Την αύξηση του τζίρου της κατά 4%-5%, την επέκταση του δικτύου της με την εγκαινίαση της λειτουργίας νέων σούπερ μάρκετ και το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων franchise προσδοκά φέτος η Metro. Πάντως, τα στελέχη της προβληματίζονται σοβαρά από την αβεβαιότητα γενικά στην οικονομία, ιδίως σε ό,τι αφορά τη μεγέθυνση των ανατιμητικών τάσεων εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.
H διοίκηση της αλυσίδας θεωρεί ότι παρά τη σχετική κάμψη της ζήτησης εξαιτίας των έντονων ανατιμητικών τάσεων και των ανησυχιών που τροφοδοτεί ο πόλεμος στην Ανατολική Ευρώπη, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας θα εμφανίσουν άνοδο υψηλότερη του μέσου όρου της αγοράς. Φέτος, όπως εκτιμά, το δίκτυο των cash & carry Metro θα είναι αυτό που κατά κύριο λόγο θα πριμοδοτήσει την ανάπτυξη της εταιρείας, λόγω της αναμενόμενης επανόδου της τουριστικής αγοράς σε ρυθμό ανάπτυξης αντίστοιχο των ετών πριν την πανδημία.

Στο πεδίο των επενδύσεων η εταιρεία έχει δρομολογήσει την οργάνωση και λειτουργία πέντε ή έξι νέων σούπερ μάρκετ, εκ των οποίων το πρώτο πρόκειται να εγκαινιαστεί πολύ σύντομα στην περιοχή του Περιστερίου και το δεύτερο στη Σπάρτη, ενδεχομένως στις αρχές του καλοκαιριού.

Παράλληλα, η Metro προγραμματίζει φέτος και τη λειτουργία των πρώτων δύο ή τριών καταστημάτων franchise. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκησή της έχει επί αρκετούς μήνες πειραματιστεί με ένα πιλοτικό εταιρικό σούπερ μάρκετ, στο μοντέλο του οποίου έχουν γίνει πλέον όλες οι αναγκαίες προσαρμογές, ώστε να στηριχτεί πάνω του το σχέδιο της ανάπτυξης του δικτύου δικαιόχρησης της εταιρείας. Τα πρώτα συνεργαζόμενα καταστήματα θα λειτουργήσουν στην Αθήνα, ωστόσο, αν υπάρξουν ευκαιρίες ή προτάσεις από τη Θεσσαλονίκη, δεν αποκλείεται να ξεκινήσει η ανάπτυξη του δικτύου ταυτόχρονα στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας ή και σε άλλες περιοχές, γειτονικές στην πρωτεύουσα.

Είναι ακόμα νωρίς για dark stores
Εξάλλου, η Metro αποτιμά θετικά τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία του e-shop για τους επαγγελματίες και το Ho.Re.Ca., ενώ ανοδικά εξελίσσεται και η αποδοτικότητα του e-shop λιανικής. Ωστόσο, η διοίκησή της δεν θεωρεί ότι έχει ωριμάσει ο καιρός ώστε να επενδύσει στη δημιουργία των πρώτων dark stores για την υποστήριξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων και δεν έχει ακόμα πειστεί για την αποδοτικότητα ενός σχετικού επενδυτικού εγχειρήματος. Για την ώρα τις πωλήσεις του μεν eshop.mymarket.gr τις υποστηρίζουν οι δομές τριάντα σούπερ μάρκετ του δικτύου λιανικής, του δε metrocash&carry.gr τα καταστήματα του δικτύου χονδρικής.

Ενδιαφέρον έχει η απόφαση της Metro να επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για μια συνολική αναβάθμιση των μηχανογραφικών της συστημάτων. Το σχετικό επενδυτικό της κόστος φέτος, όπως μάθαμε, θα είναι υπερδιπλάσιο του συνήθους και θα φτάσει τα 6 εκατ. ευρώ.

Γενικά τα επενδυτικά κόστη της εταιρείας φέτος αναμένονται σημαντικά επιβαρυμένα εξαιτίας των μεγάλων ανατιμήσεων στα υλικά κατασκευής έως και 30%, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των καθυστερήσεων στις παραδόσεις παραγγελιών, κυρίως τεχνολογικών προϊόντων.

Επίσης, σημειώνουμε ότι η Metro σχεδιάζει τη μεταφορά των γραφείων της διοίκησής της σε νέο κτήριο, που θα αναγερθεί σε γειτονικό οικόπεδο της σημερινής θέσης εγκατάστασής της. Ωστόσο, ο σχετικός φάκελος χρονίζει εδώ και καιρό στο γραφείο της πολεοδομίας του Δήμου Μεταμόρφωσης. Στον βαθμό που οι σχετικές διαδικασίες «ξεκολλήσουν», η εταιρεία θα προβεί σε επένδυση 20 εκατ. ευρώ, προκειμένου σε διάστημα 18 μηνών να ολοκληρώσει τη διαδικασία κατασκευής και μεταστέγασης των εγκαταστάσεών της.