσοστού. Η κατηγορία PetCare κατέγραψε χαμηλή μονοψήφια ανάπτυξη, ενώ τα ζαχαρώδη, με πρωταγωνιστή το KitKat, συνέχισαν με σταθερό ρυθμό. Αντίθετα, οι πωλήσεις στα γαλακτοκομικά μειώθηκαν, καθώς η ζήτηση για κρέμες καφέ και γαλακτοκομικά προϊόντα μακράς διάρκειας ήταν περιορισμένη. Η κατηγορία μαγειρικών προϊόντων επίσης παρουσίασε αρνητική ανάπτυξη, λόγω της μείωσης των πωλήσεων κατεψυγμένων τροφίμων στη Βόρεια Αμερική.
Ευρώπη: Μείωση πωλήσεων κατά 1,8% το πρώτο εννεάμηνο
Η Ευρώπη κατέγραψε οργανική ανάπτυξη 3,3%, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,8%. Η εταιρεία είδε κέρδη μεριδίου αγοράς στα τρόφιμα για κατοικίδια και στον καφέ, με απώλειες σε ζαχαρώδη και νερό.
Η Nestlé συνεχίζει την προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού και βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της στην παγκόσμια αγορά.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter