Σηµαντικά βελτιωµένος σε σχέση µε το 2020, όταν επηρεάστηκε από το σοκ της πανδηµίας, αλλά χαµηλότερος από αυτόν του 2019 ήταν κατά το περασµένο έτος ο κύκλος εργασιών της Mediterra, η διοίκηση της οποίας χαρακτηρίζει το 2021 ως ένα έτος που «βρήκε την εταιρεία µε µικτά αισθήµατα και εντυπώσεις».

Ειδικότερα, ο τζίρος της Mediterra το 2021 διαµορφώθηκε στα 9,6 εκατ. ευρώ, αυξηµένος κατά 16% έναντι του 2020, αλλά χαµηλότερος κατά 10% έναντι του 2019. Ωστόσο, η εισηγµένη παρουσίασε καθαρά κέρδη ύψους 226.524 ευρώ, αυξηµένα τόσο σε σχέση µε το 2020 (+309.000 ευρώ), όσο και σε σχέση µε το 2019 (+295.000 ευρώ). Μεταξύ των σηµαντικότερων γεγονότων της περασµένης χρονιάς για τη Mediterra ήταν η έναρξη της συνεργασίας της µε την Amazon Αµερικής για την πώληση προϊόντων της µέσω της δηµοφιλούς ηλεκτρονικής πλατφόρµας.

Μεταξύ των προϊόντων που έχουν τοποθετηθεί στα ηλεκτρονικά «ράφια» της Amazon είναι διάφοροι κωδικοί από γλυκές και αλµυρές µπάρες της εταιρείας, µε γεύσεις όπως σύκο-αµύγδαλο, λεµόνι-καρύδια, µαύρες ελιές-καρύδια και πιπεριές-πράσινες ελιές. Παράλληλα, η αλυσίδα mastihashop επέκτεινε το δίκτυό της µε ένα δεύτερο κατάστηµα στο αεροδρόµιο των Αθηνών, αυτή τη φορά στην περιοχή extra Schengen, καθώς και µε ένα νέο κατάστηµα στον Νέο Κόσµο. Στα θετικά της χρονιάς καταγράφονται επίσης οι επιδόσεις στο Travel Trade, η ανάπτυξη της µάρκας παραφαρµακευτικών προϊόντων Art of Nature, η πρόοδος των εταιρικών επενδύσεων και η γενικότερη επίτευξη όλων των κεντρικών αναθεωρηµένων στόχων.

Οι προτεραιότητες του 2022 και το αποτύπωμα της κρίσης
Στις ύψιστες εταιρικές προτεραιότητες της Mediterra για το 2022 περιλαµβάνονται η αλλαγή του παραγωγικού και ψηφιακού αποτυπώµατος, η ενσωµάτωση καινοτοµιών στη παραγωγή, η καθιέρωση της µάρκας παραφαρµακευτικών προϊόντων Art of Nature, η ανανέωση της ΕΛΜΑ και ο εµπλουτισµός του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, ενώ η ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράµµατος και τα νέα προϊόντα που αναµένονται στο β’ εξάµηνο του 2022 αναµένεται να δώσουν την ώθηση στην εταιρεία για να εισέλθει σε έναν νέο κύκλο ανάπτυξης από το 2023 και µετά. Προβληµατισµό προκαλεί ωστόσο η ραγδαία επιδείνωση του οικονοµικού κλίµατος, ως αποτέλεσµα συνδυαστικά της πανδηµικής και της ενεργειακής κρίσης, υπό την σκοπιά της εξελισσόµενης γεωπολιτικής σύγκρουσης στην Ουκρανία, επηρεάζοντας σηµαντικά το κόστος logistics αλλά και το κόστος παραγωγής και διάθεσης σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων. Το γεγονός αυτό αναµένεται να περιορίσει την εταιρική µικτή κερδοφορία και να δυσχεράνει την υλοποίηση των επενδύσεων σε εξέλιξη κατά το τρέχον έτος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter