Στην πλήρη γκάμα των χυμών που διαθέτει δίνει βάση πλέον η Λουξ. Στη Food Expo 2024 προωθήθηκε σημαντικά ο πολυβιταμινούχος χυμός με εννέα φρούτα, Extra 9 και το κρύο τσάι με κόκκινα φρούτα, που είναι λανσαριστεί την ίδια περίοδο με το Λουξ Free. Η υποκατηγορία των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη κερδίζει καταναλωτικό κοινό και δημοφιλία. «Το Λουξ Free αποτελεί καινοτόμο προϊόν, επειδή δεν περιέχει συντηρητικά, δεν περιέχει ζάχαρη, δεν περιέχει τεχνητά γλυκαντικά.

Είχαμε από την αρχή εκτιμήσει ότι θα χρειαστεί να κάνει τον κύκλο του μέσα στο χρόνο, ώστε να δούμε ποιας υποδοχής θα τύχει από το καταναλωτικό κοινό, να επιβεβαιώσουμε τον πραγματικό χρόνο διατήρησης στο ράφι, βάσει και των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα. Πλέον, είμαστε έτοιμοι να το προωθήσουμε δυνατά», δήλωσε στο FOODReporter ο διευθυντής επικοινωνίας και marketing και αντιπρόεδρος της Λουξ, Πλάτων Μαρλαφέκας και αποκάλυψε ότι σχεδιασμός της εταιρείας είναι φέτος να το παράγει σε μεγαλύτερο όγκο στο εργοστάσιο και να το τοποθετήσει σε πολύ περισσότερα σημεία.

Οι λόγοι που ανέβηκε η τιμή του πορτοκαλιού – Τι θα προκαλέσει
Το μεγάλο στοίχημα για όλες τις εταιρείες που παράγουν χυμούς και αναψυκτικά με βάση το πορτοκάλι είναι η αύξηση της τιμής πρώτης ύλης. «Το πορτοκάλι πωλείται πλέον έναντι €5.500 ανά τόνο. Ο κύριος λόγος αποδίδεται στη μειωμένη παραγωγή σε Βραζιλία και Φλόριντα των ΗΠΑ, όπου βρίσκεται το 70% της παγκόσμιας παραγωγής πορτοκαλιού.

Παρότι εμείς παίρνουμε μόνο ελληνικό πορτοκάλι, εντούτοις μας επηρεάζει, επειδή οι Έλληνες παραγωγοί έχουν λάβει προτάσεις παραγγελιών και από εκεί σε υψηλές τιμές και πλέον, κοιτάζουν σταθερά και αυτές τις αγορές για τις εξαγωγές τους, που έχουν αυξηθεί. Το πορτοκάλι παραμένει χρηματιστηριακό προϊόν, αλλά η τωρινή συγκυρία αυξάνει τους αστάθμητους παράγοντες», σημείωσε ο κ. Μαρλαφέκας. Η εκτίμηση είναι ότι η συνολική κατανάλωση του πορτοκαλιού, είτε σε χυμό, είτε σε αναψυκτικό, δεν μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω, όσο η τιμή αρχίζει να γίνεται μη ανταγωνιστική. «Μιλάμε πολύ μεγάλη αύξηση στην τιμή πρώτης ύλης, ξεπερνά το 120%.

Δεν θεωρώ ότι δεν μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κατανάλωση του τελικού προϊόντος. Αναμένουμε υποχώρηση, όμως είναι ακόμη πολύ νωρίς για εκτίμηση του μεγέθους της μείωσης», εξήγησε ο Πλάτων Μαρλαφέκας. «Θα γίνουν αλλαγές στα εμπορικά πλάνα όλων των εταιρειών με το μυαλό στη μείωση κατανάλωσης πορτοκαλιού και αυτό, με τη σειρά του, θα επηρεάσει και τον καταναλωτή: Είναι πιθανό να δούμε στροφή προς άλλες γεύσεις εσπεριδοειδών και προς το λεμόνι, στο οποίο δεν παρατηρείται αύξηση. Η κατανάλωση λεμονάδας και χυμού λεμονιού είναι τέσσερις φορές χαμηλότερη απ’ ό,τι στο πορτοκάλι», συμπλήρωσε ο κ. Μαρλαφέκας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter