Σε δύο ή τρία χρόνια πρόκειται να ολοκληρώσει η Μετρό τον πρώτο κύκλο επέκτασης των My Market εκτός του Λεκανοπεδίου, ώστε αμέσως μετά να προχωρήσει στο επόμενο εγχείρημά της: το άνοιγμα της δράσης τους σε ακτίνα μεγαλύτερη απ’ τα σημερινά τους όρια. Ανώτατα στελέχη της διοίκησής της διευκρινίζουν ότι επί της ουσίας ο νυν κύκλος επέκτασης των My Market έως τα 200 χλμ από το εταιρικό κέντρο ποτέ δεν θα τελειώσει, όπως εξάλλου ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι επενδύσεις της στην Αθήνα.

Σε περίπου τρία χρόνια η εταιρεία θα έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο 25-30 My Market εκτός της Αθήνας, οπότε θα είναι σε θέση να εξετάσει τον επόμενο κύκλο επενδύσεων, που γεωγραφικά θα «βλέπουν» πιο μακριά. «Σε αυτήν τη φάση επιχειρούμε να καθιερωθούμε στη συνείδηση του καταναλωτή ανά τοπική αγορά και εφόσον το επιτύχουμε, θα κινηθούμε σε μεγαλύτερη απόσταση», τονίζουν, προσθέτοντας: «Χτίζουμε το όνομά μας σε τοπικές αγορές, που σήμερα δεν μας γνωρίζουν, και επεκτεινόμαστε σταδιακά πέραν της Αθήνας».

Αναλύοντας τη στρατηγική επέκτασης του δικτύου λιανικής εκτός Αττικής, τα ίδια στελέχη εξηγούν ότι στόχος της εταιρείας δεν είναι οι κεντρικές τοπικές αγορές, δηλαδή οι πρωτεύουσες των νομών που γειτνιάζουν με την Αττική, «αλλά πόλεις όπου υπάρχει χώρος να αναπτυχθούμε ως ένα νέο λιανεμπορικό brand στις τοπικές κοινωνίες. Γι΄ αυτό και στις προτεραιότητές μας είναι πόλεις, όπως για παράδειγμα το Ξυλόκαστρο, το Κιάτο, η Ακράτα, όπως και περιοχές που γνωρίζουν τη Μετρό από τη δράση των cash & carry».

Ζήτημα ελέγχου, όχι κόστους
Τα στελέχη της Μετρό διευκρινίζουν ότι το γεγονός πως σε αυτήν τη φάση δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο επέκτασης της αλυσίδας σε μεγαλύτερες αποστάσεις από την Αττική δεν οφείλεται τόσο σε ζητήματα διανομής όσο σε θέματα οργάνωσης κι ελέγχου των καταστημάτων, που θα προκύψουν από τη λειτουργία εμπορικών μονάδων στην περιφέρεια.

«Το κόστος διακίνησης το υπολογίζεις και ανάλογα καθορίζεις τα λοιπά κόστη, όπως εξάλλου και την πολιτική τιμών, πριν προχωρήσεις στη σχετική επένδυση. Το δύσκολο, όμως, είναι να ελέγξεις το απομακρυσμένο σημείο πώλησης», αναφέρουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι σε κάθε περίπτωση η εταιρεία θα αρχίσει να προετοιμάζεται για το επόμενο βήμα της στην περιφέρεια από το 2013, οπότε θα ξεκινήσει και η διαδικασία της αναζήτησης των κατάλληλων ακινήτων για τη φιλοξενία των My Market.

Σε ό,τι αφορά την οργάνωση ενός δεύτερου κέντρου διανομής, αυτήν τη φορά με έδρα τη Θεσσαλονίκη, φαίνεται ότι θα αργήσει. «Για να δικαιολογήσει την ύπαρξή του θα πρέπει να υποστηρίζει τουλάχιστον 30 καταστήματα, άρα πρέπει πρώτα να φθάσουμε κοντά στη Θεσσαλονίκη και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί νωρίτερα από πέντε χρόνια», αναφέρουν στο σελφ σέρβις παράγοντες της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι είναι νωρίς να συζητηθεί άμεσα μια τόσο ακριβή επένδυση.

Τα κεφάλαια που έχει διαθέσει ή προϋπολογίσει μέχρι σήμερα η Μετρό για τα καταστήματα του δικτύου λιανικής εκτός Αττικής εκτιμώνται στα 15 με 20 εκατ. ευρώ, συνυπολογιζόμενων των επενδύσεων για την τρέχουσα χρήση. Σήμερα λειτουργούν τέσσερα My Market νότια της Αττικής και τρία προς τα βόρειά της. Το δίκτυο περιλαμβάνει δύο ακόμη απομακρυσμένα σημεία πώλησης, με έδρες το Αλιβέρι και τα Ιωάννινα -το τελευταίο προέκυψε από την απελευθέρωση ιδιόκτητου καταστήματος της εταιρείας, στο οποίο φιλοξενείτο μονάδα cash & carry Metro.