Στην κατάμεστη Αίθουσα των Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών πάνω από 900 συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διάλεξη του πατέρα τού μάρκετινγκ, Dr Philip Kotler, με θέμα “Winning Marketing Strategies: How to Compete and Win in the Global MarketPlace”. Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Ιουνίου από την Πρόθεση ΑΕ.

Ο Dr. Kotler έδωσε απαντήσεις σε κάποια από τα περισσότερο πιεστικά ζητήματα που αντιμετωπίζει το μάρκετινγκ στις μέρες μας, όπως είναι οι περικοπές δαπανών, η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, η διαρκής καινοτομία, η δημιουργία κερδοφόρων φωλεών στην αγορά (niche markets) κλπ. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο θέμα του branding. Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα που έδωσε ο Dr. Kotler για το πώς μπορεί κάποιος να κάνει brand την… άμμο!

Με το μεστό, ήρεμο και πάνω από όλα απλό τρόπο που τον χαρακτηρίζει, ο Dr. Kotler απέδειξε ότι το σύγχρονο μάρκετινγκ πρέπει να επικεντρώνεται στη δημιουργία υψηλής προστιθέμενης αξίας στον πελάτη και στη δόμηση επικερδούς σχέσης μαζί του. Είναι η φιλοσοφία που πρέπει να διαπνέει όλο τον οργανισμό. Το τμήμα μάρκετινγκ δεν μπορεί να δρα ως απομονωμένη επιχειρηματική μονάδα. Η συνολική επιχειρηματική στρατηγική πρέπει να ενστερνίζεται τις ευρύτερες αποφάσεις σχετικά με το είδος των πελατών που θέλει ο οργανισμός και με το πώς πρέπει να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους, ποια θα είναι η προς τα έξω επικοινωνία, και πώς θα αναπτύξει η επιχείρηση τις πλέον αποτελεσματικές στρατηγικές συμμαχίες. Ακόμη, έδωσε τα εργαλεία και τις κατευθυντήριες γραμμές για το πώς πρέπει να αξιολογούνται και να βελτιώνονται οι τρέχουσες στρατηγικές στο μάρκετινγκ.

Το σύγχρονο μάρκετινγκ των επιχειρήσεων υπόκειται σε σημαντικές αλλαγές, που αυξάνουν την επίδρασή του και τον ολιστικό του προσανατολισμό. Οι οργανισμοί πρέπει να μάθουν να αντλούν ιδέες από τους πελάτες τους και να αναπτύσσουν μαζί τους προϊόντα και υπηρεσίες. Πρέπει να χρησιμοποιούν το «Πλάγιο» Μάρκετινγκ (Lateral Marketing) για να «βγουν από το κουτί» και να αποφύγουν την πεπατημένη.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να συμπληρώσουν τις παραδοσιακές τους επικοινωνιακές προσεγγίσεις με τα νέα μέσα επικοινωνίας, όπως είναι το μάρκετινγκ με χρήση κινητών τηλεφώνων, το internet και τα μέσα επικοινωνίας των πολιτών, (internet forums, weblogs, podcasts, webcasts), καθώς και το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα (buzz marketing), εάν επιθυμούν να παρακάμψουν την αυξανόμενη αντίσταση των καταναλωτών  προς τη διαφήμιση.

Η Ημερίδα έκλεισε με συζήτηση πάνελ που είχε τίτλο: “Η ελληνική εμπειρία από τη συνεργασία μεταξύ της διεύθυνσης μάρκετινγκ και της διεύθυνσης πωλήσεων, στην προσπάθεια δημιουργίας ενός πελατοκεντρικού οργανισμού».

Το πάνελ συντόνισε ο Δρ. Γιώργος Αυλωνίτης, καθηγητής μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας με Νέες Τεχνολογίες για Στελέχη Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στη συζήτηση συμμετείχαν η κ. Νίκη Κουτσιανά, πρόεδρος της Apivita AE, ο κ. Γεράσιμος Αγοράνος, γενικός διευθυντής της Speedex AE, ο κ. Γιάννης Περλεπές, γενικός διευθυντής της εφημερίδας «Η Ναυτεμπορική», και ο κ. Μάρκος Φραγκουλόπουλος, αναπληρωτής γενικός διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ του ομίλου Interamerican.

Η εκδήλωση έκλεισε με cocktail reception, προσφορά του υποστηρικτή της Ημερίδας, Chivas Regal, κατά τη διάρκεια της οποίας ο Dr Kotler πραγματοποίησε κλήρωση με πλούσια δώρα των χορηγών προς τους συμμετέχοντες.

Επόμενη εκδήλωση της Πρόθεση ΑΕ είναι η Ημερίδα με ομιλητή τον Dr Stephen Covey και θέμα: “The 8 Habits of Highly Effective People: Great Leaders, Great Teams, Great Results”. Θα πραγματοποιηθεί στις 22 Οκτωβρίου, στο Κέντρο Τεχνών στο ACS.