Η αγορά των μικρών καταστημάτων τροφίμων αναπτύσσεται και εκπλήσσει. Για την εξέλιξή της, αξιοποιεί την ενισχυμένη στον καιρό της πανδημίας απαίτηση για ταχύτητα και ευκολία στην πραγματοποίηση αγορών, αλλά και συνολικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, όπως η αμεσότητα στην επικοινωνία με τον πελάτη και η ευελιξία του ωραρίου λειτουργίας. Δεδομένα έρευνας και προβληματισμοί σχετικά με το μέλλον της απασχόλησαν το Convenience Retailing Conference. Θέματα που απασχολούν τα μικρά καταστήματα τροφίμων, αλλά και προτάσεις για ισχυροποίηση του κλάδου της μικρής λιανικής τροφίμων, συζητήθηκαν στο συνέδριο για τη μικρή λιανική, που διοργανώθηκε στις 2 Νοεμβρίου για τρίτη χρονιά, από το σελφ σέρβις.

Μιλώντας σχετικά με τη δυνατότητα μαρκών και λιανεμπόρων να προσαρμόζονται στις συμπεριφορές των καταναλωτών κατόπιν ανάλυσης των δεδομένων και λήψης των σωστών αποφάσεων, ο κ. Σπύρος Καΐτσας, Sales Operations Manager της Mondelez International, υποστήριξε πως όσο κι αν ο ορισμός «μικρή επιχείρηση» παραπέμπει στην απλότητα, κάθε άλλο παρά απλή υπόθεση είναι η σωστή λειτουργία της. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των καταστημάτων της εγχώριας μικρής λιανικής μειώθηκε κατά 20%, πράγμα που οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στη μείωση του αριθμού των περιπτέρων. Παρ’ όλα αυτά, όπως είπε, το μερίδιό τους εξακολουθεί να παραμένει πολύ υψηλό, καθώς ο ετήσιος τζίρος των 4.831 ψιλικατζίδικων, 4.638 περιπτέρων, 8.036 μίνι μάρκετ, 5.675 σελφ σέρβις και 908 σούπερ μάρκετ χώρου πωλήσεων έως 400τμ που λειτουργούν σήμερα, καταλαμβάνοντας το 85% του αριθμού των καταστημάτων στην κλαδική αγορά, ανέρχεται σε 1,07 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ότι το εν λόγω κανάλι εξακολουθεί να ενδιαφέρει έντονα τη βιομηχανία, γι’ αυτό εξακολουθεί να επενδύει στις προοπτικές του και να το στηρίζει, έχοντας αναπροσαρμόσει τη σχετική στρατηγική της. Το ίδιο κάνουν, άλλωστε, πολλές μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου, επενδύοντας στο franchising και σε ποικίλα ψηφιακά εργαλεία για την ενίσχυση των πωλήσεων του καναλιού, οι οποίες ενισχύθηκαν περαιτέρω την περίοδο της πανδημίας παντού στον κόσμο.

Το κλειδί για την αποτελεσματική απόδοση της πολύπλοκης και ανομοιογενούς αγοράς της μικρής λιανικής, όπως εξήγησε, βρίσκεται στη ρήση «η μέτρηση είναι το ήμισυ της ανάπτυξης», δηλαδή στη μόνιμη μέριμνα για ανάλυση βάσει του χαρτοφυλακίου των προϊόντων, των συσκευασιών, των εργαλείων πώλησης και τοποθέτησης, των τιμών κοκ. Οι απαντήσεις στα «πώς» της ανάπτυξης δεν είναι εύκολες, αλλά εφόσον εντοπιστούν, οδηγούν στο θησαυρό, είπε.

Διαβάστε και τα παρακάτω άρθρα  για το ίδιο θέμα:

Convenience Retailing Conference: Η αναγέννηση της μικρής λιανικής

Netrino: Η αβεβαιότητα των επιχειρηματιών και οι ευκαιρίες

IRI Greece: Η μικρή λιανική δεν είναι και τόσο μικρή…

NielsenIQ: 1,5 δισ. ευρώ χάθηκαν μεταξύ 2010-2020

ΙΕΛΚΑ: Οι πολλοί δρόμοι προς το convenience

Bespot: Location data για στοχευμένες κινήσεις

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κανάλι προτεραιότητας η μικρή λιανική

Nikolopoulou Foods: Τα vegan στο μικρό σημείο

Το παρόν και το μέλλον της οργανωμένης μικρής λιανικής

Το χονδρεμπόριο στην υπηρεσία της μικρής λιανικής