Με αύξηση 15,5% έκλεισε το 2002 έναντι του 2001 ο κύκλος εργασιών της METRO, φτάνοντας σε αξία τα 367 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις των καταστημάτων της που λειτούργησαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2001 παρουσίασαν άνοδο 11,8%. Για φέτος στόχος της εταιρείας είναι οι πωλήσεις της να ξεπεράσουν τα 420 εκατ. ευρώ και να εγκαινιάσει τρία ή τέσσερα νέα σούπερ μάρκετ στην Αττική και δύο cash and carry στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Πέρυσι η εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον ανασχεδιασμό και στην ανακαίνιση πολλών παλαιότερων καταστημάτων της.

Με αύξηση 15,5%, λίγο πάνω από τον αρχικό στόχο έκλεισε ο κύκλος εργασιών της METRO το 2002 έναντι του 2001, φτάνοντας σε αξία τα 367 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή κατέστη δυνατή παρά το αρνητικό κλίμα που επικράτησε πέρυσι στον κλάδο του λιανεμπορίου, κυρίως το τελευταίο τρίμηνο.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι οι πωλήσεις των καταστημάτων της αλυσίδας που λειτουργούσαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2001 παρουσίασαν άνοδο 11,8%. Για το τρέχον έτος στόχος της είναι να ξεπεράσουν οι πωλήσεις της τα 420 εκατ. ευρώ, διατηρώντας με τον τρόπο αυτό τουλάχιστον τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης με πέρυσι. Η αλυσίδα, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή της πορεία, εγκαινίασε την προηγούμενη χρονιά δυο νέα καταστήματα cash & carry στα Τρίκαλα και την Κατερίνη και δυο σούπερ μάρκετ, στα Άνω Λιόσια και τον Μαραθώνα, επεκτείνοντας έτσι την παρουσία της και λειτουργώντας 60 καταστήματα, από τα οποία 36 σούπερ μάρκετ στην Αττική και 24 cash & carry σε όλη την Ελλάδα.

Το 2003 πρόκειται να λειτουργήσουν τρία ως τέσσερα νέα σούπερ μάρκετ στην Αττική και δύο cash and carry στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε το 2002 και στην ανακαίνιση-ανασχεδιασμό πολλών από τα υπάρχοντα καταστήματα της εταιρείας, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά και τον εκσυγχρονισμό του περιβάλλοντος χώρου εργασίας των ανθρώπων της METRO. Αναλυτικότερα, στα σούπερ μάρκετ έγιναν επεμβάσεις σε οκτώ καταστήματα, με σημαντικότερες εκείνες στο Περιστέρι, το Χαϊδάρι και το Μενίδι, ενώ στα cash and carry σε τέσσερα καταστήματα, με σημαντικότερη αυτή του πρώτου καταστήματος στη Θεσσαλονίκη. Με τον ίδιο δυναμικό ρυθμό αναμένεται να συνεχιστούν οι ανακαινίσεις και το 2003, αφού έχουν προγραμματιστεί επεμβάσεις σε 18 καταστήματα, από τα οποία τα 13 είναι σούπερ μάρκετ και τα 5 cash & carry. Το συνολικό κόστος των επενδύσεων εκτιμάται ότι θα είναι 9-10 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της METRO, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης: «Το 2002 μπορεί να θεωρηθεί ως μια επιτυχημένη χρονιά για την εταιρεία, καθώς οι πωλήσεις κινήθηκαν με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς και η κερδοφορία –σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις–ήταν επίσης ανοδική. Η METRO αναπτύσσεται σταθερά στα σούπερ μάρκετ στην Αττική, ενώ είναι η πρώτη δύναμη στον χώρο των cash & carry. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι είμαστε η μόνη εταιρεία cash & carry που ανοίγει κάθε χρόνο 2-3 νέα μεγάλα καταστήματα, επεκτείνοντας σταδιακά την κάλυψη της σε ολόκληρη της Ελλάδα».

Προωθητικές ενέργειες

Με στόχο την ενδυνάμωση της σχέσης της με τους καταναλωτές, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΜΕΤΡΟ ξεκίνησε στις αρχές του έτους ένα ακόμη προωθητικό πρόγραμμα σε συνεργασία με την ιταλική υαλουργική εταιρεία LUIGI BORMIOLI.

Συγκεκριμένα, με αγορές 40 ευρώ οι πελάτες της εταιρείας μπορούν να αποκτήσουν 50% φθηνότερα από την κανονική τιμή ένα κομμάτι από τη σειρά γυάλινων σκευών Luigi Bormioli, που αποτελείται από 4 δίσκους σερβιρίσματος, 1 καράφα κρασιού, 1 κανάτα νερού και 1 μπουκάλι σερβιρίσματος λικέρ.

Επίσης ολοκληρώθηκε πρόσφατα ένας ακόμη διαγωνισμός που αφορούσε τα καταστήματα χονδρικής της εταιρείας. Συγκεκριμένα, αγοράζοντας προϊόντα της PROCTER & GAMBLE, οι πελάτες της χονδρικής συμμετείχαν σε κλήρωση με δώρο 3 επαγγελματικά αυτοκίνητα Fiat Punto Van. Η τελετή παράδοσης των αυτοκινήτων στους τυχερούς έγινε στα τέλη Ιανουαρίου στο cash & carry της οδού Πειραιώς 35.