Την καινοτόμα υπηρεσία λήψης έτοιμων ποιοτικών γευμάτων, με έμφαση στον εβδομαδιαίο προγραμματισμό μεσημεριανού γεύματος, παρουσίασε η Meallion στο εργαστήρι του σεφ Λάμπρου Βακιάρου στο Μαρούσι.
Ο κ. Βακιάρος αποτελεί έναν από τους έξι μετόχους της Meallion ΙΚΕ, η οποία ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2022, αλλά λάνσαρε τα 17 πρώτα έτοιμα γεύματα του μενού της στις 13 Οκτωβρίου 2022.
Όπως εξήγησε ο κ. Βακιάρος, η καθυστέρηση οφείλεται στην εκτεταμένη Research and Development διαδικασία πριν το προϊόν βγει στην αγορά με τη μορφή πακέτων αγοράς μέσω e-commerce. Η Meallion ΙΚΕ πραγματοποίησε έρευνες αγοράς και αγόρασε άλλες προκειμένου να καταλήξει στις προτιμήσεις του ελληνικού καταναλωτικού κοινού αναφορικά με το καθημερινό μεσημεριανό του γεύμα. Ταυτόχρονα, εμφάνισε το πνεύμα της υγιεινής και ποιοτικής διατροφής, υπό μία εστιατορική ματιά, που διατρέχει τη φιλοσοφία της εταιρείας.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα της υπηρεσίας Meallion και τι αντιπροσωπεύει
Η Meallion ΙΚΕ ιδρύθηκε από τον σεφ Λάμπρο Βακιάρο και τον βετεράνο μπασκετμπολίστα πρωταθλητή Ευρώπης και δευτεραθλητή Κόσμου, Θοδωρή Παπαλουκά και στη συνέχεια, προστέθηκαν άλλοι τέσσερις μέτοχοι: Νικόλαος Φλίγκος, Γεώργιος Πάνου, Γεώργιος Ζούλοβιτς και η Charlie Ventures Holdings, με συνολικό μετοχικό κεφάλαιο €184.322,80. «Η ιδέα της υπηρεσίας του Meallion προήλθε από την ανάγκη που γέννησε η καθημερινότητα, δηλαδή να εξασφαλίζεις υγιεινό και ποιοτικό φαγητό κάθε μέρα. Επίσης, υπολογίσαμε ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα δεκαπλασιαστεί το προσωπικό έξοδο για έτοιμο φαγητό», εξήγησε στο FOODReporter ο Θοδωρής Παπαλουκάς, για να προσθέσει: «Στις γρήγορες εποχές που ζούμε, μια οικογένεια δεν τα προλαβαίνει όλα. Δεν υποστηρίζουμε διακοπή του μαγειρέματος στο σπίτι, φιλοδοξούμε απλά να δώσουμε μια λύση για τις ημέρες που αυτό δεν είναι εφικτό».
Το Meallion αποτελεί μια λύση αγοράς έτοιμου φαγητού, λογικής εστιατορίου, με minimum πρόσληψης πρωτεΐνης και αναλυτικά αναγραφόμενα θρεπτικά συστατικά. Οι προτεινόμενες μερίδες κυμαίνονται μεταξύ 400g και 420g, ανάλογα το γεύμα και τα προτεινόμενα γεύματα περιλαμβάνουν όλα τα κομμάτια της κλασικής μεσογειακής κουζίνας, με ασιατικές πινελιές. Πρόκειται για χορταστικές μερίδες, ο όγκος και το βάρος των οποίων προέκυψαν επίσης από έρευνα, όπως εξήγησε στο FOODReporter ο κ. Βακιάρος. Τα έτοιμα γεύματα της υπηρεσίας Meallion χρειάζονται απλά ζέσταμα για δύο έως δυόμισι λεπτά στο φούρνο μικροκυμάτων ή αναθέρμανση στο φούρνο, για 15 έως 22 λεπτά, στους 120 βαθμούς Κελσίου.
Λιανική τιμή, επιχειρηματικό πλάνο και παράδοση
Η λιανική τιμή κάθε γεύματος ξεκινά από €8,60 και φτάνει μέχρι τα €14,50 περίπου, ανάλογα με τη μορφή της πρωτεΐνης που περιλαμβάνεται (από όσπρια μέχρι σολωμό). Δεν πωλείται όμως ένα προς ένα γεύμα ξεχωριστά, αλλά σε πακέτα από έξι έως και 14 γεύματα την εβδομάδα.
Η παραγγελία του κάθε χρήστη παραδίδεται μέσα σε τρεις ημέρες και ενώ γεύματα μαγειρεύονται καθημερινά, μόνο τρεις είναι οι ημέρες της εβδομάδας όπου γίνονται παραγγελίες.
Το εντυπωσιακό με την υπηρεσία Meallion είναι ότι διατηρεί τον δικό της στόλο από φορτηγάκια – ψυγεία, ώστε να διατηρείται το φαγητό στη συντήρηση και να ελέγχεται η ασφαλής παράδοση στη σωστή ώρα.
«Έχουμε αναπτύξει τεχνολογία σύμφωνα με την οποία το ποιοτικά μαγειρεμένο φαγητό του Meallion να μπορεί να διατηρηθεί στη συντήρηση ενός ψυγείου μέχρι και για επτά ημέρες, επειδή φιλοδοξούμε να εκπαιδεύσουμε το κοινό και να συμβάλλουμε στον εβδομαδιαίο οικογενειακό προγραμματισμό αναφορικά με το φαγητό», εξήγησε ο Λάμπρος Βακιάρος.
Το Meallion δεν έχει σκοπό να μεταφέρει το project στο οργανωμένο λιανεμπόριο και ενδιαφέρεται περισσότερο για μαζικές πωλήσεις: Είναι χαρακτηριστικό ότι το πακέτο των 17 γευμάτων προτείνεται ως εβδομαδιαία οργάνωση για τα γεύματα δύο ατόμων.
Τη Meallion ΙΚΕ ενδιαφέρουν πάρα πολύ οι στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες, για παροχή εταιρικού γεύματος προς τους υπαλλήλους τους, υπηρεσία η οποία θα αγοραστεί μαζικά και με την ανάλογη έκπτωση.
Άλλωστε, όσα περισσότερα είναι τα γεύματα της κάθε ηλεκτρονικής παραγγελίας, τόσο μεγαλύτερη είναι και η έκπτωση βάσει του τρέχοντος επιχειρηματικού μοντέλου της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έφθασαν στα αυτιά του FOODReporter, η Meallion βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με εταιρεία τουριστικής φιλοξενίας (hospitality section), για την προσθήκη της επιπλέον υπηρεσίας ποιοτικού μεσημεριανού φαγητού σε τουριστικά καταλύματα.
Η τουριστική φιλοξενία είναι ένας από τους τομείς που θα απασχολήσει το project του Meallion. Η Meallion ΙΚΕ δεν ενδιαφέρεται να μπει σε καμία από τις πλατφόρμες παροχής έτοιμων γευμάτων (efood, Wolt ή BOX), καθώς δεν θεωρεί ότι αντιπροσωπεύει την ίδια υπηρεσία στην αγορά.
Την ίδια στιγμή, διευκρινίζει ότι δεν αποτελεί ούτε πρόγραμμα υγιεινής διατροφής. Πράγματι, παρά τους διατροφικούς ισχυρισμούς, η επιλογή των μενού της Meallion δεν θέτει περιορισμούς επιλογής γευμάτων στον χρήστη της ιστοσελίδας.
Οι εμπορικές συνεργασίες της Meallion σε πρώτες ύλες και συσκευασία
Πολύ μεγάλη σημασία δίνει η Meallion στην ποιοτική πρώτη ύλη. Όλα τα κοτόπουλα που χρησιμοποιούνται στα έτοιμα γεύματα είναι ελευθέρας βοσκής και έρχονται από την Πίνδος.
Η πρωτεΐνη κρέατος προέρχεται από τη Νασόπουλος, το ρύζι από την Agrino, η plant-based πρωτεΐνη από την Beyond Meat μέσω του επίσημου ελληνικού προμηθευτή (Foodelco), οι μίξεις μπαχαρικών από τα flavorits, προσωπικό project του Λάμπρου Βακιάρου και οι σως και σάλτσες από την Cardinal Food Company, σε σταθερές συμφωνίες που έχουν υπογραφεί εντός του προηγούμενου τριμήνου.
Στο επόμενο διάστημα, αναμένονται και ίδιου τύπου συμφωνίες για τα ιχθυηρά (θαλασσινά) που περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα γεύματα, αλλά και για τα λαχανικά. Μέσα στα επόμενα πλάνα της υπηρεσίας Meallion, είναι η προσθήκη επιλογής από σαλάτες στο μενού, με τη μορφή του salad bar.
Τα γεύματα του Meallion φτιάχνονται καθημερινά στις εγκαταστάσεις έτοιμων γευμάτων του ομίλου Vivartia (Olympic Catering).
Η Meallion ποντάρει στην ποιότητα και τις διαδικασίες τεχνικού ελέγχου και πιστοποίησης των γευμάτων που διενεργεί η Vivartia. Ταυτόχρονα, δίνει ιδιαίτερη βάση στη βιωσιμότητα και στην πολιτική zero waste. Η χάρτινη συσκευασία των έτοιμων γευμάτων έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σε συνεργασία με την Kapelis Packaging, ως 100% ανακυκλώσιμη, από σκληρό χαρτί που κόβεται σε κομμάτια για να μειωθεί και ο όγκος του ανακυκλωμένου προϊόντος, με μόνη προσθήκη πλαστικού το διάφανο φιλμ που κλείνει τη συσκευασία και το οποίο επίσης ανακυκλώνεται.
Το beta testing, ως πρόβα τζενεράλε γευστικής δοκιμής πριν το λανσάρισμα της υπηρεσίας στην e-commerce αγορά, έκαναν οι εθνικές ομάδες μπάσκετ, στη βάση της συνεργασίας που εξασφάλισε η εταιρεία μέσω του μετόχου της, Θοδωρή Παπαλουκά, με την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης (ΕΟΚ).
To branding και το design της ιστοσελίδας της υπηρεσίας Meallion ανέλαβε η 2yolk και την τεχνική κατασκευή και υποστήριξή της η εταιρεία Hellenic Technologies.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter