Στην ταχεία γεωγραφική και προϊοντική ανάπτυξη του εμπορικού της δικτύου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ρίχνει το βάρος φέτος και τα επόμενα χρόνια η μικροζυθοποιία Craft, υλοποιώντας επενδύσεις που θα στηρίξουν αυτήν την ανάπτυξη, όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στο FOODReporter ο Παύλος Εμμανουηλίδης, ιδρυτής της μικροζυθοποιίας.

Παράλληλα, η Craft συνεχίζει να δρομολογεί νέα λανσαρίσματα, όπως αυτά που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια. «H Craft από την ίδρυσή της έχει σαν θεμελιώδες συστατικό του DNA της την δημιουργικότητα και την καινοτομία.

Η δημιουργική της έκφραση περιλαμβάνει καινοτομίες όπως νέους ολιστικούς τρόπους συνεργασίας με πελάτες στην αγορά του Horeca, προσέγγιση στις εικαστικές τέχνες και συνεργασίες με νέους καλλιτέχνες στο Craft bottle painting project αλλά και στο creativity hub, και σίγουρα καινοτομίες στη ζυθοποίηση και την χρήση νέων πρώτων υλών που οδηγεί σε νέες ιδιαίτερες συνταγές μπύρας όπως η Citra-based IPA το 2022, η NEIPA σε συνεργασία με την ζυθοποιία Αναστασίου το 2023 και η Hoppy Amber Lager το 2024, μία απολαυστική καστανή lager που ισορροπεί εξαιρετικά το πλούσιο σώμα της Ελληνικής βύνης με έντονο χαρακτήρα λυκίσκου από μία πρωτότυπη σύνθεση 5 Ευρωπαϊκών και Αμερικάνικων ποικιλιών λυκίσκου. Και έπεται συνέχεια», επεσήμανε ο κ. Εμμανουηλίδης.

Παύλος Εμμανουηλίδης, ιδρυτής, Μικροζυθοποιία Craft

Αυξημένο ενδιαφέρον για το οικοσύστημα της μικροζυθοποιίας
Πόσο «εκπαιδευμένος» είναι όμως ο Έλληνας καταναλωτής μπύρας, και κατά πόσον γνωρίζει τα διάφορα είδη μπύρας και ενδιαφέρεται να μάθει γι’ αυτά; Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Craft, ο Έλληνας καταναλωτής υστερεί σε ό,τι αφορά την ζυθογνωσία σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όμως τα τελευταία χρόνια υπάρχει έντονο ενδιαφέρον γύρω από την μπύρα και τα διαφορετικά είδη μπύρας που παρουσιάζονται, καθώς επίσης και για το οικοσύστημα της μικροζυθοποιίας «που γοργά αναπτύσσεται και έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στην εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού και στην ανάπτυξη ζυθο-γνωσίας και ζυθο-κουλτούρας».

Άλλωστε, η ανάπτυξη της μικροζυθοποιίας και η δραματική διεύρυνση των τύπων μπύρας ανώτερου γευστικού χαρακτήρα είναι και μία από τις τάσεις τις οποίες παρατηρεί στην αγορά της μπύρας ο κ. Εμμανουηλίδης. «Το φαινόμενο αυτό είναι παγκόσμιο και οι μικροζυθοποιίες αθροιστικά κατακτούν μεγαλύτερα μερίδια στην αγορά μπύρας με βάση την ποιοτική διαφοροποίηση και την αγάπη των καταναλωτών.

Τύποι μπύρας όπως η εμβληματική κατηγορία IPA αρχίζουν να γίνονται γνωστοί στο ευρύτερο καινό, και μπαρ και εστιατόρια που δεν εξειδικεύονται στην μπύρα αρχίζουν να ζητούν πιο εξελιγμένα προϊόντα για να ικανοποιήσουν τους καταναλωτές», υπογράμμισε.

Μία άλλη τάση αφορά στις μπύρες no/lo (χωρίς ή με χαμηλό αλκοόλ), οι οποίες ακολουθούν την παγκόσμια αυξητική τάση των αλκοολούχων ποτών. «Η Craft ανταποκρίθηκε σε αυτή την τάση παρουσιάζοντας με επιτυχία την Craft Free, μία μπύρα σχεδόν μηδενικού αλκοόλ που παράγεται φυσικά με ειδική μαγιά και χωρίς διαδικασίες απόσταξης που αποστερούν γευστικά χαρακτηριστικά», τόνισε ο κ. Εμμανουηλίδης.

«Σημαντικό να βρεθούν λύσεις στην οργάνωση της διανομής»
Δεδομένου ότι η Craft έδειξε τον δρόμο το 1997, δημιουργώντας την πρώτη ελληνική μικροζυθοποιία, ρωτήσαμε τον κ. Εμμανουηλίδη πώς βλέπει την εξέλιξη του τομέα αυτού τα τελευταία χρόνια και αν υπάρχουν βήματα που πρέπει να γίνουν για να αναπτυχθεί περαιτέρω.

«Είναι χαρά και τιμή που ξεκινήσαμε ως πρωτοπόροι το 1997 την επανάσταση της μικροζυθοποιίας, αλλά η χαρά είναι ακόμα μεγαλύτερη που βλέπουμε την ανάπτυξη του χώρου, την είσοδο πολλών άξιων συναδέλφων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, και τη δημιουργία ενός πλήρους οικοσυστήματος γύρω από την ποιοτική μπύρα που διευρύνεται συνεχώς.

Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο γνώσης και το συνεπαγόμενο ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού γύρω από την μπύρα, τόσο πιο γρήγορα θα κερδίζει έδαφος το οικοσύστημα.

Είναι σημαντικό όμως να διατηρηθεί το επίπεδο της ποιότητας σε υψηλά επίπεδα και να βρεθούν αποτελεσματικές λύσεις στην οργάνωση της διανομής για να ξεπεραστούν τα εμπόδια που θέτει η παρουσία ισχυρών πολυεθνικών εταιριών στον χώρο της μπύρας», μας απάντησε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter