Με οριακά ανοδικές τάσεις στον κύκλο εργασιών της εξελίχθηκε το οκτάμηνο φέτος για τη Μετρό, επιτρέποντας στη διοίκησή της να ελπίζει ότι ο χρόνος θα κλείσει με την κάλυψη του πλάνου της, με τζίρο και κέρδη στα επίπεδα του 2010. Βέβαια, όπως επισημαίνουν στελέχη της αλυσίδας, για να ισχύσει αυτό, τα μεγέθη της πρέπει να συνεχίσουν να κινούνται ελαφρώς ανοδικά μέχρι το τέλος.

Προσθέτουν δε ότι στο οκτάμηνο τον θετικό ρυθμό στις πωλήσεις έδωσαν τα cash & carry, σε αντίθεση με τα My Market, τα οποία δεν πέτυχαν άνοδο τζίρου για τρεις βασικούς λόγους:

Πρώτον, διότι η κρίση και ο έντονος ανταγωνισμός που επικρατεί στην αγορά της οργανωμένης λιανικής υποχρέωσε την εταιρεία να επιδείξει εκ νέου αυτοσυγκράτηση στην τιμολογιακή της πολιτική.

Δεύτερον, διότι οι ανακατατάξεις που έφερε στα δίκτυα πωλήσεων το κλείσιμο της Ατλάντικ οδηγούν την εταιρεία σε απώλειες εσόδων. Τα στελέχη της εξηγούν ότι, όπως η περίοδος που η Ατλάντικ έκλεινε τα καταστήματά της έφερε τζίρο στο δίκτυο των My Market, έτσι η παρούσα περίοδος, όπου τα εν λόγω καταστήματα λειτουργούν υπό νέους ιδιοκτήτες, τους «δίνει πίσω» τον τζίρο τους –αν όχι όλο, τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος του. Υπενθυμίζεται ότι η Μετρό ήταν από τις λίγες μεγάλες εταιρείες του κλάδου που δεν επεδίωξαν την εξαγορά καταστημάτων της Ατλάντικ, πράγμα που επιδρά ανάλογα στις πωλήσεις της.

Ο τρίτος λόγος για τον οποίο ο τζίρος φέτος της Μετρό δέχεται πιέσεις, είναι διότι το δίκτυο των My Market δραστηριοποιείται κυρίως εντός της Αττικής, περιοχή η οποία, όπως πιστοποιούν τα στοιχεία ερευνών, πλήττεται περισσότερο από την οικονομική κρίση, έναντι των άλλων μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας και κυρίως της περιφέρειάς της.

Σε ό,τι αφορά τώρα τα cash & carry, η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι οι επιδόσεις του δικτύου της είναι μεν θετικές, όμως τα καταστήματα χονδρικής «θέλουν τον χρόνο τους για να αποδώσουν», δεδομένου ότι δεν αναπτύσσονται με τη λογική ενός καταστήματος λιανικής. Υπολογίζεται ότι απαιτούνται περί τα πέντε χρόνια προκειμένου ένα cash & carry κατάστημα να «ωριμάσει», ώστε να πιάσει τον τζίρο που προβλέπει γι’ αυτό το σχετικό business plan.

Υπενθυμίζεται ότι η περυσινή χρονιά έκλεισε για την αλυσίδα με αυξημένο τζίρο στα 677.359 εκατ. ευρώ, έναντι 668.955 εκατ. ευρώ το 2009. Φέτος η διοίκησή της προσβλέπει σε αύξηση των εργασιών της στα 685 εκατ. ευρώ. Πέρυσι η Μετρό αύξησε και τα εταιρικά προ φόρων κέρδη της στα 16.780 εκατ. ευρώ, έναντι 15.145 εκατ. ευρώ το 2009.

Ανάπτυξη μέσω επέκτασης
Στο μεταξύ, η Μετρό αναζητεί ανάπτυξη και μέσω της επέκτασης του δικτύου της, με νέα σημεία χονδρικής και λιανικής. Στο πλαίσιο αυτό, το φετινό επενδυτικό πλάνο της εταιρείας είναι εξαιρετικά δυναμικό, δεδομένου ότι κατά το σχέδιό της προγραμμάτισε τη λειτουργία συνολικά οκτώ νέων σημείων πώλησης. Τα τρία εξ αυτών έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία –πρόκειται για δύο cash & carry, με έδρες στην Ελευσίνα και το Αίγιο, και ένα My Market που βρίσκεται στα Φάρσαλα.

Σχετικά με εκείνα που έπονται, πρόκειται για δύο cash & carry, με έδρες στα Γλυκά Νερά στο Λεκανοπέδιο και στην Τρίπολη και για τρία σούπερ μάρκετ, σε Κιάτο, Θήβα και Κρανίδι –για το τελευταίο πιθανώς δεν θα αρκέσει ο χρόνος, ώστε να εγκαινιαστεί η λειτουργία του πριν το τέλος του 2011.

Σημειώνουμε ότι η Μετρό για τη διετία 2010-2011 είχε προγραμματίσει τη δημιουργία συνολικά 15 νέων καταστημάτων, εκ των οποίων τα 7 λειτούργησαν πέρυσι.