Η ομπρέλα του δικτύου των My Market απλώνει τον ίσκιο της όλο και περισσότερο πάνω από την Πελοπόννησο. Η Μετρό κινείται πλέον πιο επιθετικά εκτός Αθηνών. Ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει ότι σχετικά σύντομα, μετά το Κιάτο και το Ξυλόκαστρο όπου ήδη λειτουργούν My Market, το δίκτυό τους θα καταλάβει θέση στην Πάτρα.

Από τα τελευταία στοιχεία προκύπτει ότι η ίδρυση καταστήματος στην πρωτεύουσα της Αχαΐας θα ήταν εφικτή το 2013, ίσως και στο πρώτο διάστημα του έτους, ενώ στις προθέσεις της Μετρό είναι η λειτουργία καταστημάτων λιανικής και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Πελοποννήσου.

Συγκεκριμένος σχεδιασμός δεν υφίσταται, δεδομένου ότι η εταιρεία αποφασίζει τον χρόνο υλοποίησης μιας επένδυσης, ανάλογα με τη συγκυρία εντοπισμού του κατάλληλου ακινήτου στην περιοχή που επιθυμεί να αποκτήσει παρουσία. Πάντως, η προσοχή της είναι πλέον στραμμένη προς τα νότια, θεωρώντας ότι μετά τη βελτίωση του εθνικού οδικού δικτύου, κυρίως προς την Καλαμάτα, οι αποστάσεις «μικραίνουν», όπως και το κόστος μεταφοράς των προϊόντων. Από αυτή την άποψη  το κέντρο logistics της εταιρείας στα Οινόφυτα θα μπορούσε άνετα να καλύπτει τις ανάγκες των καταστημάτων της λιανικής και στη Νότια Ελλάδα.

Το γεγονός είναι ότι μετά τη λειτουργία του νέου αποθηκευτικού συγκροτήματός της, η Μετρό έχει εντείνει τις προσπάθειες επέκτασης του δικτύου της εκτός Αθηνών. Έτσι, σήμερα προς βορρά έχει καταλάβει θέση με ένα My Market στη Λάρισα (εκτός εκείνου που λειτούργησε πρώιμα στα Ιωάννινα), στο βόρειο άξονα της Πελοποννήσου ήδη έχει καταλάβει δύο θέσεις και ακόμα δύο προς τα ανατολικά της Αττικής ως την Εύβοια. Πάντως, η επέκταση στα νησιά του Αιγαίου δεν περιλαμβάνεται, τουλάχιστον άμεσα, στις προθέσεις
της εταιρείας.

Σημειώνουμε ότι το logistic system της αλυσίδας δεν προβλέπει τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων λιανικής της περιφέρειας από τα cash & carry Μετρό, αλλά την απευθείας κάλυψή τους από την κεντρική αποθήκη της αλυσίδας, με την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων και για τα δύο δίκτυα πωλήσεων.

Σύνθετη επεκτατική πολιτική
Η Μετρό φέτος έχει προγραμματίσει τη λειτουργία συνολικά 10 νέων καταστημάτων λιανικής και χονδρικής εκ των οποίων ήδη έχει εγκαινιαστεί η λειτουργία των επτά. Απομένει η αποπεράτωση τριών cash & carry, οι έδρες των οποίων βρίσκονται στην Κομοτηνή, την Άρτα και το Ηράκλειο Κρήτης. Στο πλαίσιο του προαναφερόμενου σχεδιασμού περιλαμβάνεται η οργάνωση και λειτουργία των πρώτων μικρομεσαίων καταστημάτων λιανικής, που φέρουν την επωνυμία My Market Easy. Το πρώτο από αυτά λειτουργεί ήδη από πέρυσι στην Ηλιούπολη, ενώ το δεύτερο εγκαινιάστηκε φέτος στο Φάληρο.

Στο σχετικό πλάνο έπεται συνέχεια, με στόχο η αλυσίδα να διεισδύσει βαθύτερα στις πυκνοκατοικημένες αστικές γειτονιές, με καταστήματα έκτασης περίπου 400τμ. Η επεκτατική πολιτική της Μετρό στη λιανική και τη χονδρική αγορά της εξασφαλίζει μερίδια και ανάπτυξη σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για την οικονομία και το λιανεμπόριο. Στο οκτάμηνο ο τζίρος της εταιρείας εξελισσόταν με ρυθμό ανόδου 5%. Η διοίκησή της εκτιμά ότι, λόγω των νέων περικοπών στα εισοδήματα, η χρονιά θα κλείσει για τον εταιρικό τζίρο με άνοδο 4%, καθώς «το δεύτερο εξάμηνο του 2012 ήδη κυλά πολύ δύσκολα», όπως ομολογούν στελέχη της. Όπως σημειώνουν, εξάλλου, η κερδοφορία της εταιρείας, λόγω των επενδύσεων και της τιμολογιακής της πολιτικής, αναμένεται φέτος μειωμένη έναντι του 2011.