Αριστοτέλης Παντελιάδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Metro ΑΕΒΕ
Με άνοδο τζίρου κάτω από το 5% της πρόβλεψης που είχε κάνει στις αρχές της χρονιάς, έκλεισε το 2024 η Metro ΑΕΒΕ, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Αριστοτέλη Παντελιάδη.
Ο ένας λόγος αφορά την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και ο άλλος τις πωλήσεις προς την αγορά Ho.Re.Ca., που δεν πήγαν καλά, επειδή «ο τουρίστας δεν βγήκε το ίδιο συχνά από το δωμάτιο ή το all-inclusive ξενοδοχείο του». Η κερδοφορία, ωστόσο, θα φτάσει τις προβλέψεις.
Ο σχεδιασμός για Cash & Carry
Για το 2025, ο κ. Παντελιάδης αναμένει «λίγο αρνητικό πληθωρισμό» και ανάπτυξη κύκλου εργασιών μεταξύ 2% και 3%, στο μέσο όρο των εκτιμήσεων του συνόλου του κλάδου. Η εταιρεία άνοιξε το 2024 δύο εταιρικά καταστήματα (σούπερ μάρκετ Άργους, cash & carry Δράμας) και 25 franchise. Για φέτος, ο στόχος περιλαμβάνει τέσσερα ή πέντε εταιρικά καταστήματα και 35 My market Local. Στο Ηράκλειο Κρήτης, το κατάστημα cash & carry μετακομίζει σε μεγαλύτερο χώρο και ένα ακόμη σούπερ μάρκετ βρίσκεται σε φάση οικοδόμησης. Αναφορικά με το Cash & Carry της Λευκωσίας, το οικόπεδο βρίσκεται σε καθεστώς αδειοδότησης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης κατασκευής το Δεκέμβριο, σε επιφάνεια 4.000 τ.μ. και χώρο πώλησης 2.500 τ.μ., συνολικής επένδυσης άνω των 12 εκατ. ευρώ. Το μεγάλο στοίχημα για τη Metro ΑΕΒΕ είναι η συνένωση της παλιάς αποθήκης της Βερόπουλος στη Μάνδρα με την ενοικιαζόμενη στον Ασπρόπυργο, σε νέο ιδιόκτητο σύγχρονο χώρο στον Ασπρόπυργο. Πρόκειται για κέντρο logistics επιφάνειας 45.000 τ.μ., με προϋπολογισμό μεταξύ 50 και 70 εκατ. ευρώ. Ο χώρος αδειοδοτείται για την ώρα και η αποπεράτωση αναμένεται το 2027.
Ιδιωτική ετικέτα και πλάγιος ανταγωνισμός
Για την ιδιωτική ετικέτα, ο κ. Παντελιάδης τόνισε: «Δεν θεωρούμε σωστό να σπρώξουμε τον καταναλωτή να αγοράσει περισσότερη ιδιωτική ετικέτα απ’ ό,τι θα είχε στο μυαλό του. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα στηρίζουμε, τα βελτιώνουμε, διαπραγματευόμαστε με τους προμηθευτές για να εξασφαλίσουμε ανταγωνιστικότερη τιμή. Αν όμως ο καταναλωτής επιλέγει αγορά επώνυμου προϊόντος, εμείς τη στηρίζουμε». Αναφορικά με την ύπαρξη ανταγωνισμού από τις κινήσεις στα convenience stores που αλλάζουν χέρια ή αναπτύσσονται στη μικρή και παραδοσιακή λιανική, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metro ΑΕΒΕ εκτίμησε ότι «περισσότερο αναζητείται τεχνογνωσία για τη βελτίωση της αποδοτικότητας» και δη, για την Core Innovations, «των πρατηρίων καυσίμων». Το e-shop των My market για το 2024 έκλεισε σε μερίδιο 3%, μαζί με τις παραγγελίες από συνεργαζόμενες πλατφόρμες.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter