Νέα προσέγγιση στις συλλογές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επιχειρεί η Μετρό, επιχειρώντας να έλθει πιο κοντά στους πελάτες της και κυρίως, στα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγουν προϊόντα από το ράφι. Στο πλαίσιο αυτό, αλλάζει την εμπορική της πολιτική και εντάσσει υπό ενιαία σήματα τους κωδικούς που ανήκουν αφενός στα τρόφιμα και αφετέρου, στα μη τρόφιμα.

Στελέχη της Μετρό επισημαίνουν στο σελφ σέρβις ότι πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή, που συνδέεται με πολλές διαφορετικές οικογένειες προϊόντων, οι οποίοι πλέον θα αποκτήσουν νέα εικόνα στα ράφια της αλυσίδας. Ειδικότερα, τα μεν τρόφιμα στο σύνολό τους θα φέρουν το brand Alta και τα μη τρόφιμα το brand Pappy.

Πρόκειται για επωνυμίες οι οποίοι επελέγησαν μετά από έρευνα αγοράς. Των δύο αυτών brands εξαιρούνται τα ποτά, που θα διατηρήσουν τις επωνυμίες τους, όπως και τα προϊόντα της κατηγορίας των best price κωδικών, τα οποία κρίθηκε αναγκαίο να διαφοροποιηθούν από τις υπόλοιπες ιδιωτικές ετικέτες για να προσελκύουν την προσοχή των καταναλωτών.

Η αλλαγή στις επωνυμίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της Μετρό μπορεί μεν να είναι σημαντική, ωστόσο το κόστος της σχετικής προσαρμογής θα είναι εξαιρετικά χαμηλό, καθώς αυτή θα γίνει σταδιακά. Κάθε προϊόν θα μετονομάζεται, εφόσον τελειώνει το απόθεμά του με την προηγούμενη επωνυμία ετικέτας στην αποθήκη του συνεργάτη-παραγωγού της αλυσίδας. Συνολικά, το επενδυτικό κόστος της προσαρμογής δεν θα υπερβεί τις μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ.

Ωστόσο, η σημασία της είναι μεγάλη, δεδομένου ότι περιλαμβάνει περί τους 700 κωδικούς τροφίμων και μη από τους 800 συνολικά, που διαθέτει η αλυσίδα από τα ράφια της.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, από τα στοιχεία της Μετρό προκύπτει ότι αναπτύσσονται ετησίως με ρυθμό της τάξης του 10%-15%, πράγμα διαπιστωμένο τόσο το 2010 όσο και φέτος, σε συνθήκες που ο συνολικός τζίρος της εταιρείας, λόγω της ύφεσης, παραμένει στάσιμος. Η εκτίμηση των στελεχών της εταιρείας είναι ότι η προωθούμενη αλλαγή στα brands της θα ενισχύσει την ανάπτυξή τους, με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό.

Στο μεταξύ, η Μετρό συνεχίζει τη διαδικασία κεντρικοποίησης των διανομών της. Ήδη ο κύριος όγκος των προϊόντων που διαθέτει διανέμονται μέσω των νέων κεντρικών αποθηκών της, ενώ σταδιακά προστίθενται νέοι κωδικοί, με τον στόχο σύντομα στη συντριπτική πλειονότητά τους να διατίθενται κεντρικά. Σε ό,τι αφορά τις εγκαταστάσεις της Μετρό επί της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, που απελευθερώθηκαν μετά τη λειτουργία των κεντρικών αποθηκών, ενοικιάσθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, προσφέροντας στην αλυσίδα ένα έξτρα ετήσιο έσοδο.

Επενδύσεις 1,05 εκατ. ευρώ στα φωτοβολταϊκά
Έσοδα και μείωση του ενεργειακού της κόστους προσδοκά η αλυσίδα από τις επενδύσεις της στον τομέα των φωτοβολταϊκών. Ήδη τα τελευταία τρία χρόνια έχει εγκαταστήσει συστήματα, τα οποία παράγουν 80 KW.

Όμως, φέτος θα προσθέσει σε αυτά ακόμη 370 KW. Πρόκειται για μια επένδυση, το κόστος της οποίας υπολογίζεται κοντά στα 1,05 εκατ. ευρώ, μοιρασμένη σε διάφορες εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Αττική, σε καταστήματά της και στα γραφεία του διοικητικού της κέντρου, εξαιρουμένου του νέου της κέντρου διανομής, εφόσον ο τρόπος κατασκευής των κτιριακών εγκαταστάσεων δεν επιτρέπει τέτοιου είδους εφαρμογές.