Αντώνης Γιαννόπουλος, γενικός διευθυντής οργάνωσης και πληροφορικής, Metro ΑΕΒΕ

Επένδυση 2 εκατ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη σχεδιάζει στην πενταετία η Metro ΑΕΒΕ. Μιλώντας στο FOODReporter, ο γενικός διευθυντής οργάνωσης και πληροφορικής Αντώνης Γιαννόπουλος αναφέρθηκε σε εφαρμογές πρόβλεψης ζήτησης και αυτόματης παραγγελίας καταστημάτων.

Ακόμη, τέθηκαν σε λειτουργία εφαρμογές κυβερνοασφάλειας: «Σε συνδυασμό με μηχανική μάθηση, εντοπίζουν ασυνήθιστες δραστηριότητες σε όλο το δίκτυο», ανέφερε και πρόσθεσε: «Ως προς την πρόβλεψη ζήτησης και την αυτόματη παραγγελία, έχουμε ξεκινήσει από τα My market. Τα επόμενα χρόνια θα επεκταθούμε στα Metro Cash & Carry λόγω της ιδιαιτερότητας της χονδρικής και ιδίως της αγοράς Ho.Re.Ca., όπου απαιτείται αρκετή προετοιμασία πριν εφαρμόσουμε κάτι αντίστοιχο».

Η στρατηγική πενταετίας της Metro ΑΕΒΕ αφορά AI use cases, βελτίωση του Data Governance -απαραίτητο για εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης- και μετάπτωση σε νέες πλατφόρμες ανάλυσης δεδομένων, με έμφαση στο prescriptive analytics. Η Metro ΑΕΒΕ συνεργάζεται με αξιόπιστες εταιρείες που πρωτοπορούν στη χρήση AI: Microsoft, Amazon, Kivos, Satori Analytics και startups εξειδικευμένης τεχνογνωσίας και πιθανά εξετάζει επίσπευση υλοποίησης του πλάνου.

Ανάλυση πωλήσεων και συμπεριφοράς καταναλωτών, με το βλέμμα σε προσωποποιημένες προσφορές του άμεσου μέλλοντος
Οι πρώτες εφαρμογές που μπήκαν σε λειτουργία αφορούν ανάλυση πωλήσεων και συμπεριφοράς των καταναλωτών. Περιλαμβάνουν αυτόματες προτάσεις για μείωση ελλείψεων και υπεραποθεμάτων, βελτίωση κωδικολογίου, προτάσεις στους πελάτες για νέα προϊόντα που ταιριάζουν στις προτιμήσεις τους. Οι αναλύσεις λαμβάνουν υπόψη τους τεράστιο όγκο δεδομένων και πολλές παραμέτρους που έως τώρα ήταν αδύνατο να διαχειριστούν και να επεξεργαστούν από ανθρώπους, όλες με στόχευση στην πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση αναγκών, πελατών και εργαζομένων όπως εξήγησε ο κ. Γιαννόπουλος. «Μέσω AI θα εξυπηρετούμε αρκετές από τις διαχειριστικές και χρονοβόρες δουλειές», συμπλήρωσε.

Η στρατηγική υποδεικνύει σχεδόν αποκλειστική χρήση Cloud υπηρεσιών, επειδή έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για υλοποίηση μεγάλης και ασύμμετρης υπολογιστικής ισχύος, μαζί με τις ιδιαίτερες υποδομές που απαιτούν οι εφαρμογές ΑΙ.

Σε παρόντα χρόνο, η αξιοποίηση ξεκινά από τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη και καταλήγει σε καλύτερη οργάνωση.
Η εξοικονόμηση πόρων πάντα σχεδιάζεται ώστε να διατεθούν στην καλύτερη εξυπηρέτηση: «Το ΑΙ δεν έρχεται να φέρει μείωση θέσεων εργασίας, τουλάχιστον σε εμάς -το αντίθετο: Αναζητούμε εργαζόμενους για να καλύψουμε επιπλέον ανάγκες στα καταστήματά μας, στα κέντρα διανομής και στα κεντρικά μας γραφεία», είπε ο κ. Γιαννόπουλος.

Η τεχνητή νοημοσύνη δίνει νέα διάσταση και σε αναλύσεις και συμπεράσματα για επιμέρους κατηγορίες πελατών: Τοπικές συνθήκες, ιδιαίτερες προϊοντικές επιλογές, διατροφικές συνήθειες κάθε πελάτη ξεχωριστά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter