Η Mastercard δημοσιοποίησε την τρίτη έκδοση του δείκτη «Mastercard Index of Women Entrepreneurs», που δείχνει ανά χώρα την κατάσταση του γυναικείου επιχειρείν, εντοπίζοντας τις σχετικές ανισότητες.

Ο εν λόγω δείκτης παρακολουθεί και αποτυπώνει την πρόοδο και καταξίωση των γυναικών (στελεχών και ιδιοκτητών εταιρειών) σε 58 αγορές, που αντιστοιχούν περίπου στο 80% του παγκόσμιου γυναικείου εργατικού δυναμικού, σε τρία επίπεδα: Της δυνατότητας καριέρας, της πρόσβασης σε οικονομικούς πόρους κι εκπαίδευση και σε παράγοντες υποστήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Σύμφωνα με τα σχετικά αποτελέσματα, στις είκοσι πρώτες θέσεις της κατάταξης χωρών που ευνοούν την γυναικεία επιχειρηματικότητα, βρίσκονται κατά το 80% οικονομίες υψηλού εισοδήματος, με πρώτες τις ΗΠΑ, ενώ ακολουθούν η Νέα Ζηλανδία, ο Καναδάς, το Ισραήλ, η Ιρλανδία, η Ταϊβάν, η Ελβετία κ.ά. Ο δείκτης δείχνει, επίσης, ότι η ύπαρξη επιχειρηματικών ευκαιριών δεν συμβαδίζει απαραίτητα με τον πλούτο και τον ρυθμό ανάπτυξης.

Χώρες με λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες στήριξης, όπως η Ουγκάντα, η Γκάνα και η Μποτσουάνα, καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις στις χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά γυναικείας επιχειρηματικότητας πλην εδώ, όμως, για λόγους επιβίωσης, αλλά ακολουθούν στην κατάταξη οι ΗΠΑ, η Νέα Ζηλανδία, η Ρωσία κ.ά.