Κερδισμένη από την κρίση εξήλθε το 2010 η ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς αυξήθηκαν όλα τα βασικά οικονομικά μεγέθη της. Όπως ανακοίνωσε ο βελγικός όμιλος Delhaize, ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής του στην Ελλάδα έκλεισε πέρυσι αυξημένος κατά 6,3%, καθώς διαμορφώθηκε στα 1,56 δισ. ευρώ έναντι 1,47 δισ. ευρώ το 2009. Στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος διαμορφώθηκαν στα 431 εκατ. ευρώ από 408 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009, σημειώνοντας άνοδο 5,5%.

Στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος, σχολιάζοντας τη θετική πορεία της εταιρείας κατά το 2010, την απέδωσαν στο γεγονός ότι πέρυσι επένδυσε ιδιαίτερα «στην τιμολογιακή της πολιτική, πράγμα που οδήγησε σε αύξηση του μεριδίου που κατέχει στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου».

Σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά τα ίδια στελέχη τονίζουν ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση των προσφορών, στην περαιτέρω συγκράτηση των τιμών και στην αύξηση της θέσης που κατέχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια του δικτύου των καταστημάτων της. Όσο για τις επενδύσεις, που και πάλι είναι προσανατολισμένες στην επέκταση του δικτύου της, υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στο ποσό των 60 εκατ. ευρώ, διατιθέμενα στη δημιουργία 15 νέων καταστημάτων. Στο τέλος του 2010 το δίκτυο της Άλφα-Βήτα αριθμούσε συνολικά 223 σημεία πώλησης.

Εξαγορά της σερβικής Delta Maxi
Στο μεταξύ, η ΑΒ Βασιλόπουλος, δια του διευθύνοντος συμβούλου NA Eυρώπης και εκτελεστικού αντιπροέδρου του ομίλου Delhaize, κ. Κ. Μαχαίρα και στελεχών της, συνέβαλλε καθοριστικά στην τελευταία επιθετική κίνηση του ομίλου Delhaize στην Ευρώπη. Ειδικότερα, περίπου προ μηνός η Delhaize συμφώνησε την εξαγορά του σερβικού ομίλου λιανικής Delta Maxi Group αντί του ποσού των 932,5 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, ο βελγικός όμιλος θα καταβάλλει 632,5 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της Delta και θα αναλάβει την αποπληρωμή χρέους της ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ομίλου, η απόφαση της Delhaize να επεκταθεί στη Σερβία αναμένεται ότι θα ενισχύσει την κερδοφορία της και, ταυτοχρόνως, θα μειώσει την εξάρτησή της από την αμερικανική αγορά, από την οποία σήμερα προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της.

Σημειώνεται ότι η Delta Maxi διαθέτει περίπου 450 καταστήματα στη νότια Ευρώπη (Σερβία, Βουλγαρία, Μαυροβούνιο, Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη).
Το 73% των πωλήσεών της προέρχεται από την αγορά της Σερβίας, ενώ το 2011 εκτιμάται ότι θα εμφανίσει έσοδα της τάξης των 1,4 έως 1,45 δισ. ευρώ. Στη Σερβία, όπου η Delta δραστηριοποιείται με τα καταστήματα Delta Maxi, Delta Mini και τα υπέρ μάρκετ Τempo, κατέχει το 28% της τοπικής αγοράς. Το ποσοστό είναι υψηλότερο στο Βελιγράδι, όπου ανέρχεται στο 37%.

Σημειώνεται, τέλος, ότι με βάση τον οργανωτικό σχεδιασμό της περιφερειακής δομής του βελγικού ομίλου, οι περιοχές των Βαλκανίων εντάσσονται στην «ομπρέλα» εποπτείας της Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό, εξάλλου, καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των διαπραγματεύσεων διαδραμάτισε ο κ. Κ. Μαχαίρας.

Σε άνοδο οι πωλήσεις του ομίλου Delhaize
Ανοδικά κινήθηκαν πέρυσι και οι πωλήσεις του ομίλου Delhaize, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 4,6% φθάνοντας στα 20,8 δισ. ευρώ έναντι 19,9 δισ. ευρώ το 2009. Στο τέταρτο τρίμηνο ο κύκλος εργασιών είχε τη μεγαλύτερη άνοδο -ήταν της τάξης του 7,6%-, φθάνοντας σε αξία τα 5,2 δισ. ευρώ έναντι 4,8 δισ. το αντίστοιχο διάστημα το 2009. Πέρυσι, ο όμιλος Delhaize αύξησε κατά 68 καταστήματα το δίκτυό του, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 2.800 σημεία πώλησης, ενώ για το 2011 έχει προγραμματίσει το άνοιγμα ακόμη 120-130 νέων σούπερ μάρκετ.