Παρά τη χαμηλή διείσδυση της μαγιονέζας στην ελληνική αγορά –σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη– θεωρείται ότι το προϊόν έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας. Η μαγιονέζα Hellmann’s είναι ο leader της κατηγορίας στην Ελλάδα, ενώ τα προϊόντα Hellmann’s γενικότερα κατέχουν ηγετική θέση στις περισσότερες κατηγορίες της αγοράς των «κρύων σαλτσών».
Παρά τη χαμηλή διείσδυση της μαγιονέζας στην ελληνική αγορά –σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη– θεωρείται ότι το προϊόν έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας. Η μαγιονέζα Hellmann’s είναι ο leader της κατηγορίας στην Ελλάδα, ενώ τα προϊόντα Hellmann’s γενικότερα κατέχουν ηγετική θέση στις περισσότερες κατηγορίες της αγοράς των «κρύων σαλτσών».
Η ιστορία της μαγιονέζας ξεκίνησε από μία στρατιωτική νίκη των Γάλλων εναντίον των Άγγλων το 1756. Ο Γάλλος μάγειρας του δούκα του Ρισελιέ ετοίμαζε το γεύμα της νίκης και προσπάθησε να φτιάξει μια σάλτσα με αυγά και κρέμα γάλακτος. Την τελευταία στιγμή συνειδητοποίησε ότι δεν διέθετε κρέμα γάλακτος και αναγκάστηκε να αυτοσχεδιάσει, αντικαθιστώντας τη με ελαιόλαδο. Η σάλτσα είχε επιτυχία και ο Γάλλος μάγειρας τη βάφτισε μαγιονέζα, διπλωματικά φερόμενος λόγω του ότι η νίκη του δούκα έγινε στην περιοχή Πορτ Μαγιόν.
Η ιστορία της μαγιονέζας Hellmann’ s ξεκινάει αρκετά χρόνια αργότερα. Η «γέννησή» της συνδέεται με το Γερμανό μετανάστη Richard Hellmann, ο οποίος το 1903 άνοιξε ένα κατάστημα ντελικατέσσεν στη Νέα Υόρκη. Το πιο επιτυχημένο προϊόν του καταστήματος ήταν η μαγιονέζα που έφτιαχνε η γυναίκα του: ήταν τόσο δημοφιλής ώστε την πουλούσε στους ξύλινους κάδους που χρησιμοποιούσε για να ζυγίζει το βούτυρο. Αρχικά διέθετε τη μαγιονέζα σε δύο διαφορετικούς τύπους. Για να ξεχωρίζουν μεταξύ τους, έβαζε στη συσκευασία του ενός από αυτούς μία μπλε κορδέλα. Η ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση της συσκευασίας με την κορδέλα οδήγησε τον Hellmann στη δημιουργία της φίρμας «Μπλε κορδέλα», την οποία άρχισε να πουλάει σε γυάλινα βάζα από το 1912.
Την ίδια περίπου περίοδο η εταιρεία BEST FOODS INC στις δυτικές ακτές των ΗΠΑ παρουσίασε τη μαγιονέζα στους καταναλωτές της Καλιφόρνιας, με εξίσου μεγάλη επιτυχία. Το 1932 η εταιρεία του Richard Hellmann εξαγοράστηκε από την BEST FOODS INC. Σήμερα το brand name Hellmann’s ανήκει στα εννέα πιο ισχυρά brands της UNILEVER HELLAS παγκοσμίως.
Ηγετική η θέση της στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα η μαγιονέζα Hellmann’s εισήχθηκε το 1980. Το λανσάρισμά της συνοδεύτηκε από έντονη τηλεοπτική καμπάνια, που εκπαίδευσε τους καταναλωτές στη χρήση του νέου προϊόντος.
Εννέα χρόνια αργότερα έκανε την εμφάνισή της η μαγιονέζα Hellmann’s light, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών που προτιμούν προϊόντα με χαμηλά λιπαρά.
Από το 1993 άρχισε να διατίθεται και η μαγιονέζα χωρίς χοληστερόλη (Cholesterol free), ανοίγοντας μία νέα κατηγορία αρκετά χρόνια πριν εμφανιστούν στην ελληνική αγορά πολλά από τα προϊόντα με μειωμένη χοληστερόλη.
Το 1996 η μαγιονέζα Hellmann’s κυκλοφόρησε σε συσκευασία Squeezy, δηλαδή σε πλαστικό μπουκάλι, που διευκολύνει τη χρήση του προϊόντος στα σάντουιτς και τα τοστ.
Το 1998 λανσαρίστηκε η Hellmann’s Mediterranean, μαγιονέζα με ελαιόλαδο, η οποία από φέτος παράγεται από ελαιόλαδο Άλτις και διατίθεται σε πιο μικρή συσκευασία των 250 ml.
Στη σειρά των «ιδιαίτερων γεύσεων» μαγιονέζας, προστέθηκε επίσης η Hellmann’s Salad (μαγιονέζα με χυμό λεμονιού, ιδανική για βραστά λαχανικά) και η Hellmann’ s Cocktail (μαγιονέζα με κέτσαπ, που δίνει ξεχωριστή γεύση σε θαλασσινά, πουλερικά και τηγανητές πατάτες).
Στην γκάμα των προϊόντων Hellmann’s ανήκει επίσης μία σειρά κρύων σαλτσών (κέτσαπ, μουστάρδα, dressings αποκλειστικά για σαλάτες, για κρέας και ψάρι).
Χαμηλή διείσδυση με αυξητικές τάσεις
Η διείσδυση της μαγιονέζας στα ελληνικά νοικοκυριά είναι ακόμα σε πολύ χαμηλά επίπεδα (υπολογίζεται περίπου 40%) συγκρινόμενη με τη διείσδυση στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (περίπου 80%). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς του προϊόντος στην Ελλάδα. Όπως εκτιμάται οι καταναλωτές αγοράζουν ετησίως περίπου 3.500 τόνους μαγιονέζας, ενώ οι πωλήσεις της καταγράφουν αύξηση περίπου 6% ετησίως. Η KNORR BESTFOODS εκτιμά ότι ανάλογη αύξηση θα υπάρξει και μελλοντικά, διότι η μαγιονέζα είναι συνδεδεμένη με την κατανάλωση τροφίμων που παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις.
Η μαγιονέζα συμπληρώνει τη γεύση κάθε γεύματος ,αλλά κυρίως χρησιμοποιείται σε πιάτα λαχανικών, σαλάτας και ψαριών, τα οποία ευνοούνται ιδιαίτερα από τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις. Από την άλλη πλευρά ο έντονος ρυθμός της ζωής των καταναλωτών δεν αφήνει πολύ χρόνο για την προετοιμασία ολοκληρωμένων γευμάτων, με αποτέλεσμα να προτιμώνται τα «γρήγορα» γεύματα, όπως ένα απλό τοστ ή ένα σάντουιτς. Η μαγιονέζα συνοδεύει πολύ συχνά τα γεύματα αυτά, γιατί τα καθιστά νοστιμότερα και θρεπτικά.
Η μεγαλύτερη κατανάλωση του προϊόντος πραγματοποιείται από το φθινόπωρο έως την άνοιξη, με σημαντική αύξηση των πωλήσεων τις ημέρες των Χριστουγέννων. Την περίοδο του καλοκαιριού οι πωλήσεις παρουσιάζουν μείωση, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, όπου αυξάνονται λόγω της μεγαλύτερης κατανάλωσης ψαριών και λαχανικών.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό της ελληνικής αγοράς είναι η έντονη προωθητική δραστηριότητα των προμηθευτών μαγιονέζας στα σημεία πώλησης, σχεδόν καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, γεγονός το οποίο συντελεί στην αύξηση της συχνότητας αγοράς του προϊόντος. Ζητούμενο παραμένει βέβαια η προσέλκυση νέων καταναλωτών.
Με σεβασμό στον καταναλωτή
Η εταιρεία, σεβόμενη τον Έλληνα καταναλωτή που επιθυμεί γευστική και υγιεινή διατροφή σε συνθήκες περιορισμένου ελεύθερου χρόνου, προσπαθεί να προσφέρει πάντα νέες γευστικές προτάσεις. Θεμελιώδης αρχή είναι όχι μόνο η καινοτομία σε προϊοντικό επίπεδο, αλλά και η ανάπτυξη περισσότερων δραστηριοτήτων, με στόχο πάντα την ικανοποίηση του καταναλωτικού κοινού και τη διατήρηση της πίστης του στη μάρκα.
Η μαγιονέζα Hellmann’s είναι ελληνικής παραγωγής, όπως και τα περισσότερα προϊόντα της συγκεκριμένης μάρκας. Στο εργοστάσιο παραγωγής της, στο Σχηματάρι Βοιωτίας, εφαρμόζονται όλα τα σύγχρονα συστήματα και οι απαιτούμενες μέθοδοι για τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων. Συγκεκριμένα, το εργοστάσιο είναι πιστοποιημένο με το σύστημα ποιότητας ISO 9001, το οποίο εφαρμόζεται στο σύνολο της παραγωγικής αλυσίδας. Στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης διαχείρισης της ασφάλειας των παραγόμενων προϊόντων εφαρμόζεται επίσης το σύστημα HACCP (Ανάλυση Επικινδυνότητας και Κρίσιμων Σημείων).
Με στόχο την απόλυτη ικανοποίηση του καταναλωτή, η KNORR BESTFOODS διατηρεί ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας –στο τηλέφωνο 800-56677– την οποία και ονομάζει «γραμμή του καταναλωτή». Εκεί καταγράφονται όλες οι παρατηρήσεις και τα σχόλια, τα οποία στη συνέχεια διερευνώνται από εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας.
Εκτός από τη μαγιονέζα που διατίθεται αποκλειστικά στην αγορά λιανικής, το εργοστάσιο παράγει και μαγιονέζα σε μεγάλες συσκευασίες, η οποία διοχετεύεται σε ξενοδοχεία, εστιατόρια κλπ. Στην αγορά του catering (Οut Οf Ηome) πραγματοποιούνται όλο και περισσότερες πωλήσεις μαγιονέζας και κρύας σάλτσας λόγω της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων, που όλο και περισσότερο γευματίζουν εκτός σπιτιού.