Mόνο το 35% του συνολικού κοινού αγοράζει μόνο επώνυμο γάλα, σύμφωνα με ευρήματα της έρευνας της Longlust. Το ποσοστό κατανάλωσης επώνυμου γάλακτος φτάνει στα ανώτερά του επίπεδα (38%) στις ηλικίες μεταξύ 40 και 49 ετών.

Αντιθέτως, οι άνω των 60 ετών αγοράζουν αποκλειστικά γάλα ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό 19%, που είναι και το μεγαλύτερο μεταξύ των ηλικιακών ομάδων (μέσος όρος στο 8%). Το κοινό μεταξύ 40 και 49 ετών αγοράζει γάλα ιδιωτικής ετικέτας κατ’ αποκλειστικότητα σε ποσοστό μόλις 4%. Η πλειοψηφία του κοινού (57%) αγοράζει μείγμα προϊόντων γάλακτος, που περιλαμβάνει και επώνυμο γάλα και γάλα ιδιωτικής ετικέτας. Το ποσοστό ανεβαίνει στο 60% σε οικογένειες με παιδιά. Το 37% των ανδρών αγοράζει αποκλειστικά επώνυμο γάλα, οπότε αναδεικνύεται η ευκαιρία για τις εταιρείες να απευθυνθούν περισσότερο ή εντονότερα προς το ανδρικό κοινό.

«Έχω δύο έως τρεις μάρκες που εμπιστεύομαι και αγοράζω πάντα μία από αυτές»
Η απάντηση «έχω δύο έως τρεις μάρκες που εμπιστεύομαι και αγοράζω πάντα μία από αυτές» (Small Repertoire) είναι η δημοφιλέστερη ως προς την καταναλωτική συμπεριφορά, μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων (58%). Ανεβαίνει στο 62% στους μεταξύ 40 και 49 ετών. Οι Price Hunters, δηλαδή οι καταναλωτές που «ελέγχουν τιμές και προσφορές πριν αγοράσουν γάλα και επιλέγουν ανεξαρτήτως μάρκας», βρίσκονται στο 27%. Ως Price Hunters προσδιορίζονται οι άνω των 60 ετών (40%). Μόνο το 15% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αγοράζει σταθερά την ίδια μάρκα, 19% για τους άνω των 60. Οι τελευταίοι, είτε θα αγοράζουν σταθερά την ίδια μάρκα γάλακτος, είτε θα καθοδηγούνται από προσφορές.

Τα κριτήρια τιμής, γεύσης και εμπιστοσύνης ανά καταναλωτική συμπεριφορά
Στην έρευνα της Longlust, η τιμή προκύπτει ως κύριος λόγος επιλογής μάρκας, κατά 59%. Ανεβαίνει στο 61% μεταξύ 30 και 39 ετών. Ακολουθεί η γεύση, με 47%, η οποία παίζει ακόμη σημαντικότερο ρόλο (54%) για τους έως 29 ετών.

Ωστόσο, για το ίδιο κοινό, η τιμή είναι ιδιαίτερα σημαντική (71%), «πιθανόν λόγω περιορισμένου εισοδήματος», όπως εξηγεί ο Βαγγέλης Σκούρας, ιδρυτής και Managing Director της Longlust. «Άλλωστε, όπως είδαμε, οι άνθρωποι έως 29 ετών δεν είναι συχνοί καταναλωτές γάλακτος, άρα δεν είναι και τόσο μεγάλη η ανάμειξή τους με την κατηγορία. Δεν είναι τυχαίο ότι η εμπιστοσύνη στην οποιαδήποτε μάρκα για αυτό το κοινό έχει συγκριτικά την πιο χαμηλή σημαντικότητα ως κριτήριο επιλογής (25%)», πρόσθεσε.

Για όσους πίνουν αποκλειστικά επώνυμο γάλα, η εμπιστοσύνη στη μάρκα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας επιλογής (60%). Ο παράγοντας της τιμής έρχεται τρίτος (35%), πίσω από τη γεύση (46%). «Ουσιαστικά, για τους ανθρώπους που δεν αγοράζουν καθόλου private label γάλα, το brand name έχει σημασία και αξία και είναι σημαντικότερο της τιμής πώλησης», σημείωσε ο κ. Σκούρας. Για το 65%, που αγοράζει γάλα ιδιωτικής ετικέτας, είτε συνδυαστικά, είτε αποκλειστικά, η τιμή έχει την πρωτοκαθεδρία: 71% και 77%, αντίστοιχα.

Σε γενικότερο επίπεδο, ο βαθμός ικανοποίησης από την ποιότητα και ποικιλία του γάλακτος που υπάρχει στην ελληνική αγορά είναι ιδιαίτερα υψηλός, στο 74% και μόλις το 3%, κατά μέσο όρο όλων των ηλικιακών ομάδων δηλώνει δυσαρεστημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης βρίσκονται σε παρόμοια επίπεδα ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και οικογενειακής κατάστασης.

Το 37% αγοράζει φυτικά ροφήματα, το 24% δεν ενδιαφέρεται καν να τα δοκιμάσει
Σε σχέση με τα φυτικά ροφήματα, που έχουν τα τελευταία χρόνια αναδειχθεί ως εμπορικά ανταγωνιστικό προϊόν του γάλακτος, το 37% ήδη τα αγοράζει και δηλώνει «καταναλωτής» (κατηγορία Consumer).

Το 26% των ερωτηθέντων «τα δοκίμασε και δεν του άρεσαν» (κατηγορία Rejected Trials), το 24% «δεν ενδιαφέρεται καν να τα δοκιμάσει» (κατηγορία Rejecters), με τους ανθρώπους άνω των 60 ετών να το απορρίπτουν από την αρχή σε ποσοστό πολύ υψηλότερο του μέσου όρου: 38%. Μόλις το 10% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έχει αγοράσει φυτικά ροφήματα μέχρι τώρα, αλλά θα τα δοκίμαζε και το 3% του κοινού δηλώνει ότι δεν τα γνωρίζει.

«Μεγαλύτερα ποσοστά κατανάλωσης φυτικών ροφημάτων δηλώνουν οι γυναίκες και οι ηλικίες μεταξύ 30 και 39 ετών, οπότε μπορούμε να πούμε ότι αυτό είναι το χαρακτηριστικό προφίλ καταναλωτών φυτικών ροφημάτων», επεσήμανε ο κ. Σκούρας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter