Προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και στην κυκλική οικονομία δείχνει η Nestlé και μέσω αυτών, στοχεύει στο καλύτερο μείγμα διαχείρισης πόρων, λειτουργικών εξόδων και συγκράτησης της αύξησης των τιμών. Η Nestlé έχει θέσει ως στόχο τη μείωση κατά 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030, συγκριτικά με το 2018, σε παγκόσμιο επίπεδο και το μηδενισμό των εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, το θέμα της αύξησης της τιμής των πρώτων υλών και του συνολικού κόστους σε ολόκληρη της διαδικασία παρασκευής προϊόντων είναι μείζον.

«Παρ’ όλο που η Nestlé μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, συνεχίζει ως εταιρεία να αναπτύσσεται», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Ελλάδος, Νίκος Εμμανουηλίδης, στην παρουσίαση των ενεργειών εταιρικής υπευθυνότητας και βιωσιμότητας στο εργοστάσιο καφέ της εταιρείας στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Στην πραγματικότητα όμως, οι στρατηγικές μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της συγκράτησης ανταγωνιστικών τιμών είναι τελικά αλληλένδετες. Αργότερα, ο κ. Εμμανουηλίδης τόνισε σχετικά: «Προσπαθούμε να απορροφήσουμε τα αυξημένα κόστη από πολλές πλευρές και να βεβαιωθούμε ότι δεν σπαταλάμε, στο μέτρο που μπορούμε. Κάνουμε κινήσεις περιορισμού λειτουργικού κόστους, οι οποίες θα μας βοηθήσουν και αύριο και μεθαύριο. Η απορρόφηση του κόστους έρχεται ως αποτέλεσμα των επενδύσεων που είχαμε ήδη κάνει και τώρα βλέπουμε τα αποτελέσματα».

Νίκος Εµµανουηλίδης, διευθύνων σύµβουλος, Nestlé

Αυξημένη προωθητική δραστηριότητα στο λιανεμπόριο, εξισορροπεί τη μείωση όγκου πωλήσεων στη λιανική η δυνατή συμμετοχή της Nestlé και στον τομέα της εστίασης
Ο κ. Εμμανουηλίδης παρατήρησε μια «ξεκάθαρη πτώση όγκου στο λιανεμπόριο, η οποία οφείλεται σε μετατόπιση στο κομμάτι της εστίασης», σε ό,τι αφορά την αγορά του καφέ: «Σ’ αυτή τη διόρθωση, έρχεται και μας ισορροπεί τη μείωση όγκου η συμμετοχή της Nestlé και στα δύο κανάλια».

Βέβαια, δεν απέκλεισε ακόμη και τη μείωση περιθωρίου κέρδους για την εταιρεία: «Θα το δούμε», είπε, «αν και η τιμή στο ράφι δεν εξαρτάται μόνο από εμάς». «Προσπαθούμε να έχουμε αυξημένη προωθητική δραστηριότητα, ώστε να συγκρατήσουμε την πτώση όγκου. Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, η αύξηση των τιμών στην κατηγορία του καφέ ανά κιλό είναι της τάξεως του 4%, όταν η Nestlé στα προϊόντα της έχει θέσει αυξήσεις στα επίπεδα του 3%, συνδυαστικά μαζί με τις προωθητικές ενέργειες», δήλωσε ο Χρήστος Αλεβίζος, Business Executive Officer στον τομέα του καφέ για τη Nestlé.

«Οι ανατιμήσεις στον χώρο των τροφίμων γενικότερα στην παρούσα κατάσταση είναι κατά μέσο όρο υψηλότερες από αυτές των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε εμείς», υποστήριξε ο κ. Εμμανουηλίδης, αν και παραδέχτηκε ότι έχει υπάρξει μείωση όγκου προϊόντων και συσκευασιών σε τρόφιμα Nestlé, «σε σχέση με τη γενικότερη λειτουργικότητα», όπως εξήγησε:

«Χρειαζόμαστε συγκεκριμένο μέγεθος για την πρόσληψη ζάχαρης ανά μερίδα, για παράδειγμα, αν και συνολικά οι αλλαγές μεγεθών είναι πολύ περιορισμένες στο σύνολο τροφίμων μας. Ύπάρχουν περιπτώσεις όπου μπορεί να μειωθεί η ποσότητα και να κατεβεί η τιμή, αλλά κι αυτό συμβαίνει σε πολύ μικρό ποσοστό». Αρνήθηκε όμως ότι γίνεται για τη συγκράτηση της τιμής.

«Υπάρχει πληθωριστική τάση στο χώρο του ελληνικού καφέ» – Ενδείξεις όμως ότι όλοι οι παίκτες του κλάδου θέλουν να απορροφήσουν τις αυξήσεις τιμών
«Η κατηγορία του καφέ βρίσκεται σε μεγάλη ανάπτυξη σε αξία πωλήσεων. Υπάρχει πληθωριστική τάση στο χώρο του ελληνικού καφέ, αν και πρόκειται για μια σχετικά σταθερή κατηγορία τροφίμου σε κατανάλωση και όγκο.

Το κόστος του «πράσινου» καφέ έχει αυξηθεί κατά 50% έως 60% μέσα σ’ έναν χρόνο. Σ’ αυτό πρέπει να προστεθεί ένα επιπλέον 15% της αξίας του συναλλάγματος επειδή αγοράζουμε σε δολάρια. Προστίθεται ακόμη ένα 45% από την ανατίμηση στα υλικά συσκευασίας και 100% το κόστος ενέργειας. Σ’ αυτό το περιβάλλον, γίνεται αντιληπτό ότι όλοι οι παίκτες προσπαθούν να συγκρατήσουν τις τιμές», ανέλυσε ο κ. Αλεβίζος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter