Σε αύξηση τζίρου κατά 6% σε σχέση με το 2021 προσβλέπει φέτος η Metro AEBE, παρά τις αντιξοότητες που σχετίζονται με τα αυξημένα κόστη ενέργειας και μεταφορών, λαμβάνοντας ώθηση από το κομμάτι του Cash & Carry, σε μία χρονιά όπου τα σούπερ μάρκετ (όπως άλλωστε και τα Mymarket) κινούνται έως τώρα με σχετικά σταθερό ή ελαφρώς πεσμένο τζίρο σε σχέση με πέρυσι, αλλά με μειωμένους όγκους πωλήσεων, λόγω των ανατιμήσεων. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, η εκτίμηση για τον φετινό κύκλο εργασιών του ομίλου ανέρχεται στα 1,45 δισ. ευρώ, έναντι 1,36 δισ. το 2021, ενώ για τα κέρδη προ φόρων, που μετά την «εκτόξευσή» τους το 2020 στα 23,5 εκατ. ευρώ (από 10,1 εκατ. το 2019) αυξήθηκαν στα 24,12 εκατ. το 2021, φιλοδοξία της Metro είναι να διατηρηθούν τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα.

Επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ φέτος
Οι φετινές επενδύσεις της εταιρείας αναμένεται να φτάσουν τα 45 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τα 38 εκατ. του 2021, κυρίως λόγω της επένδυσης στις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη, όπου σχεδόν διπλασιάζεται η δυναμικότητά τους (40.000 τ.μ.). Το έργο αυτό βάσει του αρχικού προγραμματισμού θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί, όμως καθυστέρησε λόγω της κατάστασης στην αγορά των οικοδομικών υλικών, και εν τέλει θα παραδοθεί μέσα στον Ιούνιο, ενισχύοντας το αποτύπωμα της Metro στη Βόρεια Ελλάδα, όπου ο όμιλος θέλει να δώσει αυξημένη βαρύτητα.

Πέρα από το project της Θεσσαλονίκης, ο όμιλος έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια επενδύσεις 62 εκατ. ευρώ για την απόκτηση ενεργειακά αποδοτικού εξοπλισμού (ψύξης, κλιματισμού κλπ), χάρη στις οποίες η κατανάλωση ρεύματος είναι μειωμένη κατά 48% στα καταστήματα όπου έχουν εφαρμοστεί, γεγονός που βοήθησε στο να περιοριστούν κάπως οι επιπτώσεις από την εν εξελίξει ενεργειακή κρίση. Στα σκαριά βρίσκεται ακόμα μία επένδυση 18 εκατ. ευρώ για την τοποθέτηση 98 φωτοβολταϊκών σε στέγες καταστημάτων και αποθηκών έως το 2023, που θα καλύπτουν το 30% των ενεργειακών αναγκών της Metro.

Επενδύσεις και στην τεχνολογία
Ο όμιλος επενδύει όμως και στην τεχνολογία, με το πλάνο φέτος για τις επενδύσεις ΙΤ να φτάνει τα 6 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, πιλοτικά δοκιμάζεται ένα σύστημα online αιτημάτων από προμηθευτές, ώστε να υπάρχει αμεσότερη ανταπόκριση σε αιτήματα νέων ειδών, ενώ φέτος θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά το self checkout. Αντίθετα, η δημιουργία καταστημάτων χωρίς ταμεία δεν εξετάζεται σε αυτήν τη φάση, καθώς η εμπειρία από το εξωτερικό δείχνει ότι τα σούπερ μάρκετ αυτά δεν είναι αποδοτικά.

Ταυτόχρονα, η Metro ανακοίνωσε την είσοδο της στην δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok., που θα τη φέρει πιο κοντά στους νεότερους σε ηλικία καταναλωτές.

Η ανάπτυξη των Mymarket Speedy
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, με τα Metro Cash & Carry ο όμιλος κατέχει μερίδιο αγοράς που πλησιάζει το 50%, καταγράφοντας αύξηση 0,7% τον τελευταίο χρόνο, ενώ στη λιανική το μερίδιο των Mymarket παραμένει σταθερά κοντά στο 10%. Εδώ και έναν περίπου χρόνο ο όμιλος έχει μπει και στην κατηγορία του convenience, με το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος Mymarket Speedy στην Κυψέλη. Το συγκεκριμένο κατάστημα λειτουργεί πιλοτικά, προετοιμάζοντας το έδαφος για την ανάπτυξη της αλυσίδας στην κατηγορία με τη λογική του franchising. Ο στόχος που έχει τεθεί είναι η λειτουργία 86 τέτοιων καταστημάτων μέσα σε τρία χρόνια, και 290 καταστημάτων σε βάθος δεκαετίας. Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης, ο ετήσιος τζίρος αυτών των καταστημάτων κυμαίνεται γύρω στα 750.000 ευρώ το χρόνο, όταν ένα «κανονικό» σούπερ μάρκετ έχει τζίρο 2-5 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά στα «κανονικά» Mymarket, αναμένεται φέτος να ανοίξουν πέντε νέα καταστήματα, ενώ νέα καταστήματα Metro Cash & Carry δεν θα υπάρξουν φέτος, αν και βολιδοσκοπούνται πιθανές τοποθεσίες για μελλοντικά καταστήματα, κυρίως σε νησιά.

Στο πλάνο το q-commerce
Τέλος, ο κ. Παντελιάδης εξέφρασε την πρόθεση της Metro να πειραματιστεί μελλοντικά με το q-commerce με δικές της δυνάμεις, προσφέροντας διανομή παραγγελιών μέσα σε μία ώρα. Σημειώνεται ότι στο μέτωπο αυτό η Metro έχει σήμερα συνεργασία με την πλατφόρμα Wolt.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter