Αίσιο τέλος είχε για τη Metro ΑΕΒΕ η «περιπέτεια» της δημιουργίας καταστήματος στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς, κόντρα στα γραφειοκρατικά εμπόδια και τις αντιρρήσεις των τοπικών αρχών. Όπως είχατε διαβάσει στο FOODReporter τον περασμένο Ιούλιο, η εταιρεία είχε υποβάλει στα µέσα Μαΐου αίτηση στον δήµο Αργοστολίου για την ίδρυση καταστήµατος λιανικού εµπορίου συνολικής επιφάνειας 5.200 τ.µ. στην επαρχιακή οδό Αργοστολίου-Πόρου, στη θέση Κρανιά.

Όμως ο δήμος Αργοστολίου απέρριψε την αίτηση, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι η Metro θα έπρεπε να έχει εξασφαλίσει κατά παρέκκλιση άδεια ανέγερσης κτιρίων και να έχει προβεί σε σύνταξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Η Metro προσέφυγε στις 9 Αυγούστου κατά της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Αργοστολίου και στις 23 Αυγούστου δικαιώθηκε, καθώς με απόφαση του ασκούντος καθήκοντα συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Νίκου Παπαθεοδώρου, έγινε αποδεκτή η προσφυγή της και διαπιστώθηκε η χορήγηση άδειας ίδρυσης καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος (υπεραγοράς τροφίμων) στην εταιρεία.

Η περίπτωση της Lidl
Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχη «περιπέτεια» έχει περάσει και η Lidl, καθώς το 2015 το δηµοτικό συµβούλιο του πρώην Δήµου Κεφαλονιάς είχε απορρίψει ανάλογο αίτηµα της Lidl για επέκταση υπεραγοράς σε αντίστοιχο µέγεθος – μάλιστα, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήµου Αργοστολίου επικαλείτο την περίπτωση εκείνη στην απορριπτική της εισήγηση επί του αιτήματος της Metro ΑΕΒΕ.

Σύμφωνα με το αιτιολογικο εκείνης της απόφασης λόγω του µεγέθους της υπεραγοράς θα πλήττονταν οι µικρότερης επιφάνειας τοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες ακόµη και να ήθελαν κατά το χρόνο ίδρυσής τους δεν µπορούσαν να αποκτήσουν το µέγεθος της υπό επέκτασης υπεραγοράς, με αποτέλεσμα πολλές µικρές επιχειρήσεις να οδηγηθούν σε κλείσιµο και να αυξηθεί η ανεργία άμεσα στους εργαζόµενους σε αυτού του είδους τις επιχειρήσεις και εµµέσως και σε άλλους κλάδους (π.χ. µεταφορές).

Παράλληλα, αναφερόταν ότι εξαιτίας του πιθανολογούµενου µονοπωλιακού χαραχτήρα που θα δηµιουργείτο στον τοµέα των υπεραγορών, θα μπορούσε να πληγεί ο υγιής ανταγωνισµός και να προκύψουν σαφείς ανατιµήσεις στα είδη διατροφής, ενώ επισημαινόταν το πρόβλημα της αναμενόμενης κατακόρυφης αύξησης της κίνησης των οχηµάτων προς και από το κατάστηµα, που θα προκαλούσε περιβαλλοντική επιβάρυνση και αυξημένες πιθανότητες ατυχηµάτων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter