Στην ανάταξη της τουριστικής αγοράς και στην υπεραπόδοση των περυσινών του εξαγορών στην Κέρκυρα ποντάρει φέτος ο Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός ΣΥΝΚΑ, προκειμένου να εμφανίσει ανάπτυξη σε μια περίοδο αβεβαιότητας για την οικονομία. Έχοντας κλείσει το 2020 με συνολική αύξηση πωλήσεων 19% στα 224 εκατ. ευρώ (υπολογιζόμενης της επέκτασής του στην Κέρκυρα) έναντι του 2019, αλλά και με πτώση 2% σε συγκρίσιμη βάση, λόγω της καθίζησης του τουρισμού, η διοίκηση του ΣΥΝΚΑ εκτιμά ότι το 2021 θα είναι ανοδικό για την αλυσίδα.

Καθοριστική παράμετρος είναι η επιχειρησιακή ένταξη στο δυναμικό του ΣΥΝΚΑ των δικτύων «Γαλαξίας ΑΕ Αλυσίδας Καταστημάτων Δήμητρα Μάρκετς» και «Μαρκάτο ΑΕ Αλυσίδας Καταστημάτων» στην Κέρκυρα, με 19 καταστήματα και ετήσιο τζίρο 43 εκατ. ευρώ, τα οποία ήδη διαμορφώνει, προκειμένου να τα προσαρμοστούν στο αισθητικό στιλ και το μοντέλο λειτουργίας των καταστημάτων SYNKA Super Markets. Παράλληλα, επενδύει σε νέες δομές αποθηκών, ώστε να διασφαλίσει την κεντρική τροφοδοσία τους από τοπικές εγκαταστάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, ο Συνεταιρισμός θα επενδύσει 1,5 εκατ. ευρώ για την οργάνωση στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων, έκτασης 3.500τμ, ενώ εξελίσσεται το πλάνο ανακαινίσεων των δομών του.

Τα Local Market και η νέα εφαρμογή SAP
Σε ό,τι αφορά το υπόλοιπο δίκτυο του ΣΥΝΚΑ, ήδη από το 2020 υλοποιούνται μια σειρά από δραστηριότητες, οι οποίες θα ολοκληρωθούν το 2021. Αφορούν τα 70 πλέον εταιρικά καταστήματα της αλυσίδας και ακόμη τέσσερα, τα οποία λειτουργούν υπό το σήμα SYNKA Local Market ως franchise –ένα νέο concept καταστήματος και δικτύου, που θα επεκταθεί με γρήγορους ρυθμούς στις περισσότερες περιοχές της Κρήτης.

Παράλληλα, ο ΣΥΝΚΑ θα συνεχίσει να υποστηρίζει το δίκτυο της Φαιστός στο Ηράκλειο, με δίκτυο μεγαλύτερο των 140 παντοπωλείων, καθώς και 70 ακόμα αντίστοιχα καταστήματα franchise στην Κρήτη, παρέχοντάς τους, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες μάρκετινγκ και πωλήσεων.
Εξάλλου, ο ΣΥΝΚΑ έχει προγραμματίσει για το 2021 σειρά από ανακαινίσεις παλαιότερων καταστημάτων του, όπως και ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης του προσωπικού και προώθησης της ενιαίας εταιρικής κουλτούρας στην καθημερινή λειτουργία του δικτύου του.

Σημειώνουμε ότι, στο πλαίσιο του επενδυτικού της προγράμματος, η αλυσίδα εγκαθιστά νέο σύστημα SAP για την αποδοτικότερη διαχείριση και διακίνηση των προϊόντων της. Ο στόχος της διοίκησής της είναι το σχετικό πρόγραμμα να τεθεί σε εφαρμογή την 1η του Μαρτίου.

Στο μεταξύ, επεκτείνει τις αποθηκευτικές του εγκαταστάσεις στην Κρήτη. Ειδικότερα ο στόχος του επιτελείου του είναι το logistic center του Συνεταιρισμού να λειτουργήσει το καλοκαίρι με διπλάσια στεγασμένη επιφάνεια από την υφιστάμενη, δηλαδή στα 10.000τμ έναντι 5.000τμ σήμερα. Το επενδυτικό κόστος του σχετικού έργου θα ανέλθει στα περίπου 3 εκατ. ευρώ. Αισιοδοξία επικρατεί για το 2021 στη διοίκηση του ΣΥΝΚΑ, καθότι, όπως δηλώνεται εκ μέρους του, ακόμη κι αν καθυστερήσει το ξεκίνημα της θερινής σεζόν, θεωρεί βέβαιο ότι θα είναι ανοδική, πράγμα που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις του δικτύου του Συνεταιρισμού, που δρα και αναπτύσσεται αποκλειστικά σε νησιωτικές τουριστικές περιοχές της χώρας.

Σημειώνουμε ότι ο ΣΥΝΚΑ, έχοντας εξαγοράσει από το 2014 την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Βιδάλης ΑΕ και μετά τις περσινές εξαγορές των κερκυραϊκών δικτύων καταστημάτων Δήμητρα Μάρκετς και Μαρκάτο, διαθέτει παρουσία, εκτός από την Κρήτη, στο Αιγαίο, με σούπερ μάρκετ σε Τήνο, Πάρο, Κάλυμνο, Χίο, Σαντορίνη, Σύρο, Μήλο και Νάξο, και πρόσφατα στο Ιόνιο, ξεκινώντας από την Κέρκυρα.