Εξελίξεις που αποτέλεσαν σταθμό στην εξέλιξη του κλάδου, δηλώσεις και προβληματισμοί για το μέλλον του, επιχειρήσεις που άνοιξαν, άλλες που εξαγοράστηκαν, νέα προϊόντα που κυριάρχησαν και εξακολουθούν να επιλέγονται από τους καταναλωτές, μάρκες που χάθηκαν σε λίγους μήνες, υπουργικές αποφάσεις που λειτούργησαν ως εμπόδιο στην πορεία του και άλλες που έγιναν δεκτές με.... συγκρατημένη αισιοδοξία.... Όλα αυτά φαντάζουν σήμερα πολύ μακρινά, σαν να ανήκουν σε μια εντελώς άλλη εποχή.

Και, πράγματι, έτσι είναι. Μέσα από τις σελίδες του περιοδικού παρακολουθήσαμε τη γέννηση, την ενδυνάμωση και την ωρίμαση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Είδαμε μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις να μεγαλώνουν και να αποκτούν διεθνή εμβέλεια αλλά και εταιρείες που έκαναν ένα πολύ δυναμικό ξεκίνημα να χάνονται από τον χάρτη.

Γράψαμε για τις πρώτες επεκτατικές κινήσεις των ξένων αλυσίδων και τις συνεργασίες τους με ελληνικές. Μελετήσαμε, με τη συμβολή ερευνών που πραγματοποιούσαν γνωστές και έγκυρες εταιρείες για λογαριασμό του περιοδικού, την εξέλιξη των καταναλωτικών συνηθειών. Δώσαμε βήμα σε ειδικούς αναλυτές, ακαδημαϊκούς, στελέχη από όλες τις βαθμίδες των επιχειρήσεων λιανεμπορίου και εταιρειών που προμηθεύουν με προϊόντα και υποστηρίζουν με υπηρεσίες τον κλάδο, ώστε να μοιραστούν τις απόψεις τους με το αναγνωστικό κοινό μας. Διοργανώσαμε συνέδρια όπου Έλληνες και ξένοι ομιλητές παρουσίαζαν σε ένα πολυπληθές κοινό τα κυρίαρχα ζητήματα κάθε εποχής.

Με το ίδιο επιτελείο, προχωρήσαμε σε εκδόσεις, οι οποίες έγιναν πολύτιμα αναγνώσματα και εργαλεία για κάθε στέλεχος, που αποτελούσε μέρος ή ενδιαφερόταν για τον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων. Όλα αυτά έγιναν με πολύ προσωπική δουλειά και συνέπεια στις βασικές αρχές της δημοσιογραφίας, με την αμέριστη υποστήριξη των εκδοτών του περιοδικού, σε όλη την πορεία του.

Σε αυτά τα χρόνια, δεν άλλαξε μόνο η δομή, το μέγεθος και ο τρόπος λειτουργίας των επιχειρήσεων του κλάδου. Άλλαξε και ο χώρος της ενημέρωσης, με κύριο χαρακτηριστικό την άμεση εξάρτηση της πλειονότητας των μέσων από τις επιχειρηματικές προτεραιότητες εκδοτών, που δεν είχαν καμία σχέση με τη δημοσιογραφία.

Το πλήγμα που δέχθηκε, και δίκαια, η αξιοπιστία των μέσων, απαιτεί πολύ κόπο και χρόνο για να επουλωθεί και, κυρίως, απαιτεί την επιστροφή στον σεβασμό της βασικής αρχής του κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας, που είναι η αμερόληπτη ενημέρωση, ο σεβασμός στη δημοκρατία και όλες τις πανανθρώπινες αξίες. Παρά το γεγονός ότι ο κλαδικός τύπος, λόγω της άμεσης εξάρτησής του από τη διαφημιστική προβολή των εταιρειών, φαίνεται σε μια πρώτη ανάγνωση να είναι πολύ πιο ευάλωτος, εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως η αντικειμενικότητα στην ενημέρωση είναι το άλφα και το ωμέγα για την ύπαρξή του.

Ως σελφ σέρβις, διερευνώντας κάθε δυνατότητα που παρέχει σήμερα η εξέλιξη της τεχνολογίας, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος επικοινωνίας των βασικών συντελεστών ενός πολύ δυναμικού κλάδου, να δίνουμε βήμα σε κάθε άποψη που κατατίθεται προς συζήτηση και να ενημερώνουμε για κάθε σύγχρονη και ενδιαφέρουσα πρακτική ή σκέψη.

Και πάνω απ’ όλα, θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε το έναυσμα για την ανάπτυξη προβληματισμού σχετικά με τον κοινωνικό ρόλο που καλείται να παίξει σε κάθε χρονική συγκυρία ο κλάδος στο σύνολό του. Σε αυτή την προσπάθεια πιστεύουμε πως θα έχουμε την υποστήριξη των υγιών δυνάμεων του κλάδου, που είναι δίπλα μας και δείχνουν έμπρακτα πως πιστεύουν στην αξία της αμερόληπτης και συνεπούς ενημέρωσης.