Η ενεργοποίηση μιας σύγχρονης και υψηλού κόστους δομής, που ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες της λιανικής από την επιταχυμένη στροφή της ζήτησης στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, λόγω της πανδημίας, ήταν ούτως ή άλλως ψηλά στην ατζέντα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Όμως πλέον το πρώτο Home Shop Center της αλυσίδας είναι γεγονός. Η λειτουργία του βασίζεται στις αρχές των dark stores και θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος διανομών, που υποστηρίζει το e-shop της αλυσίδας.

Πρόκειται για επένδυση η οποία εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 30 εκατ. ευρώ. Πρόθεση της διοίκησης της εταιρείας είναι το έργο να ξεκινήσει το ταχύτερο δυνατόν, ακόμα και πριν τη λήξη του έτους. Ωστόσο, η εκκρεμότητα της εύρεσης κατάλληλου οικοπέδου στον Ασπρόπυργο καθυστερεί την επένδυση. Σημειώνεται ότι οι εγκαταστάσεις του υφιστάμενου κέντρου logistics στο Μαρκόπουλο καταλαμβάνουν έκταση μόλις 8.000τμ εν αντιθέσει προς εκείνο της Θεσσαλονίκης, οι στεγασμένες εγκαταστάσεις του οποίου είναι συνολικής επιφάνειας 62.000τμ.

Το πλάνο επέκτασης της Μασούτης στην Πελοπόννησο έχει την αφετηρία του στην Πάτρα, όπου επελέγησαν τα πρώτα τρία ακίνητα για την εγκατάσταση των καταστημάτων. Είναι έκτασης περίπου 500-600τμ το καθένα, βρίσκονται σε κεντρικές περιοχής της αχαϊκής πρωτεύουσας, σε ενοικιασμένα ακίνητα, ενώ η ολοκλήρωση της κατασκευής τους θα απαιτήσει επένδυση περίπου 3 εκατ. ευρώ. Τα δύο πρώτα προγραμματίζεται να εγκαινιαστούν άμεσα και το τρίτο εν ευθέτω χρόνω, πάντως εντός του έτους. Στο ίδιο διάστημα η εταιρεία σχεδιάζει την οργάνωση ενός τέταρτου σούπερ μάρκετ στην πόλη.

Αναφορικά με τη δραστηριότητα της Μασούτης στην Ήπειρο, σύμφωνα με στελέχη της, επί του παρόντος δεν συζητείται η άμεση λειτουργία κάποιου νέου σούπερ μάρκετ, πέραν ενός στην Παραμυθία, κοντά στα Ιωάννινα.

Πρόκειται για ιδιόκτητο κατάστημα, τα εγκαίνια του οποίου αναμένονται μέσα στο έτος. Παράλληλα, συνεχίζονται οι ανακαινίσεις παλαιότερων σούπερ μάρκετ της αλυσίδας, βάσει των νέων προδιαγραφών οργάνωσης των καταστημάτων της.

Σήμερα η Μασούτης ελέγχει 335 εταιρικά καταστήματα, εκ των οποίων τα 58 εδρεύουν στην Αθήνα. Επίσης, διευθύνει ένα σύστημα franchise 240 εμπορικών μονάδων επωνυμίας Express Market. Σημειώνεται ότι, λόγω της κρίσης στη δημόσια υγεία και των επιπτώσεών της στη λειτουργία της αγοράς -αρχικά από την επιβολή του γενικού lockdown και εν συνεχεία από τα τοπικά lockdown-, ο σχεδιασμός για την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων δικαιόχρησης έχει πάει λίγο πίσω.

Στόχος φέτος τα 850 εκατ. Ευρώ
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των βασικών οικονομικών μεγεθών της Μασούτης, οι τελευταίες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η χρονιά φέτος θα κλείσει για την αλυσίδα με αύξηση τζίρου στα 850 εκατ. ευρώ έναντι 830 εκατ. ευρώ το 2019 και με EBITDA στο επίπεδο των 60 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή πέρυσι. Η καθαρή κερδοφορία της εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί περίπου στα 10 εκατ. ευρώ, κάπως υψηλότερα από το επίπεδο του 2019. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν οριακά πάνω από τα 800 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας ρυθμό ανόδου 7,7% σε σύγκριση με το 2018.

Παράγοντες της Μασούτης επισήμαναν στο «σελφ σέρβις» ότι οι εντονότεροι ρυθμοί ανάπτυξης διαπιστώνονται στο δίκτυό της στην Αττική, το οποίο, όπως λένε, «κερδίζει σταδιακά τα μερίδια αγοράς που αναλογούν στην εταιρεία έναντι των ανταγωνιστών της στην περιοχή».