Ξεπέρασε το όριο του 1 δισ. ευρώ ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μασούτης, σε επίπεδο Ομίλου, το 2023. Από τα 940 εκατ. ευρώ του 2022, ο Όμιλος βρέθηκε στα 1,08 δισ. ευρώ, σε αύξηση που φτάνει το 14,5%.
Αντίστοιχα, η Μασούτης ΑΕ ενέγραψε πωλήσεις αυξημένες κατά 16,5% κατά την περσινή χρονιά.
Το πολυπόθητο «προσπέρασμα» του 1 δισ. ευρώ, κοντά στο οποίο βρισκόταν ο Όμιλος εδώ και τρεις διαδοχικούς ισολογισμούς, δεν συνοδεύτηκε με σημαντικά ισχυρότερη κερδοφορία, καταδεικνύοντας το «αδιέξοδο» του κλάδου των σούπερ μάρκετ ως προς τη λήξη της επισφάλειας που καταγράφεται στη μικρή ποσοστιαία ετήσια κερδοφορία. Πρόκειται για θέματα που έχουν θιγεί επαρκώς από την Ένωση Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ).
Τα κέρδη προ φόρων της Μασούτης βρέθηκαν στη χρήση 2023 κάτω από το 1% του τζίρου, όταν ο μέσος όρος για επιχειρήσεις οργανωμένου λιανεμπορίου εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται στο 3%. Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν κατά 2,4% σε σχέση με το 2022, στα 8,5 εκατ. ευρώ, έναντι 8,3 εκατ. ευρώ το 2022.
20 εκατ. ευρώ για συγκράτηση ανατιμήσεων το 2023
Στην παρατεταμένη πληθωριστική περίοδο της ελληνικής οικονομίας, η εταιρεία «επέλεξε να “θυσιάσει” το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας της για να ενισχύσει τους Έλληνες καταναλωτές σε μια δύσκολη περίοδο, συμβάλλοντας έμπρακτα στην προσπάθεια που γίνεται». Πρόκειται για κίνηση «που τη διαφοροποίησε από τον ανταγωνισμό, με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα», εκτίμησε η Μασούτης. Αυτό καταδεικνύει τη στρατηγική της: Επιλέγει να συνδεθεί ακόμη περισσότερο με τον καταναλωτή και να ενισχύσει περαιτέρω το κοινωνικό προφίλ της, παρά τη μείωση μεικτών κερδών κατά 0,97% σε βάθος έτους, από 25,63% (2022), σε 24,66% (2023).
«Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προσπάθεια για συγκράτηση των ανατιμήσεων και την διατήρηση των τιμών προς όφελος των καταναλωτών: Σε αυτή την κατεύθυνση υπολογίζεται ότι επενδύθηκαν περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ», αναφέρεται.
Ταυτόχρονα, η Μασούτης ΑΕ αφήνει ισχυρό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία, με επενδύσεις άνω των 25 εκατ. ευρώ: Αφορούν πάγια περιουσιακά στοιχεία, ενεργειακές αναβαθμίσεις και ανακαινίσεις καταστημάτων. Το επενδυτικό πρόγραμμα του 2024 κινείται στους ίδιους ρυθμούς.
Αύξηση μεριδίων το 2024, αρνητικός πληθωρισμός το καλοκαίρι
Η εταιρεία υλοποιεί δεσμεύσεις για υγιή και βιώσιμη ανάπτυξη, σύμφωνα με τις αρχές που έχει δημόσια επιβεβαιώσει ο επικεφαλής του Ομίλου, Γιάννης Μασούτης.
Η Μασούτης ΑΕ επιβεβαιώνει ότι η στρατηγική της μείωσης τιμών αποδίδει καρπούς και το 2024, καθώς η εταιρεία «κερδίζει διαρκώς μερίδια και πετυχαίνει ανάπτυξη διπλάσια σε σχέση με τον ανταγωνισμό», βάσει στοιχείων έως τέλη Ιουλίου. Σε Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο 2024, παρατηρήθηκε αρνητικός πληθωρισμός εντός καταστημάτων, με μεσοσταθμική μείωση τιμών, σε σχέση με το καλοκαίρι του 2023.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter