Ως άλλη μια χρονιά ανάπτυξης, ενίσχυσης της κερδοφορίας και σημαντικής επέκτασης του δικτύου πωλήσεων της Market In προδιαγράφεται το 2023 κατά τη διοίκησή της. Οι πωλήσεις της εταιρείας φέτος εξελίσσονται ανοδικά κατά 3%, βάσει των στοιχείων της για το πεντάμηνο. Όπως εκτιμά η διοίκησή της, τα συνολικά έσοδα από τις πωλήσεις της φέτος θα φθάσουν τα 390 εκατ. ευρώ και το καθαρό αποτέλεσμα θα είναι αισθητά αυξημένο έναντι του 2022.
Φέτος η Market In έχει προγραμματίσει την ίδρυση και εγκαινίαση της λειτουργίας συνολικά δεκαπέντε νέων σούπερ μάρκετ. Ήδη έχουν εγκαινιαστεί τα πρώτα πέντε, με έδρες τα δύο στη Θεσσαλονίκη, δύο στην Άνδρο και ένα στο Βραχάτι Κορινθίας. Τα υπολειπόμενα αναμένεται ότι θα λειτουργήσουν στην Πελοπόννησο, μια περιφέρεια για την οποία η αλυσίδα δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, λόγω και της τουριστικής ανάπτυξης που παρουσιάζουν πολλές περιοχές της, όπως άλλωστε και για τη Δυτική Ελλάδα, όπου επίσης η Market In επενδύει συστηματικά.
Όπως μαθαίνουμε, τα στελέχη της εταιρείας «έχουν ανοικτές τις αντένες τους» για τα ενδεχόμενα είτε της εξαγοράς τοπικών δικτύων είτε του «καπαρώματος» ακινήτων, τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί από ανταγωνίστριες αλυσίδες, μικρές ή μεγάλες. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι στο παρελθόν η εταιρεία εκμεταλλεύθηκε αρκετές φορές τα κενά στη λιανική από την εγκατάλειψη θέσεων των ανταγωνιστών της, προκειμένου να «βάλει πόδι» σε τοπικές αγορές της περιφέρειας που δεν είχε παρουσία.
Σήμερα η Market In λειτουργεί 241 καταστήματα σε όλη την επικράτεια. Στο βαθμό που το φετινό επενδυτικό της πλάνο για την επέκταση του δικτύου της εξελιχθεί ομαλά, στο τέλος του έτους το δυναμικό της θα έχει 251 σούπερ μάρκετ.
Είκοσι ανακαινίσεις, επέκταση των PL
Η εταιρεία προγραμματίζει και φέτος τη συνέχιση των ανακαινίσεων παλαιότερων καταστημάτων της. Ειδικότερα, από ένα πλάνο ανακαίνισης είκοσι καταστημάτων ως τα τέλη του έτους, ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στα πρώτα έξι.
Στο μεταξύ, με ρυθμό 2% εξελίσσονται φέτος οι πωλήσεις του e-shop της Market In. Την επόμενη χρονιά υπολογίζεται ότι η απόδοσή του θα επιταχυνθεί, λόγω της σχεδιαζόμενης επέκτασης της δράσης του στη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα. Η πρόθεση της εταιρείας είναι να αναπτύξει τις ηλεκτρονικές της πωλήσεις στην περιφέρεια και, στο πλαίσιο αυτό, επιταχύνει την προετοιμασία της.
Σε ό,τι αφορά τον τομέα των πωλήσεων private label προϊόντων, η Market In έχει μια από τις υψηλότερες, αν όχι την υψηλότερη, επίδοση στην αγορά του κλάδου. Ειδικότερα, το μερίδιο συμμετοχής των σχετικών πωλήσεων στα ετήσια συνολικά έσοδά της ανέρχεται στο 40%, ενώ ο συνολικός αριθμός των κωδικών ιδιωτικού σήματος της αλυσίδας υπερβαίνει τους 2.500. Παράγοντες της εταιρείας αναφέρουν σχετικά ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα σήματα της Market In, αποδίδοντας τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτησή τους στην ακρίβεια. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της Market In, αντιλαμβανόμενη τη σχετική τάση, φρόντισε να λανσάρει πρόσφατα μια νέα σειρά προϊόντων, την Glow Beauty, που περιλαμβάνει μια διευρυμένη γκάμα προϊόντων περιποίησης προσώπου και σώματος. Η εν λόγω σειρά αφενός καλύπτει ένα κενό που υπήρχε στις σχετικές συλλογές της εταιρείας αφετέρου αντικαθιστά μια προηγούμενη σειρά ανάλογων προϊόντων, σήματος Economy.
Σημειώνουμε ότι η διοίκηση της εταιρείας έχει αποφασίσει να μην αναπτύξει το δίκτυο των (λιγοστών) καταστημάτων της επωνυμίας Economy, θεωρώντας ότι πρέπει να επενδύσει αποκλειστικά στο σήμα Market In, που απολαμβάνει την υψηλή αναγνωρισιμότητα του καταναλωτικού κοινού.