Μικρή αύξηση πωλήσεων κατέγραψε στο εννεάμηνο του 2024 η Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ, franchisee της Starbucks στην Ελλάδα. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, οι καθαρές πωλήσεις στο εννεάμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 2% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους, ενώ τα κέρδη EBITDA παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Αυτό βέβαια δεν αναιρεί το γεγονός ότι στα τέλη του 2023 το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερέβαινε το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού της κατά 39,94 εκατ. ευρώ και η καθαρή της θέση ήταν αρνητική κατά 35,56 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2016 δεν εξυπηρετεί τους συμβατικούς όρους των υφιστάμενων τραπεζικών δανειακών της υποχρεώσεων, ύψους 28,59 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, σε βάρος της εταιρείας έχουν εκδοθεί δύο διαταγές πληρωμής, για ποσά 1,21 εκατ. ευρώ και 1 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν έχουν εκτελεστεί μέχρι σήμερα.

Σε εξέλιξη οι συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες
Το κατά πόσον η εταιρεία θα μπορέσει να συνεχίσει τη λειτουργία της ως δρώσα οικονομική μονάδα εξαρτάται από την έκβαση της προσπάθειάς της να αναχρηματοδοτήσει τα δάνειά της που βρίσκονται σε καθυστέρηση, με τη διοίκηση να εκφράζει πάντως αισιοδοξία για την επιτυχή ολοκλήρωση των συζητήσεων με τις πιστώτριες τράπεζες και με τις εταιρείες διαχείρισης δανείων.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023 η Μαρινόπουλος υπέγραψε νέα, δεκαετή σύμβαση δικαιόχρησης με τη Starbucks, που εξασφαλίζει την περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών και του δικτύου της εταιρείας.

Ήδη στα τέλη του 2023 άνοιξε το νέο κατάστημα Starbucks στο εμπορικό κέντρο River West στο Αιγάλεω, ενώ τον Ιούνιο του 2024 ξεκίνησε τη λειτουργία του και το κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Designer’s Outlet στα Σπάτα.

Στα 25,83 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών για το 2023
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα της Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ για το 2023, οι πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο και έφτασαν τα 25,83 εκατ. ευρώ, έναντι 20,31 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ αυξημένα ήταν και τα μεικτά κέρδη, από τα 14,09 εκατ. ευρώ στα 18 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο μεικτού κέρδους να παραμένει στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα του 69,7%. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 6,75 εκατ. ευρώ, έναντι 4,73 εκατ. το 2022, παρά την αύξηση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης κατά 15,7%, ως απόρροια της αύξησης των πωλήσεων, του δείκτη τιμών καταναλωτή και του κατώτατου μισθού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter