Έκκληση στις εταιρείες να μειώσουν τις τιμές και συνάμα το μεσοσταθμικό τους κέρδος απηύθυνε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Τάκης Θεοδωρικάκος στη συνέντευξη Τύπου γνωριμίας με επιχειρηματικούς συντάκτες. Ήδη από την ανάληψη του υπουργικού θώκου ο κ. Θεοδωρικάκος είχε αναφερθεί στη «μάχη για την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας και την αποκλιμάκωση των τιμών».

Για τις τιμές ανέφερε ότι «αποτελούν θέμα τεράστιας σημασίας» και παραδέχτηκε ότι το Υπουργείο που ανέλαβε διατηρεί «κομβικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων της κυβέρνησης», ένας από τους οποίους είναι «η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας, με κεντρικό πυρήνα την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος για τους πολίτες». Χθες Τετάρτη αποκάλυψε ότι θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες ημέρες επιλεγμένες συναντήσεις με την Ένωση Supermarket Ελλάδος, με άλλους λιανέμπορους, με βιομηχανίες τροφίμων, με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και με τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Πάντως, το δόγμα Θεοδωρικάκου στο Υπουργείο φαίνεται να περιλαμβάνει ένταση των ελέγχων. «Ο ενημερωμένος καταναλωτής έχει δύναμη», δήλωσε και πρόσθεσε: «Για να υποχωρήσουν οι τιμές, πρέπει να ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας: Κράτος, καταναλωτές και υγιής επιχειρηματικότητα της χώρας». Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρικάκο, οι εντατικοί έλεγχοι θα εφαρμόσουν τη νομιμότητα και θα διασφαλίσουν την ορθή λειτουργία της αγοράς, που θα οδηγήσει σε πτώση των τιμών. Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι από 1 Ιουλίου 2024, θα ενισχυθεί η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) με επιπλέον 30 άτομα προσωπικό.

Ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε παράταση για το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού έως 31 Δεκεμβρίου 2024, αλλά και για την αγορανομική διάταξη που θέτει πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους στο λιανεμπόριο, διατηρώντας ως ημερομηνία βάσης την 31η Δεκεμβρίου 2021. Παραμένει επίσης το πλαφόν 7% στο περιθώριο κέρδους σε βρεφικές φόρμουλες και βρεφικό γάλα πρώτου και δεύτερου σταδίου βρεφών και νηπίων, αλλά και η απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε βάθος τριμήνου για τις εταιρείες που προβαίνουν σε ανατιμήσεις προϊόντων. Τα παραπάνω μέτρα κρίνονται και από τον κ. Θεοδωρικάκο ως «αποτελεσματικά» και «γι’ αυτό και θα συνεχιστούν», αν και παραδέχτηκε ότι πρόκειται για «βαριά μέτρα», που παίρνονται όμως «για την ομαλοποίηση της αγοράς». Στα μέτρα που επεκτείνονται χρονικά δεν περιλαμβάνεται η Μόνιμη Μείωση Τιμής. «Όταν πέφτει η τιμή ενός προϊόντος, αυτό θα πρέπει να λέγεται», σημείωσε ακόμη ο κ. Θεοδωρικάκος.

Ενίσχυση βιομηχανίας, έρευνας και ανάπτυξης
Ως προς την υλοποίηση της στρατηγικής ενίσχυσης της ελληνικής βιομηχανίας και την τόνωση της εγχώριας έρευνας και ανάπτυξης, σημείωσε ότι ξεκινούν έργα αναβάθμισης σε 20 βιομηχανικά πάρκα, εκταμιεύονται 75 εκατ. ευρώ για την εισαγωγική ψηφιοποίηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και το πρόγραμμα «Ερευνώ – Καινοτομώ», προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter