Αναπροσαρμογές στον τρόπο λειτουργίας του ηλεκτρονικού της καταστήματος, με την προοπτική της μερικής επανατοποθέτησής της στις πωλήσεις μέσω του διαδικτύου, υλοποιεί η Metro. Έχοντας καταγράψει αύξηση τζίρου περίπου 100% σε σχέση με την προ της πανδημίας περίοδο, το e-shop της εταιρείας εκτιμάται ότι θα κλείσει φέτος τη χρονιά με αύξηση πωλήσεων 150% έναντι του 2019. Πέρυσι σημειώνουμε ότι είχε εμφανίσει ανάπτυξη τζίρου 20% σε σύγκριση με το 2018.

H διοίκηση της εταιρείας, εκτιμώντας ότι η ζήτηση από τα e-shop της οργανωμένης λιανικής θα εξακολουθήσει να είναι εντυπωσιακά αυξημένη και μετά την πανδημία του Covid-19 –όχι βέβαια όσο σήμερα–, ενισχύει τις υποδομές της και αναδιαρθρώνει την οργάνωσή της.

Στο πλαίσιο αυτό, πρώτον, απέκτησε το υπολειπόμενο 30% του welovesupermarket.gr. Δεύτερον, ανασχεδιάζει τη γεωγραφική επέκταση των ψηφιακών της πωλήσεων, προκειμένου η κάλυψη του e-shop να περιλάβει κι άλλες περιοχές πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, των Τρικάλων, του Βόλου και των Ιωαννίνων, και επεκτείνει το δίκτυο των καταστημάτων hub, τα οποία αυξήθηκαν κατά 12, δηλαδή στα 17 από τα αρχικώς 5. Τρίτον, αναπτύσσει περαιτέρω τη διανομή τυποποιημένων προϊόντων που «αντέχουν» στη μεταφορά, με την υποστήριξη εταιρειών courier σε νέες περιοχές όπου δεν διαθέτει hub υποδομές. Τέταρτον, περιορίζει τις συνεργασίες της για τις διανομές παραγγελιών σε περιοχές που η ίδια διαθέτει υποδομές hub, θεωρώντας ότι οι περισσότερες εξ αυτών δεν ανταποκρίθηκαν την περίοδο της καραντίνας στο μέτρο που επιθυμούσε η εταιρεία, ωστόσο, λόγω συνθηκών το τελευταίο τρίμηνο κρίθηκαν επιβεβλημένες. Και πέμπτον, επέκτεινε τη συνεργασία της με τη Viva Wallet, με σκοπό την παροχή νέων υπηρεσιών. Σε αυτή τη φάση η εταιρεία προσφέρει τη δυνατότητα ψηφιακής πληρωμής στο χώρο παράδοσης των παραγγελιών, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο της ψηφιακής πληρωμής και λογαριασμών πελατών της για τις υπηρεσίες παρόχων, όπως η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ κ.ά., κατόπιν σχετικών συμφωνιών μαζί τους.

Πέραν των προαναφερόμενων, η Metro επανακινεί τη διαδικασία επέκτασης των κεντρικών της αποθηκών στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να δημιουργήσει περί τα 20.000τμ νέου αποθηκευτικού χώρου, αυξάνοντας τη συνολική επιφάνειά τους στα 40.000τμ, όπως και την επέκταση της αποθήκης στα Οινόφυτα στα 60.000τμ από 40.000τμ σήμερα. Συνολικά το κόστος των δύο επενδύσεων εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 25 εκατ. ευρώ.

Εσωτερική αναδιάρθρωση
Εξάλλου, η διοίκηση της Metro προέβη πρόσφατα σε μια σειρά διοικητικών αναδιαρθρώσεων, δημιουργώντας δύο νέες γενικές διευθύνσεις, τη Διεύθυνση Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας και τη Διεύθυνση Λειτουργίας Metro Cash & Carry. Υπό την πρώτη τέθηκαν οι διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού, Εταιρικών και Εργασιακών Σχέσεων και Ποιοτικού Ελέγχου, υπό τη γενική διεύθυνση της κ. Δήμητρας Δασκαλάκη, μέχρι πρότινος διευθύντριας Εταιρικών Σχέσεων του ομίλου. Τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού ανέλαβε ο κ. Ζήσης Ανδριανόπουλος, ενώ το πρόσωπο του διευθυντή Εταιρικών Σχέσεων αναζητείται μεταξύ στελεχών της εν λόγω αγοράς. Επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Λειτουργίας Metro Cash & Carry τοποθετήθηκε ο κ. Βαγγέλης Τακούλας, μέχρι πρότινος διευθυντής Λειτουργίας Metro Cash & Carry.

Με αφορμή την επικείμενη αποχώρηση από τον όμιλο τον Σεπτέμβριο του κ. Μανόλη Παυλίδη, Γενικού Διευθυντή Αγορών, καθήκοντα Αναπληρωτή Γγενικού Διευθυντή ανέλαβε ο κ. Θρασύβουλος Παγουλάτος. Στη Γενική Διεύθυνση Λειτουργίας Καταστημάτων παραμένει ως Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής ο κ. Γιώργος Αρχολέκας. Ο κ. Μανώλης Παυλίδης θα παραμείνει σύμβουλος στην εταιρεία, όσον καιρό εκτιμηθεί ότι θα χρειαστεί. «Η διοικητική αναδιάρθρωση αποφασίσθηκε, ώστε η εταιρεία να αναδομηθεί, όντας πλέον ένας μηχανισμός διπλάσιος αυτού που ήταν προ τετραετίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει επιτυχώς τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της επόμενης μέρας», σημειώνουν στελέχη της.