Επιστροφή στα κέρδη πέτυχε το 2023 η καλαματιανή εταιρεία Mani Foods, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή, συσκευασία και εξαγωγή ελαιών και ελαιολάδου, παρά τη σημαντική πτώση των πωλήσεών της.

Ειδικότερα, η εταιρεία είδε πέρυσι τον τζίρο της να υποχωρεί από τα 13,33 εκατ. ευρώ στα 9,90 εκατ. ευρώ, όμως χάρη στην ακόμα μεγαλύτερη συγκράτηση του κόστους πωληθέντων, που περιορίστηκε κατά 4,4 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε έναν χρόνο, τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ, φτάνοντας τα 2,48 εκατ. ευρώ (2022: 1,47 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα, σε θετικό έδαφος «γύρισε» η κερδοφορία EBITDA, με κέρδη 524.972 ευρώ αντί ζημιών 786.027 ευρώ το 2022, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 18.952 ευρώ, έναντι ζημιών 1,22 εκατ. ευρώ το 2022.

Η βελτίωση της κερδοφορίας της εταιρείας δεν είναι τυχαία: το 2022 η Mani Foods είχε κλειστά συμβόλαια με τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ με προσυμφωνημένη τιμή πώλησης.

Πολλά από τα συμβόλαια αυτά είχαν διάρκεια δύο ετών, από το 2021 έως το 2023. Λόγω της αύξησης του κόστους της πρώτης ύλης (ελιάς και ελαιόλαδου) αλλά και των σημαντικών αυξήσεων που είχαν τα υλικά συσκευασίας τα έτη 2021 και 2022, αυξήσεις που σε πολλά είδη άγγιξαν και ξεπέρασαν το 100%, και με δεδομένο ότι λόγω της συμβατικής δέσμευσης δεν μπορούσε η εταιρεία να τιμολογήσει το αυξημένο κόστος στους πελάτες της, δημιουργήθηκαν λειτουργικές ζημιές. Τον Οκτώβριο του 2022 η εταιρεία επαναδιαπραγματεύθηκε τα συμβόλαια αυτά, με αποτέλεσμα από τη χρήση του 2023 η κατάσταση να αναστραφεί.

Εκτός Ευρώπης τα τρία τέταρτα των πωλήσεων
Σημειώνεται ότι η Mani Foods είναι μία κατά κύριο λόγο εξαγωγική εταιρεία, που το 2023 πραγματοποίησε πωλήσεις 194.296 ευρώ εντός Ελλάδος. Αντίθετα, σχεδόν τα τρία τέταρτα των πωλήσεών της (7,44 εκατ. ευρώ) γίνονται σε χώρες εκτός Ευρώπης, ενώ οι ευρωπαϊκές αγορές απέφεραν στην εταιρεία τζίρο 2,27 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Mani Foods, η εταιρεία κατάφερε πέρυσι να αναπτυχθεί σε νέες και υπάρχουσες αγορές, όπως η Αυστραλία, η Αυστρία, η Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, υπογράφοντας νέα συμβόλαια με μεγάλα σούπερ μάρκετ των αγορών αυτών.

Ταυτόχρονα, έχουν διενεργηθεί στρατηγικές συμφωνίες με προμηθευτές για να πετύχει η εταιρεία αφενός καλύτερες τιμές και αφετέρου σταθερότητα τιμών κατά τη διάρκεια του χρόνου.
Για το 2024, η διοίκηση της εταιρείας καταβάλλει προσπάθεια περιορισμού των εξόδων ώστε να διατηρηθούν τα επίπεδα κερδοφορίας και εκτιμά ότι φέτος ο τζίρος και τα αποτελέσματα της Mani Foods θα κυμανθούν σε υψηλά επίπεδα, παρά τις προκλήσεις λόγω της γενικής οικονομικής κατάστασης, του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter