Στο 3ο Κλαδικό Συνέδριο Ιχθυοκαλλιέργειας 2024 «Προσδιορίζοντας ένα ανθεκτικό μέλλον», 28 – 29 Ιουνίου 2024, στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, συζητήθηκαν οι προκλήσεις και οι νέες τάσεις που διαμορφώνουν τον κλάδο. Στο συνέδριο -διοργανώθηκε από την ΑΜΒΙΟ ΑΕ με την υποστήριξη της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας και την επιστημονική συνεργασία του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών- και υπό την σκιά της κλιματικής αλλαγής τονίστηκε ότι είναι πλέον αδήριτη ανάγκη η ενίσχυση των επενδύσεων και η χρήση των νέων τεχνολογιών για την προώθηση περιβαλλοντικών και βιώσιμων πρακτικών. Ο Σπύρος Γιανουλάτος, Μέλος ΔΣ ΕΛΟΠΥ, Διευθύνων Σύμβουλος Γαλαξίδι Θαλάσσιες Καλλιέργειες ΑΕ ανέφερε ότι ο κλάδος άντεξε από την «τέλεια καταιγίδα» ενώ πλέον οι νέοι καταναλωτές επιζητούν ένα εύκολο και έτοιμο προς κατανάλωση τελικό προϊόν.

Η κλιματική αλλαγή δημιουργεί κλυδωνισμούς
Στη 2η ενότητα, ο Δρ. Νίκος Παπανδρουλάκης, Διευθυντής Ερευνών, Ι.ΘΑ.Β.Β.ΥΚ. ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. τόνισε τη σημασία της μελέτης για την αλλαγή στην τοποθεσία της εκτροφής καθώς έτσι μπορούν να δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα για την καλλιέργεια. Η συνέργεια βιομηχανίας και ερευνητικής κοινότητα θα δώσει λύσεις, ενώ η καλλιέργεια ακριβείας και οι νέες τεχνολογίες κρίνονται αναγκαίες. Στην ανάγκη ύπαρξης ενός σωστού ρυθμιστικού πλαισίου και στην ενίσχυση στρατηγικών βιωσιμότητας αναφέρθηκε η Λάρα Μπαράζι-Γερουλάνου, Πρόεδρος FEAP, Μέλος ΔΣ ΕΛΟΠΥ, Διευθύνουσα Σύμβουλος Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς A.E.

Νέες τάσεις για τα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας
Ο Δρ. Patrick Sorgeloos, Ομότιμος καθηγητής υδατοκαλλιέργειας, Πανεπιστήμιο Ghent επισήμανε τη σημασία παροχής θεσμικών κινήτρων στις βιομηχανίες για τη μετάβαση σε πιο βιώσιμες πρακτικές. Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Λαύκα, Co-Founding Partner, Uni.Fund Scaling Up και Exponential Organizations Coach Initiator, MicroGlobals και Ambassador, OpenExo Greece, από το 2013 και μετά ενισχύεται η ανάγκη για κατανάλωση θαλάσσιων προϊόντων. Έτσι, ο καταναλωτής είναι πλέον έτοιμος να πληρώσει παραπάνω για να καταναλώσει ένα πιο υγιεινό τελικό προϊόν. «Στην Ελλάδα δεν καταναλώνουμε μεγάλη ποσότητα ψαριού, 20 κιλά το χρόνο που είναι ο παγκόσμιος μέσος όρος όταν χώρες όπως η Πορτογαλία και η Ισλανδία καταναλώνουν 65 κιλά» σημείωσε ο Απόστολος Αποστολάκος, Διευθύνων Σύμβουλος, ΟΚΑΑ ΑΕ. «Αυτή τη στιγμή βασική τάση της αγοράς είναι να φύγει το τελικό προϊόν από τον πάγο και να πάει στο αέριο δηλαδή σε τροποποιημένη ατμόσφαιρα» κατέλεξε ο Νίκος Λυμπέρης, Αντιπρόεδρος ΕΛΟΠΥ, Διευθύνων Σύμβουλος Philosofish. Σύμφωνα με τον ίδιο αυτό βοηθάει τον καταναλωτή να επιλέξει ο ίδιος το προϊόν από το ράφι ενώ οι συσκευασίες τους παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διασφάλιση της ποιότητας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter