Σημαντικές αυξομειώσεις καταγράφηκαν την περασμένη χρονιά ως προς τα μερίδια στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, με μεγάλο κερδισμένο την ιδιωτική ετικέτα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει στις ετήσιες οικονομικές του καταστάσεις ο όμιλος ΦΑΓΕ. Ειδικότερα, τα στοιχεία της IRI (νυν Circana) για το 2022 δίνουν και πάλι την πρωτιά στη ΦΑΓΕ, με τα μερίδιά της όμως να είναι «ψαλιδισμένα»: μερίδιο 20,2% σε όγκο (από 24,3% το 2021) και 22,2% σε αξία (23,8% το 2021). Στη δεύτερη θέση ως προς τον όγκο, προσπερνώντας την Κρι-Κρι, βρέθηκε η ιδιωτική ετικέτα, με μερίδιο 17,8%, όταν πέρυσι ήταν στο 13,5%, κι αυτό παρά το γεγονός ότι η Κρι-Κρι αύξησε το μερίδιό της σε όγκο κατά 0,6% (από το 15,1% στο 15,7%). Πάντως, σε επίπεδο αξίας η Κρι-Κρι αύξησε το μερίδιό της στο 15,8%, από 15% το 2021, και προσπέρασε τη Vivartia, που πέρυσι ήταν δεύτερη. Η οποία Vivartia παραμένει στην τέταρτη θέση σε όγκο (11%, από 11,4% το 2021) και έπεσε στην τρίτη θέση σε αξία (15%, από 16,1%).

Από τις υπόλοιπες εταιρείες της πρώτης δεκάδας, η Δωδώνη «έπιασε» τον Όλυμπο στην πέμπτη θέση, με τις δύο εταιρείες να έχουν το 7% της αγοράς σε όγκο, όμως ο Όλυμπος υπερέχει σε αξία, με το μερίδιό του να φτάνει το 8,8%, έναντι 5,9% της Δωδώνης. Σημαντική ήταν η άνοδος των μεριδίων της FrieslandCampina, που από το 3,3% σε όγκο και αξία έφτασε το 2022 το 4,8% σε όγκο και το 4,5% σε αξία, ενώ αντίθετα πτωτικά κινήθηκε η ΜΕΒΓΑΛ, με μερίδιο 4,2% σε όγκο (2021: 5,4%) και 4,7% σε αξία (2021: 5,6%).

Μειωμένη η κατανάλωση γιαουρτιού, αυξημένη η αξία των πωλήσεων
Πόσο γιαούρτι καταναλώσαμε όμως το 2022; Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία που παραθέτει η ΦΑΓΕ, πέρυσι οι Έλληνες κατανάλωσαν 52.302 μετρικούς τόνους γιαουρτιού, ποσότητα μειωμένη κατά 6,2% σε ετήσια βάση, ενώ και το 2021 είχε επίσης μειωθεί κατά 2,3% σε σχέση με το 2020. Ως προς την αξία, όμως, οι πληθωριστικές πιέσεις έφεραν άνοδο στις πωλήσεις γιαουρτιού, που έφτασαν τα 227,88 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 4,2% σε σχέση με το 2021 και ελαφρώς αυξημένες και σε σχέση με το 2020.

Αυξημένες πωλήσεις και κέρδη για τον όμιλο ΦΑΓΕ
Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου ΦΑΓΕ, oι πωλήσεις σε αξία για το 2022 έκλεισαν στα 552,3 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 3,1%, σε σύγκριση με τα 535,6 εκατομμύρια δολάρια του 2021, μία αύξηση που οφείλεται κυρίως στην αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 19,9%, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 12% και την αρνητική επίπτωση 4,8% στις πωλήσεις σε αξία λόγω της ενίσχυσης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας. Οι πωλήσεις του ομίλου ΦΑΓΕ σε αξία αυξήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά 17%, άνοδος η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων σε αξία στην Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την   Ελλάδα κατά 15,7%, 14,6% και 10,9%, αντίστοιχα. Σημειωτέον ότι πλέον οι πωλήσεις του ομίλου σε αξία εκτός Ελλάδας αντιπροσωπεύουν το 87,1% των συνολικών πωλήσεων, έναντι 85,1% το 2021.

Οι πωλήσεις του ομίλου ΦΑΓΕ σε όγκο για το 2022 μειώθηκαν κατά 12% σε σύγκριση με το 2021.
Η πτώση αυτή προέκυψε από τη μείωση των πωλήσεων σε όγκο στην Ελλάδα, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες κατά 20,3 %, 19,7%, 18,7% και 6,3%, αντίστοιχα.
Τα λειτουργικά κέρδη για το 2022 ήταν στα 56,1 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 26,1% σε ετήσια βάση. Τα κέρδη προ φόρων ήταν στα 35,9 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με κέρδη προ φόρων 16,3 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021, μία αύξηση που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των λειτουργικών κερδών και στα χαμηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα. Τα καθαρά κέρδη για το 2022 έκλεισαν στα 29,3 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 15,8 εκατ. το 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter