Ο Ελληνας καταναλωτής είναι σήμερα περισσότερο παρά ποτέ ενημερωμένος για τα διαθέσιμα προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας, ενώ στην τελική απόφαση αγοράς και την επιλογή τού καταστήματος λαμβάνει σοβαρά υπόψη του την τιμή προσφοράς. Τις ανάγκες αυτού του "ευκίνητου", αλλά και πολλαπλά "ενδυναμωμένου" καταναλωτή τεχνολογίας φιλοδοξεί να ικανοποιήσει η Multirama μέσα από την καινούργια εταιρική της ταυτότητα, στην οποία κυριαρχεί ο χαρακτηρισμός "PC expert".
Αρκετά πράγματα φαίνεται να έχουν αλλάξει δραματικά στην ελληνική αγορά των προϊόντων και υπηρεσιών ψηφιακής τεχνολογίας για καταναλωτές στα έντεκα χρόνια που χωρίζουν το σήμερα από τη μέρα που το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας Multirama εγκαινίαζε τη λειτουργία του στη Θεσσαλονίκη. Παράγοντες, όπως η σύγκλιση των ψηφιακών τεχνολογιών και η αυξανόμενη πρόσβαση ενός τμήματος του αγοραστικού κοινού στο λεγόμενο “γρήγορο internet”, έχουν μεταβάλει ουσιαστικά τον τρόπο, με τον οποίο οι χρήστες καταναλώνουν προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας στις μέρες μας. Παράλληλα, έχει αλλάξει η διαδικασία απόκτησής τους, αφού οι αγοραστές έχουν αφενός τη δυνατότητα άμεσης σύγκρισης και επιλογής μεταξύ όσων προτείνουν ευάριθμοι προμηθευτές -εγχώριοι και μη- και αφετέρου πρόσβαση σε πολλαπλά κανάλια αγοράς ή αναζήτησης πληροφοριών για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.
Σε αυτές τις νέες συνθήκες, που χαρακτηρίζονται από τον έντονο ανταγωνισμό και την παρουσία ισχυρών πολυεθνικών “παικτών” ακόμα και σε μικρότερες τοπικές αγορές, όπως η ελληνική, η Multirama προχώρησε στις αρχές του καλοκαιριού στην ανανέωση της εταιρικής της ταυτότητας και το άνοιγμα ενός νέου υπερκαταστήματος στον Πειραιά. Πρόκειται για την αρχή υλοποίησης ενός φιλόδοξου επιχειρηματικού σχεδίου, το οποίο, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, έχει ως στρατηγικό στόχο να την αναδείξει ως «την 1η αλυσίδα τεχνολογίας στην προτίμηση του Ελληνα καταναλωτή». Με αφορμή τις πρωτοβουλίες αυτές που σηματοδοτούν την καινούργια φάση λειτουργίας της, το Retail Technology είχε την ευκαιρία να καταγράψει τις σκέψεις και τα σχέδια της διευθυντικής ομάδας της αλυσίδας, δηλαδή των κκ Stephan Wagner, γενικού διευθυντή, Σπύρου Λούρου, διευθυντή marketing, Γιάννη Βασιλάκου, διευθυντή δικτύου, και Μαρίας Ελευθερίου, εμπορικής διευθύντριας της Multirama.
Η υιοθέτηση μιας νέας ταυτότητας
Retail Technology: Μετά από μια ενδελεχή διετή έρευνα για τις τάσεις τής αγοράς και τις ανάγκες των καταναλωτών, η Multirama μπήκε πρόσφατα σε μια καινούργια φάση λειτουργίας που σηματοδοτείται από ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα, διεύρυνση του δικτύου της και φρέσκια διαφημιστική καμπάνια. Ενα πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι: τι πραγματικά καινούργιο πρεσβεύει στην αντίληψη του καταναλωτή η ανανεωμένη αυτή εικόνα που προβάλλετε; Ποια είναι η καινούργια φιλοσοφία της εταιρείας και οι νέες αξίες που τη συνθέτουν, και πώς αυτές αποτυπώνονται στα απτά στοιχεία της νέας ταυτότητας, από τον νέο λογότυπο μέχρι τη νέα όψη και αισθητική των καταστημάτων σας;
Σπύρος Λούρος: Πράγματι, τα τελευταία δύο χρόνια είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε σε βάθος τον Ελληνα καταναλωτή και τη σχέση του με την πληροφορική και την τεχνολογία γενικότερα. Θελήσαμε, λοιπόν, να αναμορφώσουμε τα Multirama σε μια αλυσίδα καταστημάτων φτιαγμένη στα μέτρα του Ελληνα καταναλωτή.
H πελατοκεντρική αυτή φιλοσοφία γίνεται φανερή σε πολλαπλά επίπεδα: στο μέγεθος του καταστήματος, στην μέγιστη δυνατή ποικιλία που θα βρει ο πελάτης μας σε όλα τα είδη τεχνολογίας, στην ευκολία εντοπισμού, χειρισμού και επιλογής των προϊόντων μέσα στο κατάστημα και πάνω από όλα στην φιλική και αντικειμενική εξυπηρέτηση από το προσωπικό των καταστημάτων μας. Ενα χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της φιλοσοφίας είναι ότι στο νέο κατάστημα του Πειραιά υπάρχουν -χρησιμοποιώντας ενδεικτικά νούμερα- ανοιχτά για δοκιμή από τον πελάτη πάνω από 70 φορητοί υπολογιστές, πάνω από 60 ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και πάνω από 100 κινητά τηλέφωνα.
R.T.: Μια εμπορική επιχείρηση, η οποία διαθέτει περισσότερα από 450 άτομα στο ανθρώπινο δυναμικό της και δεκάδες συνεργάτες, μπορεί να αλλάξει “εν θερμώ”, χωρίς δηλαδή να διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία της; Με άλλα λόγια, θα ήθελα να μας πείτε τι σημαίνει αυτή η καινούργια ταυτότητα πχ για τον πωλητή ενός καταστήματος της αλυσίδας, πόσο αυτός έχει κατανοήσει όσα συνθέτουν το καινούργιο concept λειτουργίας της αλυσίδας και πόσο έχει πειστεί γι’ αυτό; Πώς η καινούργια ταυτότητα επηρεάζει την καθημερινή του εργασία και τον τρόπο που εξυπηρετεί τους πελάτες, μεταφέροντάς τους την πελατοκεντρική προσέγγιση και τις άλλες αξίες που συνθέτουν τη νέα σας ταυτότητα; Ποια είναι η βοήθεια, την οποία ενδεχομένως του προσφέρει η εταιρεία -ενδοεπιχειρησιακά σεμινάρια, training & coaching- για να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις που θέτει εκ των πραγμάτων η ανανέωση αυτή;
Γιάννης Βασιλάκος: Θα λέγαμε ότι η νέα μας ταυτότητα ήρθε να αναδείξει και να ενδυναμώσει την ήδη υπάρχουσα πελατοκεντρική νοοτροπία των Multirama. Υπό αυτή την έννοια η καθημερινότητα των υπαλλήλων και ειδικά των πωλητών δεν διαταράσσεται σημαντικά.
Ετσι και αλλιώς η εταιρεία έχει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ενδοεπιχειρησιακών σεμιναρίων με στόχο την βελτίωση των υπαλλήλων μας γενικά, αλλά και των πωλητών μας ειδικότερα, αποσκοπώντας στην απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη που θα μπει στα καταστήματά μας. Αυτό αποτελεί κεκτημένο εδραιωμένο στο μυαλό του καταναλωτή για την αλυσίδα Multirama, το οποίο φυσικά θέλουμε να διατηρήσουμε και στα νέα μεγάλα καταστήματά μας. Πιστεύουμε, άλλωστε, ακράδαντα ότι το εξειδικευμένο και πελατοκεντρικό προσωπικό μας αποτελεί το ισχυρότερο διαχρονικά ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.
Απαντώντας στις ανάγκες του Ελληνα καταναλωτή
R.T.: Ολα δείχνουν ότι η αγορά πληροφορικής -ή “ψηφιακής τεχνολογίας για καταναλωτές”, αν προτιμάτε πιο συγκεκριμένα- έχει αλλάξει ριζικά στα έντεκα χρόνια που έχουν περάσει από την ίδρυση της Multirama. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα βασικά χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν το προφίλ αυτού του νέου “ευκίνητου” και ταυτόχρονα “ενδυναμωμένου” Ελληνα καταναλωτή τεχνολογίας, όπως προκύπτουν και από την πολύμηνη σχετική έρευνα που πραγματοποιήσατε; Τι σημαίνουν όλα αυτά τα νέα χαρακτηριστικά -καταναλωτών και αγοραστικής διαδικασίας- για τον τρόπο οργάνωσης & λειτουργίας μιας αλυσίδας καταστημάτων τεχνολογίας, όπως η Multirama;
Σπύρος Λούρος: Πράγματι ο Ελληνας καταναλωτής τα τελευταία χρόνια αλλάζει. Η αλλαγή αυτή μπορεί να ορισθεί από τα εξής σημεία:
- Ο Ελληνας καταναλωτής ασχολείται περισσότερο και σε καθημερινή βάση με τα προϊόντα πληροφορικής και τεχνολογίας, και μάλιστα με θετικότερη προδιάθεση από ότι παλιότερα.
- Η φυσική εξέταση του προϊόντος πριν από την αγορά γίνεται σημείο αναφοράς για την τελική επιλογή του.
- Η ενημέρωση του Ελληνα καταναλωτή για το τι θεωρείται αιχμή της τεχνολογίας την δεδομένη κάθε φορά στιγμή έχει αυξηθεί σημαντικά.
- Η τιμή παραμένει ένας πολύ σημαντικός παράγοντας επιλογής του τελικού καταστήματος για την αγορά ενός προϊόντος.
Ολα τα παραπάνω χαρακτηριστικά του Ελληνα καταναλωτή οδήγησαν την Multirama στο να προχωρήσει στην υιοθέτηση μίας νέας φιλοσοφίας, τόσο για το στήσιμο όσο και για την επιλογή του μεγέθους των νέων μας καταστημάτων. Στόχος, λοιπόν, είναι το άνοιγμα από εδώ και πέρα καταστημάτων στο επίπεδο των 1.000-1.500 τετραγωνικών μέτρων, που μας δίνουν την δυνατότητα να ικανοποιήσουμε όλες τις παραπάνω ανάγκες.
R.T.: Οι πωλήσεις υπολογιστών στη χώρα μας βρίσκονται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα φάση, σύμφωνα με όσα καταγράφουν πρόσφατες έρευνες. Περίπου οι 4 στους 10 Ελληνες χρησιμοποιούν υπολογιστή, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΕΔΕΤ, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό σε σύγκριση με το αντίστοιχο των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών. Από την άλλη, πρόσφατη καταγραφή της Gartner θέλει την ελληνική αγορά πληροφορικής να βρίσκεται στην κορυφή της ευρωπαϊκής κατάταξης ως προς τον ρυθμό ανάπτυξής της (25% τους τελευταίους μήνες). Με ποιους τρόπους σκοπεύετε να αξιοποιήσετε την ευκαιρία για την κατάκτηση ενός σημαντικού μεριδίου σε μια τέτοια -ταχέως αναπτυσσόμενη- αγορά, η οποία συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών, αρκετές από τις οποίες έχουν κατακτήσει σημαντικό προβάδισμα; Ποια είναι τα σχέδιά σας ειδικότερα για τους φορητούς υπολογιστές, που φαίνεται ότι είναι το πιο δυναμικό κομμάτι της συγκεκριμένης αγοράς, καθώς πολλοί καταναλωτές αντιμετωπίζουν πλέον τον φορητό υπολογιστή όχι ως ένα προϊόν πολυτελείας, αλλά ως ένα βολικό μηχάνημα πολλαπλών ρόλων;
Μαρία Ελευθερίου: Οπως θα έχετε ήδη δει και από τον νέο μας λογότυπο “Multirama-PC experts”, οι υπολογιστές -σταθεροί και φορητοί- αποτελούν κεντρικό άξονα στη γενικότερη στρατηγική ανάπτυξής μας. Ενας από τους βασικούς στόχους μας ως εταιρείας λιανικής πώλησης στον χώρο της πληροφορικής και της τεχνολογίας είναι ακριβώς να συμβάλουμε, ώστε η διείσδυση του υπολογιστή στην Ελλάδα να φτάσει σύντομα τα ευρωπαϊκά και τα διεθνή επίπεδα. Για τον λόγο αυτόν έχουμε ανοίξει -και συνεχίζουμε να ανοίγουμε- καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά τους φορητούς υπολογιστές ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει μία σημαντική προσπάθεια, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην φυσική παρουσία στα καταστήματα μας όλων των σημαντικών brands που συναντά κανείς στους φορητούς υπολογιστές. Η προσπάθεια αυτή φάνηκε να καρποφορεί και να φέρνει σημαντικά αποτελέσματα, καθώς όλα τα στοιχεία μάς δείχνουν ότι κατέχουμε πια ηγετική θέση στις πωλήσεις των φορητών υπολογιστών.
Το κατάλληλο marketing mix
R.T.: Δύο από τους στρατηγικούς σας στόχους, σύμφωνα με όσα παρουσιάσατε σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, είναι η επιθυμία σας να είστε σύντομα “η 1η αλυσίδα τεχνολογίας στην προτίμηση του καταναλωτή” και η επιδίωξη να εντάξετε τα προϊόντα πληροφορικής σε όλα τα ελληνικά νοικοκυριά. Με δεδομένη τη συμμετοχή στην εγχώρια αγορά τεχνολογίας μεγάλων “παικτών”, που διαθέτουν -εκτός των άλλων- διεθνή παρουσία, μακρόχρονη εμπειρία αλλά και -κυρίως λόγω μεγέθους- προνομιακή σχέση με τους κατασκευαστές των προϊόντων που προωθείτε, τίθεται το ερώτημα πόσο εφικτή είναι η επίτευξη των παραπάνω στόχων και ποιοι παράγοντες θα σας οδηγήσουν σε αυτή;
Stephane Wagner: Κατ’ αρχάς δεν θεωρούμε ότι έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα σε επίπεδο οργάνωσης και τεχνογνωσίας από τους μεγάλους, όπως τους ονομάζετε, διεθνείς παίκτες. Ο τελικός κριτής είναι και θα είναι ο τελικός καταναλωτής και η σχέση εμπιστοσύνης που θα κτίσει με την κάθε αλυσίδα καταστημάτων στο τρίπτυχο ποικιλία, εξυπηρέτηση, τιμές. Εμείς θεωρούμε ότι ξεκινάμε με ένα σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα, που είναι η στενή σχέση που έχουμε ήδη αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια με τους πελάτες μας, βελτιώνοντας τα καταστήματά μας σε όλα αυτά τα σημεία, που οι ίδιοι οι πελάτες μάς ζήτησαν, και επιδιώκοντας την απόλυτη ικανοποίησή τους.
R.T.: Συμπληρωματικά, θα ήθελα να ρωτήσω αν πιστεύετε ότι η παραγωγή και διάθεση own label υπολογιστών -την οποία υιοθετήσατε ως στρατηγική επιλογή ήδη από το 2002- σάς προσφέρει επαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ή, αντίθετα, δημιουργεί ανεπιθύμητες “τριβές” με κάποιους από τους προμηθευτές σας;
Stephane Wagner: Σε ό,τι αφορά την παραγωγή και διάθεση own label υπολογιστών και αυτή ξεκίνησε μετά από απαίτηση των ίδιων των καταναλωτών. Με δεδομένο ότι αυτό δεν συνδυάστηκε ούτε συνδυάζεται με αλλαγή πορείας σε ό,τι αφορά τα επώνυμα προϊόντα, που βρίσκει κάποιος στην αλυσίδα μας, δεν δημιούργησε, ούτε θεωρούμε ότι θα δημιουργήσει στο μέλλον, προστριβές με τους προμηθευτές μας. Το αντίθετο θα έλεγα μάλιστα, καθώς, όπως θα δείτε στα νέα μεγάλα καταστήματα, στόχος είναι η φανερή για τον πελάτη αίσθηση δυναμικής παρουσίας όλων των μεγάλων προμηθευτών σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες.
R.T.: Σε μια τέτοια ανταγωνιστική αλλά και πολύπλοκη αγορά έχει ενδιαφέρον να μας φανερώσετε πώς βλέπετε τα περίφημα 4Ps του marketing mix, ξεκινώντας από το place, δηλαδή την τοποθεσία των καταστημάτων, τον ωφέλιμο χώρο σε αυτά που προσφέρεται στους καταναλωτές προς εξερεύνηση και, βεβαίως, την ποικιλία προϊόντων που φιλοξενούν. Πιστεύετε ότι ένα νέου τύπου “υπερ-κατάστημα”, όπως αυτό που εγκαινιάσατε πρόσφατα στον Πειραιά, μπορεί να συνδυάσει αρμονικά τις ανάγκες διαφορετικών τύπων πελατών, όπως για παράδειγμα του νεαρότερης ηλικίας απαιτητικού χρήστη, που αναζητά το τελευταίο gadget σε “τιμή ευκαιρίας”, του “νεοφώτιστου” στον ψηφιακό κόσμο, που χρειάζεται να λύσει αρκετές απορίες πριν καταλήξει σε μια συγκεκριμένη αγορά, ή του πελάτη SoHo, που αναζητά έναν αξιόπιστο συνεργάτη στην καθημερινή του εργασία; Πώς αυτό συνδυάζεται με την παράμετρο τιμή -ένα ακόμα από τα 4Ps- την οποία αρκετές επιχειρήσεις μαζικής πώλησης στον συγκεκριμένο κλάδο θεωρούν ως το βασικό κριτήριο επιλογής για τον μέσο καταναλωτή;
Γιάννης Βασιλάκος: Ολα αυτά που περιγράφετε είναι ακριβώς αυτά που μας οδήγησαν στο νέο concept του υπερκαταστήματος τεχνολογίας με στόχο την δημιουργία ενός χώρου, ο οποίος μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις κατηγορίες καταναλωτών. Και αυτό θα το νιώσετε αμέσως μόλις μπείτε στο κατάστημά μας από την ποικιλία, που μπορεί να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό πελάτη, τους εξειδικευμένους χώρους για την εύρεση ή και την δημιουργία ακόμα και των πιο απαιτητικών συνθέσεων, από την εξυπηρέτηση σε επίπεδο προσωπικού συμβούλου των πωλητών προς τον νεοφώτιστο καταναλωτή και ούτω καθεξής. Φυσικά, ένα τέτοιο μαζικό κατάστημα δεν μπορεί παρά να φιλοδοξεί να έχει -ανά πάσα στιγμή- ανταγωνιστικές τιμές, τέτοιες που θα ικανοποιήσουν τον καταναλωτή, καθώς -και εδώ θα συμφωνήσω μαζί σας- η τιμή ήταν και παραμένει ένα βασικό κριτήριο επιλογής του.
Επιλογές στο ράφι
R.T.: Ο χώρος στο ράφι ενός καταστήματος λιανικής πώλησης είναι εκ των πραγμάτων πεπερασμένος, δημιουργώντας έναν περιορισμό στις επιλογές των προϊόντων που θα φιλοξενήσει. Ο παραπάνω περιορισμός οξύνεται, αν συνεκτιμήσει κάποιος το γεγονός ότι τα καταναλωτικά προϊόντα τεχνολογίας χαρακτηρίζονται τα τελευταία χρόνια από έναν κύκλο ζωής (product lifecycle) που μοιάζει συνεχώς να συμπιέζεται, καθώς στις περισσότερες κατηγορίες οι κατασκευαστές παρουσιάζουν με αυξανόμενους ρυθμούς καινούργια μοντέλα με βελτιωμένα χαρακτηριστικά που συνωθούνται αποζητώντας μια θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Τι συνεπάγεται αυτός ο “καταιγισμός” νέων προϊόντων σε όλη τη λειτουργία των καταστημάτων σας, από τις διαδικασίες logistics, που θα εξασφαλίσουν έγκαιρη παρουσία και διαθεσιμότητα σε αυτό με τιμές ανταγωνιστικές, μέχρι την εμπέδωση στον πελάτη του motto «Εσύ τα βλέπεις πρώτος», που χαρακτηρίζει τη νέα διαφημιστική σας καμπάνια;
Μαρία Ελευθερίου: Η αλυσίδα μας εδώ και χρόνια έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα των logistics και του product management, με στόχο την παρουσία στα καταστήματά μας των προϊόντων που θεωρούνται ανά πάσα στιγμή αιχμή της τεχνολογίας. Θεωρώ ότι μια οργανωμένη επιχείρηση μπορεί να συνδυάζει και τα δύο επιτυχώς και να βρίσκεται συνεχώς στη πρωτοπορία παρουσίας των νέων προϊόντων, εξασφαλίζοντας την ομαλή ροή των προϊόντων. Αλλωστε, το concept «Εσύ τα βλέπεις πρώτος» δεν είναι marketing gimmick, αλλά μία βαθιά φιλοσοφία λειτουργίας της Multirama, την οποία φιλοδοξούμε να αναγνωρίζει πια άμεσα και ο πελάτης μπαίνοντας στα καταστήματά μας.
Ο πολύτιμος -αν και αθέατος- κόσμος του back-office
R.T.: Αν και η μάχη των εντυπώσεων μοιάζει να διεξάγεται στον τομέα της προβολής και των προωθητικών ενεργειών, που θα οδηγήσουν τον πελάτη προς την λιανεμπορική επιχείρηση, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι όλα τελικά κρίνονται στον αθέατο κόσμο του back-office. Υπό αυτή την έννοια, θα παρακαλούσα τον κ. Stephane Wagner, ο οποίος πριν αναλάβει γενικός διευθυντής της Multirama τον περασμένο Νοέμβριο είχε επωμιστεί τα καθήκοντα του chief operating officer στην εταιρεία, να μας δώσει μια εικόνα για τον ρόλο που έχουν τα λεγόμενα υποστηρικτικά τμήματα (supply chain, οικονομικές υπηρεσίες κλπ) στη συνολική εικόνα που εμφανίζει η Multirama στον τελικό πελάτη. Πόσο σημαντικό ρόλο επιτελεί εν τέλει η πληροφοριακή και τηλεπικοινωνιακή υποδομή -κυρίως αυτή που στηρίζει τη λειτουργία των παραπάνω τμημάτων- στην αποτελεσματικότητα ενός εμπορικού οργανισμού, όπως της Multirama, με πολλαπλά σημεία παρουσίας, τα οποία λειτουργούν υπό το καθεστώς άμεσης ιδιοκτησίας ή μέσω franchisees;
Stephane Wagner: Συμφωνούμε απόλυτα. Είμαστε και εμείς από εκείνους που πιστεύουν ότι το back-office πρέπει να υποστηρίζει απόλυτα το front-office και, κατ’ επέκταση, τον καταναλωτή. Το κατάστημα δεν πρέπει να ανησυχεί για τίποτα άλλο παρά για την εξυπηρέτηση του πελάτη. Στο πλαίσιο της φιλοσοφίας αυτής, έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια μία σειρά από επενδύσεις, όπως ενδεικτικά θα μπορούσα να αναφέρω την νέα πιστοποιημένη γραμμή παραγωγής για τα Multirama PC και notebooks. Αυτή η γραμμή παραγωγής έχει σχεδιαστεί για μέγιστη ευελιξία και μας επιτρέπει να δουλεύουμε με ελάχιστο stock ασφαλείας, εξασφαλίζοντας έτσι στον καταναλωτή ότι οι συνθέσεις μας περιέχουν πάντοτε τα καλύτερα components. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο επίπεδο του ποιοτικού έλεγχου, το οποίο μεταφράζεται για τον πελάτη της Multirama σε αυξημένη αξιοπιστία των προϊόντων και εκτεταμένες εγγυήσεις.
R.T.: Ποιες είναι οι επενδύσεις που έχετε πραγματοποιήσει στον τομέα αυτό και τι προγραμματίζετε για το άμεσο μέλλον;
Stephane Wagner: Η μεγαλύτερη πρόσφατη επένδυσή μας, δηλαδή η μετάβαση σε SAP για όλες τις λειτουργίες back-office, μας επιτρέπει να χτίζουμε όλο το λειτουργικό και πληροφοριακό σύστημα σε γερές βάσεις.
Η επένδυση σε αυτόν τον τομέα θα συνεχιστεί δυναμικά, με πρώτη προτεραιότητα την ολοκλήρωση του πληροφοριακού συστήματος για το front-office, το οποίο θα κινείται στη αιχμή της τεχνολογίας, και το νέο λανσάρισμα του site μας, το οποίο νομίζουμε ότι θα συζητηθεί. Η νέα αυτή επένδυση θα μας επιτρέπει να κάνουμε ένα σημαντικό βήμα σε 3 στρατηγικά επίπεδα :
1. Διευκόλυνση των πωλητών μας με νέα σύγχρονα εργαλεία.
2. Βελτίωση της αποδοτικότητας της τροφοδοτικής αλυσίδας.
3. Ενίσχυση των λειτουργιών τεχνικής υποστήριξης.
Πιστεύουμε ότι αυτές οι νέες λειτουργίες θα είναι ιδιαίτερα θετικά αισθητές για τους πελάτες και θα συνδράμουν στη στρατηγική διαφοροποίηση της Multirama ως ειδικού στην τεχνολογία.
info
Η Multirama ΑΕΒΕ (www.multirama.gr) ιδρύθηκε το 1996 από τον όμιλο εταιρειών Γερμανός και ήταν το πρώτο εξειδικευμένο δίκτυο καταστημάτων πληροφορικής που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά. Από το 1996, με το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, έως σήμερα, η εταιρεία Multirama αναπτύχθηκε ραγδαία δημιουργώντας μια σειρά ιδιόκτητων και franchise καταστημάτων, ακολουθώντας μια πορεία παράλληλη με τις εξελίξεις στις αγορές της πληροφορικής και της υψηλής τεχνολογίας. To 1998 αποφασίζεται και πραγματοποιείται η απόσχιση του κλάδου καταστημάτων Multirama από την Γερμανός ΑΒΕΕ και το 2000 -με την απορρόφηση της εταιρείας “Αθηναία”- η Multirama εισάγεται στο ΧΑΑ. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία δημιούργησε μονάδα παραγωγής own label προϊόντων (Multirama PC, built-to-order PC και Multirama Notebook) και παράλληλα ανέπτυξε τμήμα τεχνικής υποστήριξης με δυνατότητα επισκευής προϊόντων και παροχής τεχνικών υπηρεσιών τόσο στα καταστήματά της όσο και στον χώρο των πελατών της.
Σήμερα, το δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας αριθμεί 80 καταστήματα -τα 27 εγκαινιάστηκαν τα τελευταία 2 χρόνια- που καλύπτουν γεωγραφικά τις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας και εδραιώνουν την παρουσία της ως της μόνης εξειδικευμένης αλυσίδας καταστημάτων στον τομέα των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην ελληνική αγορά (η εταιρεία διαθέτει επίσης 2 καταστήματα στην Βουλγαρία).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία εγκαινίασε τους τελευταίους μήνες δύο νέα καταστήματα της τάξεως των 1.000 τμ και άνω στον Πειραιά και την Πάτρα (ετοιμάζεται ένα ακόμα στην Καλαμάτα), ενώ αναζητούνται παρόμοιοι χώροι και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, κατάλληλοι για να καλύψουν τις ανάγκες ανάπτυξης της εταιρείας που προβλέπουν τη δημιουργία πέντε καταστημάτων αυτού του μεγέθους ετησίως για τα επόμενα πέντε χρόνια. Στα προϊόντα που μπορεί να βρει ο καταναλωτής στα καταστήματα Multirama περιλαμβάνονται ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οθόνες, εκτυπωτές, περιφερειακά υπολογιστών, gadgets, MP3 players, αυτοματισμοί γραφείου, τηλεοράσεις LCD και Plasma, συστήματα home cinema, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές & βιντεοκάμερες, αναλώσιμα, κονσόλες, games και κινητά τηλέφωνα.Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Retail Technology, τεύχος 33 (Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2007).