Ειρήνη Καΐρη, γενική διευθύντρια, Νικόλ Βαρελλά – Ουζουνοπούλου, υπεύθυνη ESG, επικοινωνίας, Μύλοι Θράκης
Νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους έως 4 εκατ. ευρώ σχεδιάζει έως το τέλος του 2027 η Μύλοι Θράκης Ι. Ουζουνόπουλος ΑΕ. Για την επένδυση θα καταρτιστεί και θα κοστολογηθεί έως το τέλος του 2024 επενδυτικό σχέδιο, για το δεύτερο κύκλο αυτοματοποίησης του μύλου, με συμπερίληψη σχετικών περιβαλλοντικών προϋποθέσεων και όρων βιωσιμότητας.
Η κατάθεση υπολογίζεται εντός του Απριλίου 2025, προς ένταξη στις διατάξεις προγραμμάτων του επόμενου Αναπτυξιακού Νόμου. Στον πρώτο κύκλο μερικής αυτοματοποίησης του μύλου, το κόστος επένδυσης 1,5 εκατ. ευρώ καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια.
Όπως δήλωσε στο FOODReporter η γενική διευθύντρια της εταιρείας Ειρήνη – Ευανθία Καΐρη, η Μύλοι Θράκης βλέπει το 2024 να ολοκληρώνεται με αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 4% και αύξηση του συνολικού πελατολογίου που εξυπηρετεί πανελλαδικά και στο εξωτερικό, σε απόλυτη τιμή. Ωστόσο, στο συνολικό κύκλο εργασιών της τρέχουσας χρονιάς αναμένεται να καταγραφεί επιβράδυνση ανάκαμψης, κατά περίπου 5%, εξαιτίας της μείωσης τιμών που εφάρμοσε η εταιρεία φέτος. Όπως εξήγησε η κυρία Καΐρη, στο τελευταίο διάστημα του 2022 και στο 2023 υπήρξε, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, μεγάλη αύξηση στις τιμές των σιτηρών, που επηρεάζουν το επιχειρηματικό μοντέλο των μύλων. Η εταιρεία είχε εφαρμόσει ανατιμήσεις κατά 10% στις B2B συμφωνίες της. Είχε, ωστόσο, απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων στις πρώτες ύλες, οι οποίες είχαν κυμανθεί μεταξύ 35% και 40%.
Αύξηση εξαγωγών και πελατολογίου – Μείωση κόστους ενέργειας
Η αύξηση πελατολογίου για το 2024 ενισχύθηκε και από τον βραχίονα της λύσης εξειδικευμένων έτοιμων μειγμάτων για αρτοποιία και ζαχαροπλαστική, στη B2B σειρά υπό το brand GOLD, ως έτοιμες λύσεις για παρασκευή ψωμιού, κριτσινιών, κέικ, μπισκότων. Το νέο επενδυτικό σχέδιο θα περιλαμβάνει και γραμμές συσκευασίας για τα δύο μόνα καταναλωτικά (B2C) προϊόντα που τοποθετούν στην Σκλαβενίτης οι Μύλοι Θράκης (φαρίνα και αλεύρι για όλες τις χρήσεις). Καταλαμβάνουν κάτω από το 1% του τζίρου. Αντίστοιχα, οι εξαγωγές, με πρώτες χώρες τις Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία έχουν ανέβει μεταξύ 15% και 20% των συνολικών πωλήσεων.
Η εταιρεία ενισχύει τη μεικτή της κερδοφορία με αξιοσημείωτη μείωση ετήσιου κόστους ενέργειας, από τα 2 εκατ. ευρώ του 2022, σε €110.000 έως €150.000 το 2024. Η επένδυση σε φωτοβολταϊκό πάρκο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη ΒΙ. ΠΑ. Αλεξανδρούπολης, συνολικού κόστους περίπου €900.000, που έγινε με ίδια κεφάλαια, δείχνει να αποδίδει καρπούς, καθότι συνδέθηκε με το σύστημα της ΔΕΔΔΗΕ το φετινό Απρίλιο.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter