Τη μεγαλύτερη μείωση κατ’ όγκο σημείωσαν τα επώνυμα φασόλια, στο σύνολο των υποκατηγοριών γνωστών οσπρίων ευρείας τοποθέτησης και σταθερής τυπολογίας, κατά 2,2%, μεσοσταθμικά ανάμεσα σε όλες τις κατηγορίες φασολιού (μέτρια, γίγαντες, μαυρομάτικα), σύμφωνα με στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο. Έφθασαν τους 4.940 τόνους πωλήσεων, έναντι 5.049 τόνων το 2023.

Ακολούθησαν τα επώνυμα ρεβύθια με πτώση κατά 2%, από τους 1.790 τόνους στους 1.754 τόνους. Η αντίστοιχη αξία πωλήσεων έδειξε όμως αύξηση για το σύνολο των υποκατηγοριών φασολιού, κάτι που δείχνει ότι υπήρξαν ανατιμήσεις στις branded συσκευασίες φασολιών το 2024 στα σούπερ μάρκετ. Αναλυτικότερα, η αξία πωλήσεων δωδεκαμήνου ανέβηκε κατά 1%, στα 19,1 εκατ. ευρώ, έναντι 18,9 εκατ. ευρώ το 2023. Τα ρεβύθια παρουσίασαν ανοδική αξία πωλήσεων στο σύνολο του 2024, στα 6,8 εκατ. ευρώ, έναντι 6,75 εκατ. ευρώ το 2023.

Όπως προαναφέρθηκε, οι φακές ανέβηκαν στα 14,93 εκατ. ευρώ αξίας πωλήσεων από το ράφι του σούπερ μάρκετ το 2024, κατά 1,3%, καθώς ο αντίστοιχος αριθμός για το 2023 διαμορφώθηκε σε 14,74 εκατ. ευρώ. Όμως οι φακές είχαν και άνοδο όγκου πωλήσεων στο δωδεκάμηνο 2024, από 5.524 τόνους, σε 5.546 τόνους προϊόντος, κάτι που μαρτυρά ότι οι ανατιμήσεις στις φακές ήταν μικρότερες πέρσι, σε σχέση με τα φασόλια και τα ρεβύθια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter