Το 2017 το δίκτυο της εξαγορασθείσας Αφοί Βερόπουλοι θα αποφέρει κέρδη στη Metro, ενώ φέτος θα «γράψει» ζημιές -πάντως, εμφανώς χαμηλότερες του 2015, οπότε το καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας ήταν αρνητικό, άνω των 40 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης της Metro, φέτος το καθαρό αποτέλεσμα του δικτύου της εξαγορασθείσας θα είναι ζημιογόνο, χωρίς όμως να υπερβαίνει τα 20 εκατ. ευρώ.

Το ποσό χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση της Metro αναμενόμενο για τα δεδομένα του δικτύου της Αφοί Βερόπουλοι, βάσει του σχεδιασμού προσαρμογής του στα πρότυπα της Metro. Όπως λένε στελέχη της τελευταίας, κάθε κατάστημα της Αφοί Βερόπουλοι που μετατρέπεται σε My Market, με όλες τις αναγκαίες αναβαθμίσεις υποδομών, καθίσταται σε μηνιαία βάση κερδοφόρο. Υπό αυτή την έννοια, από το 2017 το εξαγορασθέν δίκτυο αναμένεται ότι θα αποδίδει κέρδη σε ετήσια βάση.

Έως τις 5 Ιουλίου η Metro είχε ανακαινίσει και εγκαινιάσει συνολικά 30 από τα εν λόγω καταστήματα, ακολουθώντας χωρίς καθυστερήσεις το επενδυτικό της πλάνο. Όπως τονίζεται, στα ανακαινισμένα καταστήματα ο τζίρος αποκαθίσταται ταχύτατα σε σχέση με το 2015 ή το 2014, συγκρινόμενος δηλαδή με τις επιδόσεις της Αφοί Βερόπουλοι. Ωστόσο, εφόσον η σύγκριση γίνεται βάσει των επιδόσεων ενός αντίστοιχου My Market, διαπιστώνεται η απόσταση δυναμικής του μεν από το δε.

«Ο δρόμος μπροστά μας είναι μακρύς και δύσκολος. Το ξέραμε, όμως, και γι΄ αυτό το παλεύουμε», μας δήλωσε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας. Βέβαια, η καθημερινότητα της εταιρείας σε επίπεδο ανταγωνισμού έχει γίνει πιο εύκολη από ό,τι αρχικά ανέμενε η διοίκησή της, κυρίως λόγω της τροπής που πήρε η υπόθεση της Μαρινόπουλος, η οποία, φυσικά, «διευκολύνει» συνολικά το λιανεμπόριο σε μια περίοδο που ο τζίρος του κινείται πτωτικά.

Σημειώνεται ότι το 2016 θα είναι επιβαρυμένα ελαφρώς και τα καθαρά αποτελέσματα της Metro, καθότι μέρος των λειτουργικών εξόδων τής Αφοί Βερόπουλοι εγγράφονται στη μητρική εταιρεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αυξημένη διαφήμιση, η οποία χρεώνεται στο σύνολό της στη Metro.

Νέο Κέντρο Διανομής
Στο μεταξύ, η Metro υπέγραψε τη συμφωνία εξαγοράς του ακινήτου, όπου εγκαινιάστηκε το νέο της κέντρο διακίνησης προϊόντων, στην περιοχή Γέφυρα Θεσσαλονίκης, από όπου θα εξυπηρετείται το υφιστάμενο δίκτυο καταστημάτων (60 στο σύνολο) στα γεωγραφικά διαμερίσματα της Θράκης, Μακεδονίας, Ηπείρου (Ιωάννινα, Θεσπρωτία), Θεσσαλίας και την Κέρκυρα.

Η επένδυση κρίθηκε περισσότερο αναγκαία μετά και την εξαγορά της Αφοί Βερόπουλοι, γι’ αυτό, άλλωστε, οι σχετικές διαδικασίες εξελίχθηκαν ταχύτατα. Το Κέντρο Διανομής Γέφυρας καταλαμβάνει χώρο 22.000τμ, που μπορεί να επεκταθεί κατά 10.000τμ, ενώ διαθέτει 60 ράμπες παραλαβής και αποστολής εμπορευμάτων, ψυχομένους χώρους κρέατος, μαναβικής, συντήρησης και κατάψυξης, χώρους ξηρού φορτίου και χώρους γραφείων.

Η λειτουργία του Κέντρου ξεκίνησε τον Ιούλιο, εξυπηρετώντας ορισμένους τομείς (μαναβικής, κρέατος, γάλακτος, αλλά και συγκεκριμένους ταχυκίνητους κωδικούς ξηρού φορτίου) και τον Σεπτέμβριο σχεδιάζεται να είναι σε πλήρη λειτουργία. Σημειώνουμε ότι η εν λόγω αποθήκη ήταν το πρώτο κέντρο logistics της Lidl στην Ελλάδα, το οποίο η αλυσίδα είχε εγκαταλείψει, όταν μετακόμισε τις εγκαταστάσεις της σε αποθήκη που εξαγόρασε από την Aldi.